bf3 fixa att alla klasser kan ta ut tanks!

Permalänk
Avstängd

anti tank mine anti tank vapen finns men i verkligheten så kan man ju inte skjuta ner leopard 2 eller en abrams med ett 2 skott måste minst varar 6 skott tror jag

Permalänk
Medlem

Sax sten påse

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av add9400:

Jovisst men detta är inget riktigt krig så mina "medhjälparna" är inte alltid så kompetenta... du kan knappast skriva Tank on A need help" och de kommer fort.. lär ta 5-10 min innan nån kommer eller ens ser ditt meddelande.

Jag ville testa min squads kapabilitet till att hjälpa mig i nöd och det gick riktigt bra.

Skrev i squad say: Need help to repair my tank, thanks!

Kom en squadmedlem inom nån sekund, jag lovar dig, och reparerade den åt mig Så hopp om squadhjälp finns allt!

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Skrivet av yoyoman:

ganska svårt när man inte lirar med folk man känner..så far har jag hittat en snubbe som var hjälpsam i min squad :S

Håller med ts/op, på något sätt borde all kunna göra något åt tanks..eller ge assult och recon typ inte jätte tunga explosiva grejer men något som kan skada tanks när dem ryker.

Men ärligt talat, har du spelat spelet? Dels hade ditt originella förslag gjort spelet fruktansvärt obalanserat. När en infanterist är mäktigare än en tank har det gått fel. Och alla klasser har explosives som kan skada och förstöra tanks om de redan tagit skada. Engineer är ju given, assault/medic har granatkastare, support har C4 (den kraftigaste av dem alla), och Recon har artillery strike. Och om du nu vet att det är mycket tanks på en bana, välj engineer då som är extra effektiv mot tanks. Jag och en polare körde en 2-manna squad och båda var engineers. Vi dräpte i vissa lägen 4-6 tanks innan vi dog. Verktygen finns där, det gäller bara att använda dem.

Skrivet av yoyoman:

aight ;S tänkte faktiskt göra en tråd här och fråga om folk vill spela ;S

har 4 kompisar som ska/skulle fixa bf3

1 är på sjukhuset
1 spelar wow
1 har windows xp och det funkar inte bf3 med och han ska köpa ny burk om 2 månader
1 har inte tagit tummen ur röven och handlat det ännu då han vill ha nästa månadslön först

Jag spelar för det mesta med kompisars kompisar. Hitta en person du kan spela med så har du garanterat 5 till innan kvällen är slut.

Skrivet av Wishy:

Man kan låsa upp en granatkastare som assault, den är kanske inte jätte effektiv men det går att ta ut en tank. Tar ett tag dock och man kan inte samtidigt ha medpacks.

Granatkastare är det första man låser upp i princip, defibrilator bortsett. Under 10000 poäng om jag inte minns fel.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Både support och engineers kan hyfsat lätt ta ut en tank helt själva, om ni inte kan ta ut tanks så spela en annan klass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Hej, är så jävla trött på detta nu på alla stora conquest banor om du är assault eller recon och ser en tank.. så blir man så jävla frustrerad att man inte kan göra något åt dom.. Dom borde ge alla klasser något material för att ta ut en tank..

Eller åtminstonde fixa så att alla kan disable tanks genom att gå fram till dom och trycka E eller något.. det är svårt att ta sig fram till en tank men om du lyckas så har du iallafall möjligheten att göra det.. har många gånger stått mitt brevid en fiende tank bara för att dom inte ska se mig... eftersom jag inte kan göra något mot dom måste jag tillslut hitta en lucka och försöka springa ifrån den!

Detta är sjukt dåligt tycker jag. Hela spelet går ut på teamwork då ska alla kuna hjälpas åt att ta ut tanks.. " ja men du kan ju spotta" OMG! de hjälper ju så mkt.. 10poäng i spotbonus...

Hoppas iallafall att dom fixar detta.

Några av dom stora skillnaderna från cod:)

Spelar själv mw2 mycket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Sax sten påse

Är det inte Sten Sax Påse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Eller åtminstonde fixa så att alla kan disable tanks genom att gå fram till dom och trycka E eller något..

Nu har jag inte stenkoll på de senaste framgångarna inom vapenteknologin, och speciellt inte de senaste som USA eller Ryssland har kommit fram med, men jag är ganska säker på att det inte finns någon teknologi som kan slå ut en pansarvagn bara genom att röra på den med händerna...

Permalänk
Medlem

Assault har C4, Engineers har RPGs, etc. Det är mer än nog. Tanks klarar sig knappt någon minut om folk är på hugget.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajsarndansar:

anti tank mine anti tank vapen finns men i verkligheten så kan man ju inte skjuta ner leopard 2 eller en abrams med ett 2 skott måste minst varar 6 skott tror jag

Finns ju en del olika AT vapen du, finns det som klarar över 80 cm pansar sen såna som kommer uppifrån där det är sämst bepansrat, tvivlar på att det behövs 6 skott med den här t.ex. (LM javelin) http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=KqUb23XCTCY

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk

Om recon börjar kunna ta ut tanks effektivt så slutar jag spela..

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Jo, du kan definitivt ta ut en pansarvagn med 3 raketer från LTOW(eller vad den nu hette) och RPGn...

Permalänk
Medlem

erm nej.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jag vill tillägga att jag menade att det är möjligt att ta ut en pansarvagn med 3 raketer från dessa vapen i Battlefield 3, om det inte redan var uppenbart...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pajsarndansar:

Driver du med oss? 6 skott lol? Har du ens sett vad vi gör i sverige, Saab bofors dynamics? Den tar vilken tank som hällst. Hur enkelt som helst. 1 skott. Sitter du i en bunker nedanför så ere headshot på dig med. Går rakt igenom hela skiten som smör.

Vi har en kraftigt förbättred sådan http://www.youtube.com/watch?v=8ARjuTKdiIk&feature=related Och är faktiskt ledande inomk området. Känner folk som jobbar där och har sett demo filmerna.
http://www.youtube.com/watch?v=lIVtB-8fQ7E&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=42AICizxm6Y&feature=related Men endå inte den nyaste. Men ammunitionen är programerbar mot vilket target man ska skjuta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Granatkastare är det första man låser upp i princip, defibrilator bortsett. Under 10000 poäng om jag inte minns fel.

Syftade mer på antalet skott som krävs för att ha sönder en tank med granatkastaren, inte hur tidigt man får granatkastare.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Hej, är så jävla trött på detta nu på alla stora conquest banor om du är assault eller recon och ser en tank.. så blir man så jävla frustrerad att man inte kan göra något åt dom.. Dom borde ge alla klasser något material för att ta ut en tank..

Eller åtminstonde fixa så att alla kan disable tanks genom att gå fram till dom och trycka E eller något.. det är svårt att ta sig fram till en tank men om du lyckas så har du iallafall möjligheten att göra det.. har många gånger stått mitt brevid en fiende tank bara för att dom inte ska se mig... eftersom jag inte kan göra något mot dom måste jag tillslut hitta en lucka och försöka springa ifrån den!

Detta är sjukt dåligt tycker jag. Hela spelet går ut på teamwork då ska alla kuna hjälpas åt att ta ut tanks.. " ja men du kan ju spotta" OMG! de hjälper ju så mkt.. 10poäng i spotbonus...

Hoppas iallafall att dom fixar detta.

Kan de inte fixa så att att man bara kan trycka på t.ex E för att vinna matchen?
Jag är så jäkla trött på att man måste springa runt i 20 minuter och företa sig massa soldatsysslor.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Nu har jag inte stenkoll på de senaste framgångarna inom vapenteknologin, och speciellt inte de senaste som USA eller Ryssland har kommit fram med, men jag är ganska säker på att det inte finns någon teknologi som kan slå ut en pansarvagn bara genom att röra på den med händerna...

Jag är nog förbannat säker på att inte små p12or får köra Jet plans heller i USA... detta är ett spel inte verklighet. Tror du måste fatta de.

Permalänk

Det sura är att pansarvagn går sönder efter 5 rpg/smaw skott.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Dom borde ge alla klasser något material för att ta ut en tank..

Då kan man lika gärna ta bort tanks från spelet då dessa då blir lätt sårbara, det är bra som det är nu och alltid har varit i alla Battlefield Spel

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Om recon börjar kunna ta ut tanks effektivt så slutar jag spela..

Jag med!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Jävla pucko

Jasså tycker du det?
Dessutom vill jag att engineers ska ha M95, så jäkla störande att inte kunna skjuta tillbaka på prickskyttar medans jag disablear tanks med E-knappen.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Tycker fan dom ska ta bort alla jävla klasserna dom är endå bara störande så kan dom ju ge alla en sniper, en rocket launcher en mortar och sen ett automat gevärr. HERP DERP!

Visa signatur

Fractual Design Define XL - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Phenom II X6 1055T @ 3.5GHz - Antec Hühler H2O 920 - G.Skill 16GB 1600MHz Ripjaws Gaming - XFX Radeon HD 6950 CF - Fractual Design Newton R2, 1000W - Eyefinity

Permalänk
Medlem

Är själv förare på strv122 och kan med all säkerhet säga inte en chans att du öppnar luckan och kastar ner en granat. Hur mycket man vill går det heller inte med en konservöppnare.
De har väl försökt göra ett spel som är så nära verklighetstroget det går utan att göra det allt för obalanserat, tanks är farliga i riktiga livet också, inte bara i BF3. Kommer det en stridsvagn på riktigt och den är elak sinnad gör du bäst i att hålla dig undan

Permalänk
Medlem

alla klasser ska ha sin för och nackdel annars är det inte kul om det fanns en klass som klarade av allt. Typ gömma sig med ammo och stinger och skjuta på eller sniper med ammo/medic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NAD:

Kan de inte fixa så att att man bara kan trycka på t.ex E för att vinna matchen?
Jag är så jäkla trött på att man måste springa runt i 20 minuter och företa sig massa soldatsysslor.

håller med
men nåt jag saknar är Nuclear Weapons!!!
en smäll sen är det klart!!!

vissa vet inte vad ironi är så det är bara att lägga ner

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Jovisst men detta är inget riktigt krig så mina "medhjälparna" är inte alltid så kompetenta... du kan knappast skriva Tank on A need help" och de kommer fort.. lär ta 5-10 min innan nån kommer eller ens ser ditt meddelande. Okej fine kan förstå att recon och assault inte har material för att ta ut en tank.. men åtminstone får dom fan fixa så alla kan disabla.. hur svårt är det att hoppa upp på tanken öppna luckan o slänga in en granat.

Du inser att det inte är 1911 nu va, utan 2011? Och även då var det inte bara "öppna luckan".. =p Denna metod bet inte ens på tanks under andra världskriget då luckan är låsbar.. Du vet, en mekanik som gör att man inte kan öppna den. Som din dörr hemma. Där har du väl en nyckel och stoppar du in den i det lilla hålet och vrider runt.. Vips så kan man inte öppna den mer!

shit. Sämsta iden någonsin. Ska vi inte ge alla klasser destillatorer, med packs, ammo packs, C4............. Eller varför inte bara lägga in Golden Gun?!=O Den löser ju alla problem? Fast jedisvärden viftar ju iof bara bort kulorna =/ hmm.. vi får tänka ut nått annat.

Nej du.. Tokigaste jag har hört på länge. Spelet går inte ut på att vara någon typ av one man army. Lär dig hantera det som alla andra.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Avstängd

Strunt, så fort jag sätter mig i en tank så spränger dom den nästan på en gång.

Permalänk
Medlem

Ge bara fan att sätta er i pansarvagnarna om ni inte vill bli sprängda i dom?

Och dessutom så kan man väll ta ut tanks med recon? eller har man inte C4 längre?

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2