Hej! Jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. När jag överklockar mitt grafikkort (ett AMD HD Radeon 5830) så flimrar min skärm. Jag har googlat och fått fram att många med 2 skärmar(vilket jag har) får flimmer vid överklockning men jag tror mitt problem ligger mer i att kortet klockar ner sig vid idle till 150Mhz core och 400Mhz minne (vilket det inte gör i normal klock). Men om jag tex öppnar något med flash så kortet klockar upp sig till 400Mhz och 1000Mhz (vilket är normal klock i idle) så får jag inget flimmer. Flimret finns också lite (men inte lika mycket) när det går i max belastning vid överklockning, men det konstiga är att det inte spelar någon roll hur mycket jag överklockar, jag har testat med 810Mhz & 1000Mhz (orginal 800Mhz 1000Mhz) och får samma problem som när det går i 900Mhz & 1250Mhz.
Jag hoppas någon har en lösning på problemet och om något var oklart så fråga så ska jag svara på bästa sätt
Tack på förhand
//ThePhotoHead
Har samma problem som dig, har dock ett 5770 istället. Skulle vara väldigt tacksam ifall någon har en lösning
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.