Detta kallar jag EASUPPORT!!!

Permalänk
Skrivet av Sozz:

you:
Hi..

Himanshu:
Hello, How may I assist you ?

you:
I bought this game like 3 days ago maybe and I haven't been able to play it propely I'm deeply disapointed..

you:
It takes perhaps around from 5 to 30 min until my game locks up/freezes and you can hear the background sound looping around, I have to open the task manager to shut the game off

Himanshu:
Okay, Can you please explain bit more about the issue/

you:
It happens in SP and MP

you:
I've searched in forums and done a lot of stuff to it, nothing has helped so far.

Himanshu:
Okay, We have came across few contacts facing the same kind of issues and soon we are expecting a released of an update or patch.

you:
I talked to a EA supporter/agent 15 minutess ago, he came with solutons that had nothing with the issue to do at all

you:
If this helps I can list out a few things I've tried to do.

you:
- Updated my HD audio driver, - Tried different nvidia drivers such as the newest which only makes everything lag for me, so im currently using 280.26
you:
Tried to disable the origin overlay
you:
Tried to run windows in basic mode, tried to shut down uneccsary programs aswell

Himanshu:
Okay, do you have any anti virus or spybot installed ?

you:
Avast.
you:
Loads and loads of people is having the same issue
you:
as me
you:
I've searched on google for hours now

Himanshu:
Yes, we know and concerned teams are already working on it.
you:
From what I've seen its only people with nvidia cards having this issue

Himanshu:
Soon we are expecting an update or a patch.

you:
Is there any temporary solution? I really want to play this game
you:
CPU: Intel core i5, Nvidia GTX 460, Corsair XMS3 8GB
you:
I run this game good, around 70 fps
you:
average
you:
so my computer does run it good, thats not the issue

Himanshu:
Yes, I can understand. One thing that we can try
Himanshu:
Himanshu:
2. Click on Control Panel
Himanshu:
3. Click on the "View By" option and select the Icon view (large or small options give the same information)
Himanshu:
4. Select User Accounts (it should open into the account of the user who is currently logged in)
Himanshu:
5. Click on the bottom-most option, which will be "Change User Account Control Settings"
Himanshu:
6. Adjust the slider to the bottom-most option
Himanshu:
7. Accept the changes
Himanshu:
8. Restart the computer

you:
I've done that since I bought this computer
you:
I never use UAC

Himanshu:
Okay, then please disable all the anti virus, spy bots or firewalls.

you:
I higly doubt that is causing the problem, its the same thing when I play SP, the game locks up/freezes.
you:
Anyways
you:
I don't think you guys can provide a working solution right now, I'll just wait for a patch to fix this.
you:
Thank you.

Himanshu:
Thank you for contacting Origin and chatting with me. I do appreciate your time and have a great day!
The chat session has ended. Please contact us again if you need further help

Du kan misstro honom/henne hur mkt du vill, men faktum är att antivirus och brandväggar kan orsaka sjuka och märkliga fel, det är inte fel att
ifrågasätta detta.

Sen får du betydligt vettigare förslag på lösningar än TS, som inte ens kan svara på frågor. Tough luck sen att de dessvärre inte har ngn lösning till dig, men de kan ju inte bara trolla fram en lösning.. kan du? (troligen inte eftersom du vände dig till kundservice)

Dock är vi internetanvändare ganska duktiga på att "trolla"..

Permalänk
Medlem

Har provat livechat några gånger och förmodligen hamnat i något avlägset land där de bara gör sitt jobb utan att ha något egentligt intresse för just BF3.

Ringde därefter den svenska telefonsupporten och fick ett grymt bra bemötande, har ni möjlighet att vänta 80-90min i telefon kan det rekommenderas.

Permalänk
Medlem

80-90 min i tele kö sån ork har inte jag, får rysningar bara jag tänker på det!

OT: har ni provat att öppna de portar som rekomenderas? finns här http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/view/28326547738496...

det enda jag inte gillar med bf3 är hur det plockar servrar men spelmässigt har jag inte haft många problem
visst har det frysst någon gång, å laggat till men jag spelar mycket på usa servrar me så det är inte helt oväntat. men jag har sluppit de problemen som ni beskriver.
kör förövrigt på 2600k 8gb ram 2x460

Permalänk
Avstängd

Rätt många idioter här inne nuförtiden! Kan killen få ställa en fråga utan att bli kallad för diverse saker Havreflarn -idiot-(Smarteflarn) ?
Din mamma är stolt över dig? Guess not!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade själv stora problem i början. Först kunde jag inte logga in på Battlelog:en. Det stod bara att jag måste köpa spelet först, fast det var köpt i orgin, aktiverat o allt.
Jag kontaktade supporten. Visst, verkade han vara lite borta och lite seg, men man borde ändå ta hänsyn och visa respekt och inte gnälla. De kan likvärt skita i dig... dessutom tror jag att han jag pratade med första gången inte hade engelska som modersmål eftersom han hade lite märkligt språk och jag blir inte förvånad om han hjälpte flera åt gången. Det tog iaf 15 minuter och sen kunde jag logga in.
Senare kunde jag inte komma in på en server. kontaktade dem igen och det tog ungefär lika lång tid. Sen dess kunde jag spela spelet felfritt.
Måste ändå säga att servicen var bra. Vissa kanske är mer eller mindre bra än andra, men ta ändå hänsyn...
Tycker releasen har varit relativt felfri och lyckad, mina kompisar hade också något litet problem, men det löste sig inom 24h. Jämför man med ex. blackops som var ospelbart för alla i 1 vecka så var den här releasen väldigt lyckad.
Blir spännande o se hur mw3 releasen blir

Permalänk
Inaktiv

tänk in i situationen hur det är att sitta där som support när man har miljoner i kö, och bete dig som du själv skulle att någon skulle vilja bete sig mot dig, i ett sådant fall. De gör sitt bästa och försöker hjälpa, va glad för det. Det är trots allt människor som sitter där bakom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havreflarn:

Du tror inte de redan har fått dom frågorna typ 1000 ggr utav ungar som dig utan pubis, dom arbetar nog på problemet så tagga ner för fan.

Tack, du gjorde min dag! +1

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Skrivet av Sozz:

you:
Hi..

Himanshu:

you:
I bought this game like 3 days ago maybe and I haven't been able to play it propely I'm deeply disapointed..

you:
It takes perhaps around from 5 to 30 min un...

Hon säger ju direkt att det är en patch på väg som eventuellt ska fixa problemet. Varför tjatar du vidare? Blev fan småförbannad när jag läste det där.

Permalänk

Nlir du kickad så är det väl någon som kickar dig, och det har inget att göra med EA?

Permalänk
Medlem

Uppdatera bara punkbuster så löser det sig.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Ett bra talesätt: Man behandlar andra som man själv vill bli behandlad.

Beter du dig som skit och inte kan förklara med vänliga ord eller mer ingående i problemet så kommer du inte få mer till svar. Var vänlig det kommer man långt på!

Permalänk

Ja jag hade nog inte heller blivit engagerad i att hjälpa dig ifall du konverserat likadant med mig.. tagga ned, sluta använd multipla utropstecken, det gör bara att de till slut inte ger någon effekt då du använder dem hela tiden.
Samt svara på supportens följdfrågor. Han frågade även om det var något mer han kunde hjälpa dig med och det var det ju tydligen inte enligt dig.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av Sozz:

you:
Hi..

Himanshu:

you:

you:
It takes perhaps around from 5 to 30 min until my game locks up/freezes and you can hear the background sound looping around, I have to open the task manager to shut the game off

Himanshu:

you:
It happens in SP and MP

you:
I've searched in forums and done a lot of stuff to it, nothing has helped so far.

Himanshu:
Okay, We have came across few contacts facing the same kind of issues and soon we are expecting a released of an update or patch.

you:
I talked to a EA supporter/agent 15 minutess ago, he came with solutons that had nothing with the issue to do at all

you:

you:
- Updated my HD audio driver, - Tried different nvidia drivers such as the newest which only makes everything lag for me, so im currently using 280.26
you:
you:
Tried to run windows in basic mode, tried to shut down uneccsary programs aswell

Himanshu:

you:
Avast.
you:
you:
as me
you:

Himanshu:
you:

Himanshu:

you:
you:
you:
you:
average
you:

Himanshu:
Himanshu:
Himanshu:
Himanshu:
3. Click on the "View By" option and select the Icon view (large or small options give the same information)
Himanshu:
4. Select User Accounts (it should open into the account of the user who is currently logged in)
Himanshu:
5. Click on the bottom-most option, which will be "Change User Account Control Settings"
Himanshu:
Himanshu:
7. Accept the changes
Himanshu:
8. Restart the computer

you:
you:
I never use UAC

Himanshu:

you:
I higly doubt that is causing the problem, its the same thing when I play SP, the game locks up/freezes.
you:
Anyways
you:
I don't think you guys can provide a working solution right now, I'll just wait for a patch to fix this.
you:
Thank you.

Himanshu:
Thank you for contacting Origin and chatting with me. I do appreciate your time and have a great day!

Ni kan ju inte förvänta er att få hjälp om ni inte gör det supporten ber er om.

Och sedan det här med brandvägg.. Jag har själv suttit på support för datorer och nätverk. Nästan alla, verkligen nästan alla, är heeelt säkra på att deras brandvägg inte är felet, och det kan då absolut inte vara deras router för den har alltid fungerat bra förut.
Något man dock lär sig efter ett tag är att bara cirka 10% av dessa faktiskt har rätt. Står man på sig och får dem att koppla bort routern eller inaktivera sin brandvägg, ja då löser det sig oftast, om inte problemet ligger någon annanstans då.

Detta är hur som anledning till att supporten måste ställa dessa grundläggande frågor. För annars skulle 90% av ärendena sluta i att man letar efter problem i timmar medan första grundläggande frågan hade kunnat lösa det hela.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

hehe..

OT: Tycker du beter dig barnsligt när du beskriver problemen, mycket otydligt och inte mycket att gå på. Gör om går rätt.

+1

För att teknisk support ska kunna göra ngt behövs saklig information om problemets art.

Kundtjänstmedarbetare och supportpersonal är sällan telepatiska.

C

Permalänk
Medlem

Som fd Helpdesk-, ServiceDesk- och detaljhandelspersonal kan jag bara hålla med det som flera har nämnt.

Det ger oftast mycket mer om man är lugn och sansad när man kontaktar support/första linjen, då fokuseras samtalet på problemet inte att behöva lugna ned en av parterna. Minns en gång när jag ringde ComHem:s support, vid installation av familjens ena Internetaccess, lugnt och sansat förklarade jag vad vi hade gjort, svarade på frågorna som ställdes osv. Tog totalt fem minuter istället 20-30 om jag betett mig som en idiot.

Kunden har inte rätt att bete sig hur som helst bara för att denne är kund.

Till TS, bara försöka testa vidare och hoppas på att det löser sig inom kort.

Permalänk
Medlem

Själv inaktiverar jag avast och de hjälper typ 90% av alla gånger jag ska försöka joina.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

För mig har spelet funkat helt perfekt om man bortser från de första 24h när jag inte kunnde aktivera min kopia. Så jag lirade lite batman istället och dagen därpå funkade allt som de skulle. Fick lov att ta bort bf3 mappen i origin men det var de ända. Ladda hem det på 10 minuter sen var det bara o tutta och köra. sen är ju SP lite små buggug också. Fått NPC som stått i t-pose samt att en cut-scene spelades upp två gånger. Så lite fin putsning hade inte skadat. Men känns som de jobbar på de iaf. Synd bara tt detta är normen numera. Är få utvecklare som har rätten och säga "when its done" men även då så är det små problem.

Ni som har problem kan ju försöka ta bort så mycket som möjligt och se om det funkar då. bort med AV och FW. plugga ur eventuell raouter. etc

Ta sedan och testa.
koppla på något.testa igen
Fortsätt tills allt är tilbaka eller stanna när du stöter på problem.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Själv inaktiverar jag avast och de hjälper typ 90% av alla gånger jag ska försöka joina.

Tycker jag har läst om fler Avast-användare som har haft problem. Det kommer upp mycket om man googlar: http://www.google.se/search?gcx=c&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=...

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

Alla dagens spel släpps för tidigt, och det får man dessvärre leva med. Jag blev riktigt förbannad igår när jag ville spela BF3, och gång på gång så hängde sig skiten, och då menar jag inte det vanliga Ctrl+Alt+Del-hänget, utan totalfrys och dånande ljud som bara kan lösas genom en reset. Trodde först att det var grafikkortsdrivrutinen som spökade, men nu har jag den nyaste och visst fan fortsätter skiten att hänga sig.

BF3 är skitkul, men jag kommer nog inte spela det förrän dom fixar i ordning det.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Vad du än köper idag finns risken att det är "trasigt" och "inte fungerar som det ska". Detta exkluderar inte tv/dator spel så sluta grina, Dice jobbar på att lösa problemen. Personligen har allt funkat kanon sen den 24e, förutom några mindre dc's, så risken finns ju att det kan vara något på eran egna ende som skapar problemet. Sen att rage:a på kundsupporten är ju bara ohyfsat, väx upp och bete er som vuxna.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Alla dagens spel släpps för tidigt, och det får man dessvärre leva med. Jag blev riktigt förbannad igår när jag ville spela BF3, och gång på gång så hängde sig skiten, och då menar jag inte det vanliga Ctrl+Alt+Del-hänget, utan totalfrys och dånande ljud som bara kan lösas genom en reset. Trodde först att det var grafikkortsdrivrutinen som spökade, men nu har jag den nyaste och visst fan fortsätter skiten att hänga sig.

BF3 är skitkul, men jag kommer nog inte spela det förrän dom fixar i ordning det.

Detta låter som allt annat än BF3's problem och fel... Nåt i din hård/mjuk vara som inte pallar trycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sozz:

you:
Hi..

Himanshu:

you:

you:

Himanshu:

you:
It happens in SP and MP

you:

Himanshu:

you:

you:

you:
you:
you:

Himanshu:

you:
Avast.
you:
you:
as me
you:

Himanshu:
you:

Himanshu:

you:
you:
you:
you:
average
you:

Himanshu:
Himanshu:
Himanshu:
Himanshu:
Himanshu:
Himanshu:
Himanshu:
Himanshu:
7. Accept the changes
Himanshu:
8. Restart the computer

you:
you:
I never use UAC

Himanshu:

you:
you:
Anyways
you:
you:
Thank you.

Himanshu:

som fd. teknisk supportare kan jag ju säga att ditt ifrågasättande av Avast är ju ingen höjdare. Faktum är att det finns en BRA chans att den förstör. Vad skadar det dig att testa att köra med alla antivirus och brandvägg avstängda?

Folk är alltid såååååå säkra på att antivirus/brandväggar aaaaaaaldrig har något med saken att göra. Behöver jag verkligen säga att oftast har de såååååååå fel? Testa bara utan, om det inte är det har du inte förlorat något, men kan med säkerhet säga att det inte är det som spökar, istället för att anta.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Hon säger ju direkt att det är en patch på väg som eventuellt ska fixa problemet. Varför tjatar du vidare? Blev fan småförbannad när jag läste det där.

Haha, ja blev me förbannad. Finniga fjortisar som har svårt att fatta tydligen!;)

Permalänk
Skrivet av Stefflo85:

Detta låter som allt annat än BF3's problem och fel... Nåt i din hård/mjuk vara som inte pallar trycket.

Gissar att det antingen är BF3 eller grafikkortets drivrutiner. Har kört 3D Mark 2011, Furmark, OCCT och Prime95 i flera timmar, och klarar det utan problem.

Ingen överklock eller liknande heller. Den enda modifikationen jag gjort är en User Defined fläktkurva i Afterburner för att hålla kortet så svalt som möjligt

Varför skulle det inte vara BF3? Är ju bara i det spelet som det spökar i.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Gissar att det antingen är BF3 eller grafikkortets drivrutiner. Har kört 3D Mark 2011, Furmark, OCCT och Prime95 i flera timmar, och klarar det utan problem.

Ingen överklock eller liknande heller. Den enda modifikationen jag gjort är en User Defined fläktkurva i Afterburner för att hålla kortet så svalt som möjligt

Varför skulle det inte vara BF3? Är ju bara i det spelet som det spökar i.

Hade det vart BF3 som spökade i sig så hade spelet crashat lr hängt sig osv nu crashar ju hela din dator, när det blir ett fel där BF3 troligen genererar ett visst tryck som din burk faller på.

Permalänk
Skrivet av Stefflo85:

Hade det vart BF3 som spökade i sig så hade spelet crashat lr hängt sig osv nu crashar ju hela din dator, när det blir ett fel där BF3 troligen genererar ett visst tryck som din burk faller på.

Har varit med om att spel gjort så att datorn BSODat och startat om sig tidigare.

Hur menar du "ett visst tryck"? Tror du att BF3 belastar sakerna hårdare än OCCT och Furmark?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Har varit med om att spel gjort så att datorn BSODat och startat om sig tidigare.

Hur menar du "ett visst tryck"? Tror du att BF3 belastar sakerna hårdare än OCCT och Furmark?

Tror jag absolut inte, men den belastar olika delar, kommunicerar med olika filer osv.
Det kan va någon del någonstans som BF3 försöker "kommunicera" med som inte furmark m.fl.
använder.. Precis som ditt tidigare spel..

Det där kan vara ett fel på ljudkort/moderkort/grafikkort(mjukvara som hårdvara),u name it, men lär inte handla om en bugg i BF3.

Permalänk
Skrivet av Stefflo85:

Tror jag absolut inte, men den belastar olika delar, kommunicerar med olika filer osv.
Det kan va någon del någonstans som BF3 försöker "kommunicera" med som inte furmark m.fl.
använder.. Precis som ditt tidigare spel..

Det där kan vara ett fel på ljudkort/moderkort/grafikkort(mjukvara som hårdvara),u name it, men lär inte handla om en bugg i BF3.

Där sa du något. Ska testa att uppdatera chipset, BIOS, ljudkort osv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nja, inte riktigt vad jag beskrev hehe:

Jag tycker synd om supporten, dom lär ju inte ha mycket information om vad som pågår egentligen.

Uppdatering, efter det tröttnade jag och chatten avslutades:

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

När jag var i kontakt med EA's support på deras chatt alldeles nyss så bad en av dom efter min cd-key
Jag frågade varför och han sa "To check your server connectivety" eller något liknande, är inte detta precis en av dom sakerna som origin ska kunna göra?

eller har jag missat något?

(Jag gav inte bort min cd-key dock O.o, kanske är löjlig? hm.. lite paranoid är jag >.< )

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom