Permalänk
Medlem

Shooter till tonåring

Vilken shooter är bäst av dom ni har testat till en 14 åring, gärna si-fi inspirerat med så lite blod som mölligt. Har tittat lite på crysis 2 men problemet är att det kommer blod på kanten av skärmen när man skadas. Det är viktigare att det inte är människor än att det kommer blod

Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

Portal (1 & 2). Inget blod, scifi, handling kräver viss hjärnkapacitet och minimalt med våld.

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2 är nog det ända jag kommer på

Portal är inget direkt shooter spel utan mer indie/pusselspel.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, eller går det tillochmed att stänga av blodet i crysis?

Permalänk
Medlem

mass effect spelen har jag för mig det inte är så mycket blod i, kan ha fel då de va ett tag sen jag lira dem

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Portal är inget shooter men ändå ett riktigt roligt spel som jag tror att h*n skulle gilla.
Portal 2 är ett av dom roligaste spelen jag testat.

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Skulle inte direkt kalla Valve-spel för indie men okej...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Elghinnarisa:

mass effect spelen har jag för mig det inte är så mycket blod i, kan ha fel då de va ett tag sen jag lira dem

Väldigt minimalt med blod... Sen är det en fantastisk story som alla borde uppleva

Skrivet av Lasergurka:

Skulle inte direkt kalla Valve-spel för indie men okej...

Portal 1 var ett indie-spel som valve hjälpte till med, 2'an däremot var ett renodlat valvespel.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av ZwaaN:

Tack för tipsen, eller går det tillochmed att stänga av blodet i crysis?

Måste det vara just en förstapersons shooter? finns få shooters där skärmen inte blir blodig när man bli skadad. Får man fråga varför du inte vill ha just blodet på skärmen? Kan inte säga att det är just den delen som skulle få mig att säga att crysis inte är lämligt för barn. ( I crysis 2 är ju 80% av de man skjuter på människor, i alla fall i början av spelet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZwaaN:

Vilken shooter är bäst av dom ni har testat till en 14 åring, gärna si-fi inspirerat med så lite blod som mölligt. Har tittat lite på crysis 2 men problemet är att det kommer blod på kanten av skärmen när man skadas. Det är viktigare att det inte är människor än att det kommer blod

Tacksam för tips!

Har ni några tips på vad man ska säga för att få spela 16-års spel när man är fjorton, skriv det!

Tack i förhand!

Vet inte vad jag ska rekomendera direkt. Om man kollar på vad dom flesta unga tonåringar spelar så är det battlefield, cod och counter-strike som dominerar. Men kanske counter-strike source skulle jag rekomendera. Man fokusear mer på teamplay och att vinna mer än att man får kännslan av att det är våldsamt. Samt att det spelet är ett e-sport spel så tror jag han kommer digga det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Portal (1 & 2). Inget blod, scifi, handling kräver viss hjärnkapacitet och minimalt med våld.

Portal 1 klarar man på en halvtimme-trekvart, och 2an går också skitfort att klara. Dessutom är det ingen multiplayer. Visst kan man försöka slå 10 min rekordet på portal 1 men hur kul är det i längden.

On Topic: Jag skulle rekommendera Battlefield 3. Ska man spela ett FPS kan man lika gärna spela ett bra FPS.

Permalänk
Medlem

För att klargöra, Valve är ett indie företag då valve inte är ett dotterbolag eller har aktier till salu. Alltså independent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Måste det vara just en förstapersons shooter? finns få shooters där skärmen inte blir blodig när man bli skadad. Får man fråga varför du inte vill ha just blodet på skärmen? Kan inte säga att det är just den delen som skulle få mig att säga att crysis inte är lämligt för barn. ( I crysis 2 är ju 80% av de man skjuter på människor, i alla fall i början av spelet

Nej det måste inte vara ett förstaperson shooter

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket för all hjälp jag har fått, Mass effect verkar väldigt nice

Permalänk
Skrivet av jezen:

Portal 1 klarar man på en halvtimme-trekvart, och 2an går också skitfort att klara. Dessutom är det ingen multiplayer. Visst kan man försöka slå 10 min rekordet på portal 1 men hur kul är det i längden.

On Topic: Jag skulle rekommendera Battlefield 3. Ska man spela ett FPS kan man lika gärna spela ett bra FPS.

Nu överdrev du lite va?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Tror inte TF2 är en speciellt bra idé då spelare som blir sprängda bokstavligen flyger åt alla håll.

Vidare så ser du ofta dina söndersprängda kroppsdelar efter att ha dött.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Skrivet av qif:

För att klargöra, Valve är ett indie företag då valve inte är ett dotterbolag eller har aktier till salu. Alltså independent

Okej då Dock tycker jag indie som genre är väldigt överflödig då den inte säger speciellt mycket om spelet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snabb fråga bara: Varför är Mass effect 2 18 års rek. på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZwaaN:

Snabb fråga bara: Varför är Mass effect 2 18 års rek. på?

Sex och alkoholreferenser tror jag.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av qif:

Fast, vad man brukar mena med indie (ekonomiskt mindre, mindre kända) brukar betyda att valve inte är ett indie-företag, även om dem kanske rent tekniskt är det.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Thailandur:

Sex och alkoholreferenser tror jag.

Och ovårdat språk, har jag för mig, sen är det ju lite våldsamt också.... Lite smått överdrivet med tanke på att varje TV-såpa skulle få en 18-års rekommendation om dem fick samma krav ställda på sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En 14åring som inte klarar av att se lite blod ?? förlåt men de låter ganska orimligt, jag började liksom spela zombie spel när jag va ehm 10 ? .. Någon speciell anledning eller bara försiktig förälder ? / just curious.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

En 14åring som inte klarar av att se lite blod ?? förlåt men de låter ganska orimligt, jag började liksom spela zombie spel när jag va ehm 10 ? .. Någon speciell anledning eller bara försiktig förälder ? / just curious.

Försiktig förälder

Permalänk
Medlem

Okej, ska försöka hjälpa dig.. Hmm Counter strike source ? ..alltså ska det vara nya spel eller spelar det ingen roll ? för dom flesta nya har ju tyvärr blod i sig.

Permalänk
Skrivet av ZwaaN:

Nej det måste inte vara ett förstaperson shooter

Okej, för ett spel jag har haft väldigt roligt med är Red Faction: Guerilla. Inte speciellt blodigt alls, utspelar sig på mars. Man skjuter på människor (tror jag) helt iklädda dräkter med hjälm så går inte att urskilja.

Det roligaste med spelet tycker jag är att det är såkallade destructable enviroments, dvs man kan slå eller spränga sönder i stort sett varje byggnad, bro mm. i spelet. (för detaljer kan du ju kika in min youtube video när jag förstör diverse saker. http://www.youtube.com/watch?v=3fXSNk31Jp0&feature=feedu)

Fysiken gällande hussprängandet är underbar, så många gånger springer jag bara runt och spränger sönder hus på så roliga sätt som möjligt istället för att fokusera på dödande

Kostar runt 90 kr att ladda ner från steam

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZwaaN:

Försiktig förälder

Ursäkta, men då borde han inte få se på tv? tycker det är främst sex och blod på dagens tv.
OT så borde du kolla in Halo serien, tyvärr finns bra 1 och 2an till PC.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Okej, ska försöka hjälpa dig.. Hmm Counter strike source ? ..alltså ska det vara nya spel eller spelar det ingen roll ? för dom flesta nya har ju tyvärr blod i sig.

Sen har du väl call of duty serien, Homefront.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

asså det får vara lite blod bara man inte skjuter så att man ser att det är människor

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Sen har du väl call of duty serien, Homefront.

P.S råkade citera mitt förra inlägg skulle egentligen editera det, Sorry för det!

Permalänk

Strunta i blod osv, kolla på åldersmärkningen istället. De finns där av en anledning; är det 12-årsrek. så klarar h*n med all säkerhet av det. En del 16-årsspel skulle jag nog kunna sträcka mig till i din situation, men 18-årsspel skulle jag undvika.

Som sagt, man kan tycka att rekommendationerna är lite strikta, men de finns där av en anledning.

Visa signatur

The cake is a pie.