Permalänk

"Gaming" laptop ca 7000kr

Sitter och ska köpa en ny laptop. Ska ha den mest till youtube och vanlig surfning men vill gärna kunna spela något spel tex skyrim.

Först så tänkte jag köpa denna MSI GE620DX-462NE GeForce GT 555M Men efter läst tråden om den datorn här och hur alla har massa små skit problem så ångrade jag mig. Och så stör jag mig lite på att det bara är en 2 kärnig i5 Processor, känns lite stenålder, eller?

Funderar på denna nu HP Pavilion DV6 i7 6770M ?

Men det finns ju en djungel full med datorer för 7000 kr :S

Kan kanske kunna pressa mig upp i 8000 kr men då får det vara värt det också

Tack på förhand!

Visa signatur

Asus Z87-A - Gigabyte GTX 760 OC 2 GB - I5-4670K - Kingston 8GB RAM - Seagate 1TB 7200rpm - Fractal design Tesla 650W 80 plus - Cooler Master Elite K350

Permalänk
Skrivet av thedude93:

Sitter och ska köpa en ny laptop. Ska ha den mest till youtube och vanlig surfning men vill gärna kunna spela något spel tex skyrim.

Först så tänkte jag köpa denna MSI GE620DX-462NE GeForce GT 555M Men efter läst tråden om den datorn här och hur alla har massa små skit problem så ångrade jag mig. Och så stör jag mig lite på att det bara är en 2 kärnig i5 Processor, känns lite stenålder, eller?

Tack på förhand!

Med ett geforce 555m så klarar du nog av skyrim på low. Att den är tvåkärnig gör inte så mycket eftersom den har hypertrådning men quad är helt klart att föredra. Pressa dig upp till 9900kr~ så får du en riktigt bra ASUS G74 med geforce 560m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedude93:

Tack på förhand!

Jag själv har precis den datorn som du länkade (DV6 6141) och den funkar kanon till spelande!
Har testat GTA IV, Civ5, Might and Magic 6 och nu senast Skyrim . Jag maxar alla utom Skyrim där jag kör High (inte Ultra alltså) med 4xAA och 4xAF, ligger på 50 fps c:a 
Så jag rekommenderar den absolut, speciellt med tanke på hur billig den är nu för tiden! (7 lax liksom)
Den blir lite högljudd när du kör spel dock (fläkten som går upp i varv), men har du headset så är det inga problem.
Känns otroligt lyxigt med borstat aluminium också Enda jag saknar egentligen är bakgrundsbelyst tangentbord.

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag själv har precis den datorn som du länkade (DV6 6141) och den funkar kanon till spelande!
Har testat GTA IV, Civ5, Might and Magic 6 och nu senast Skyrim . Jag maxar alla utom Skyrim där jag kör High (inte Ultra alltså) med 4xAA och 4xAF, ligger på 50 fps c:a 
Så jag rekommenderar den absolut, speciellt med tanke på hur billig den är nu för tiden! (7 lax liksom)
Den blir lite högljudd när du kör spel dock (fläkten som går upp i varv), men har du headset så är det inga problem.
Känns otroligt lyxigt med borstat aluminium också Enda jag saknar egentligen är bakgrundsbelyst tangentbord.

Så du kör på 4xAA och 4xAF men "bara" på high? Bäst vore nog att köra på 0xAA, 16xAF (AF är faktiskt inte så krävande) och ultra.

Permalänk
Medlem

Enligt notebookcheck så får ett 6770 med bättre processor endast 29fps på high utan aa, så att du ligger på 50 på high verkar inte stämma. Visst att den funkar bra till spel för det priset men under 30fps är långt från 50fps

Åter till topic, Jag skulle sattsat på HP datorn pga grafikkortet och väldigt mycket strul med just MSI datorn i frågan, läs tråden ang den datorn.
Vet dock inte hur det sur ut nu om dem åtgärdat felet eller ej

Mvh Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk

Vad kör du på för upplösning då när du kör skyrim? 800x600?

Skulle ju vara sjukt ifall den klara skyrim på high med 50 fps :S

Visa signatur

Asus Z87-A - Gigabyte GTX 760 OC 2 GB - I5-4670K - Kingston 8GB RAM - Seagate 1TB 7200rpm - Fractal design Tesla 650W 80 plus - Cooler Master Elite K350

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedude93:

Vad kör du på för upplösning då när du kör skyrim? 800x600?

Skulle ju vara sjukt ifall den klara skyrim på high med 50 fps :S

Skyrim är inte så krävande som folk tror. Enda som är krävande i spelet egentligen är view distance på allt.
Upplösningen jag kör är max, alltså 1366 x 768. Har dock överklockat grafikkortet med c:a 10 %, men det ger inte så jättemycket.

Permalänk

Den här Asus G53SW för 7.890 kt inkl. frakt är en av de bästa för gaming, för det priset. Det sitter ett GTX 460M 1536MB, grafikkort i den

Med den så borde du kunna köra på minst High-inställningar. Du får ändra inställningar-Antialasing 0xAA, 16xAF och kantutjämning off.

http://www.inet.se/artikel/1969990/asus-g53sw-sz136v

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Hej SweClockers! Jag behöver verkligen också hjälp, så lånar tråden lite! Jag söker också en så bra gejmingdator men för max 6000kr. Har hittat två kandidater på Komplett.se (Beställde båda för blev så ivrig att de skulle försvinna då de var demoprodukter men köper förstås bara en).

http://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=651963&sku=647244

17" kostade 5500 och 15" kostade 4500kr. Visst budget men rätt mycket dator för pengarna?? Vill mest kunna spela Starcraft 2 på bra upplösning och Dota2, Diablo3 osv när de kommer (alltså antagligen inte jättekrävande spel som BF3).

Vad tror ni, vilken hade ni valt för dessa pengarna? Vore ytterst tacksam för svar idag för imorgon ska jag hämta en av dessa!

Visa signatur

:-SichMan-:
en svensk man i ett svensk hus

Permalänk

rekommenderar HP:n!
det är otroligt att den bara kostar 7k nu med tanke på dom fina specs o.O

själv har jag en liknande med samma grafikkort och kör skyrim på high/ultra (1368x768) får 40-60+ fps
det gäller bara att installera de senaste drivrutinerna till kortet så kommer den att klara av dom flesta nya spel utan problem

Permalänk

Tackar allihopa beställde HP'n nu

Visa signatur