Permalänk
Medlem

BF3 och Mac, Erfarenheter?

Hej, söker folk som kan dela med sig lite om hur BF3 funkar på deras Mac. Ni får gärna skriva era specs samtidigt också.

Vet redan att spelet funkar 10 gånger bättre på en gaming pc .Inget skitsnack om mac vs pc och annat strunt tack!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrBF3:

Hej, söker folk som kan dela med sig lite om hur BF3 funkar på deras Mac. Ni får gärna skriva era specs samtidigt också.

Vet redan att spelet funkar 10 gånger bättre på en gaming pc .Inget skitsnack om mac vs pc och annat strunt tack!

Vad har du för specs ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vad har du för specs ?

Inga än så länge men funderar på en iMac 27" med:

i5 3.1 Ghz
8Gb ram
Radeon 6970M 2Gb (observera M:et)

Inget snack om bygg själv bla bla, vill gärna ha en Mac och därför frågar jag om det ens är möjligt att spela BF3 på den. Gärna med folk som har liknande system och kan dela med sig av erfarenheter.

Mvh

Permalänk

iMac är en trevlig dator, har en själv. Du får nog räkna med att köra den på medium/low på flera alternativ p.g.a. mobilgrafiken. Körde betan på min i5 iMac och det funkade helt ok (men naturligtvis kunde jag ju ha fetare inställningar på min spel-pc)

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DistantHoller:

iMac är en trevlig dator, har en själv. Du får nog räkna med att köra den på medium/low på flera alternativ p.g.a. mobilgrafiken. Körde betan på min i5 iMac och det funkade helt ok (men naturligtvis kunde jag ju ha fetare inställningar på min spel-pc)

Jo deklart det är så, men det kan jag ta, vill ha OS X men inte med en hackintosh . Vill bara att spelet ska vara spelbart med någorlunda grafik.

Tack för ditt svar, det uppskattas!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrBF3:

Inga än så länge men funderar på en iMac 27" med:

i5 3.1 Ghz
8Gb ram
Radeon 6970M 2Gb (observera M:et)

Inget snack om bygg själv bla bla, vill gärna ha en Mac och därför frågar jag om det ens är möjligt att spela BF3 på den. Gärna med folk som har liknande system och kan dela med sig av erfarenheter.

Mvh

Jaja, du gjorde det klart för mig i ditt första inlägg.
Men du kommer garanterat kunna spela det, förmodligen medium eller liknande.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jaja, du gjorde det klart för mig i ditt första inlägg.
Men du kommer garanterat kunna spela det, förmodligen medium eller liknande.

Känn inte att det bara var riktat mot dig, mer mot sånna som pajsarn. Känns som att man måste påminna hela tiden så det inte blir flamewar/lekskola av det hela.

Tack för ditt svar, blir nog till att beställa en då.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrBF3:

Känn inte att det bara var riktat mot dig, mer mot sånna som pajsarn. Känns som att man måste påminna hela tiden så det inte blir flamewar/lekskola av det hela.

Tack för ditt svar, blir nog till att beställa en då.

Aha, tänkte inte på det inlägget, men hans namn säger allt om honom.
Lycka till, hoppas du blir nöjd

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Wow ser ju ut att kunna flyta på riktigt bra på iMac om man sänker inställningarna lite!

Killen i videon kör dessutom på native resolution vilket är 2560 x 1440 samt massa settings på high och får ut ca. 30 fps.

Om man sänker inställningarna till medium och 1920 x 1080 så borde det flyta på riktigt bra!

Videon: http://www.youtube.com/watch?v=-1l2WmNKzh8

Permalänk
Skrivet av MrBF3:

Hello,

Körde betan på min MacBook Pro.
Kollade aldrig FPS:en då, men skulle gissa att det låg på ca 30 utomhus, och 50-60 nere i tunnelbanan.

Då körde jag allt på LOW i 1280x1024, med cataclyst 11.10 preview 2 drivisar.

Kolla MBPn i min signatur för specs

EDIT: Så med datorn du funderar på att köpa tror jag det kommer funka kanon. Sen undrar jag dock om du har högre än casual-krav på din BF3-performance med tanke på ditt nick?

Permalänk
Medlem

Så du skall inte skaffa en mac pro som har lite biffigare specs än en imac? Skaffa en Mac pro och sen en fin skärm

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Detta är kanske det dummaste jag läst.

Läs resten av hans inlägg...

Kör för övrigt BF3 på Low med 1280x800 med ca 30FPS på min laptop. i7 720qm, HD5650, 4gb.

Tror nog att iMacen kommer klara spelet rätt så bra

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajsarndansar:

mac är bra för media därför använder journalist skolor mac redegering men gaming ska du ha pc känner en kille han har mac kostade 10 000 han kan fan ens spela wow ahhhaha noob ginger

Snälla gå tillbaka till den grotta du kom ifrån

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Kolla macrumors.com forumet har en spel-sektion med åtminstone en tråd om hur BF3 funkar på macar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrBF3:

Wow ser ju ut att kunna flyta på riktigt bra på iMac om man sänker inställningarna lite!

Killen i videon kör dessutom på native resolution vilket är 2560 x 1440 samt massa settings på high och får ut ca. 30 fps.

Om man sänker inställningarna till medium och 1920 x 1080 så borde det flyta på riktigt bra!

Videon: http://www.youtube.com/watch?v=-1l2WmNKzh8

Ett tips är att köra i rätt upplösning och sedan anpassa inställningarna efter det istället.

Visa signatur

Permalänk

Här är ett annat exempel: http://www.youtube.com/watch?v=xWeZBpiYlEw

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem

jag kör allt på high med resolution 2560 x 1440 funkar skit bra! jag har en 6970m 1GB

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce RTX 3070 | 32 GB DDR4 3600MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Samsung 970 EVO 1TB |
Gigabyte X570 AORUS ULTRA | Corsair RM750X V2

Permalänk
Medlem

mac är bra för media därför använder journalist skolor mac redegering men gaming ska du ha pc känner en kille han har mac kostade 10 000 han kan fan ens spela wow ahhhaha noob ginger

OT: Du bör ju få 25-40 fps average beroende på upplösningen. Om man anser det spelbart är upp till var och en men jag lirade betan med liknande och kände mig i ett konstant underläge om både jag och min fiende kom rusande runt ett hörn.

Edit: Fixade Ytube-länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Hello,

Körde betan på min MacBook Pro.
Kollade aldrig FPS:en då, men skulle gissa att det låg på ca 30 utomhus, och 50-60 nere i tunnelbanan.

Då körde jag allt på LOW i 1280x1024, med cataclyst 11.10 preview 2 drivisar.

Kolla MBPn i min signatur för specs

EDIT: Så med datorn du funderar på att köpa tror jag det kommer funka kanon. Sen undrar jag dock om du har högre än casual-krav på din BF3-performance med tanke på ditt nick?

Grymt, nä var mer brist på fantasi när jag reggade kontot, haha!

Skrivet av Nirr1:

Så du skall inte skaffa en mac pro som har lite biffigare specs än en imac? Skaffa en Mac pro och sen en fin skärm

Har inte tillräckligt med deg, annars hade jag nog gjort det!

Skrivet av pablosu:

jag kör allt på high med resolution 2560 x 1440 funkar skit bra! jag har en 6970m 1GB

Härligt, nu gäller det bara att hitta någon butik som har en med dom specsen jag vill ha! På jakt i stockholm imorgon efter en med 2GB grafikminne, någon som har tips? haha!

Tack för hjälpen allihopa! Uppskattas!

Permalänk
Medlem

Ska ringa Borås Djurpark så dom kan låsa in dig igen...

Permalänk
Medlem

Fan, har svårt att hitta en med 2GB grafikminne i butik. Tror ni det räcker med 1GB eller borde jag köra på 2 iom att kortet är ett 6970M?

Tack.

Permalänk
Skrivet av MrBF3:

Fan, har svårt att hitta en med 2GB grafikminne i butik. Tror ni det räcker med 1GB eller borde jag köra på 2 iom att kortet är ett 6970M?

Tack.

Tror du kommer kunna köra på high med en 2gb:are!

Permalänk
Medlem

Köpt en iMac nu, kör BF3 på medium @ 1920 x 1080 utan lagg. Tänkte bara medela detta ifall någon undrar.

Ses på slagfältet.

Apple iMac 27", 3.1 Ghz i5, 4Gb ram, Radeon 6970m 1Gb.