Permalänk
Medlem

Ad-Block Plus fungerar ej?

Har ett litet problem, varför fungerar de inte? har testar installerat om både ad-block och mozilla.....

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Lägg till Subscriptions?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

valet att lägga till subscriptions till tex EasyList får man ju direkt efter man har installerat det och startat om browsern, så det hoppas jag att du gjort ^^

Permalänk
Medlem

Ad-Block fungerar perfekt utan konfiguration.....med Google Chrome

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Ad-Block fungerar perfekt utan konfiguration.....med Google Chrome

Fungerar skitdåligt mot youtube, ads i varje video. Och innan videorna ser man en video ad om någots venskt skit.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av schitzo:

Fungerar skitdåligt mot youtube, ads i varje video. Och innan videorna ser man en video ad om någots venskt skit.

Jasså? mitt funkar bra

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Mitt fungerar snuskigt bra nu, var tvungen att testa installera det bara för att du nämnde att det inte funkade, men jag ser inga ads nånstans

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Ad-block plus är bristfälligt i Chrome kan jag hålla med om.. Dock i Youtube har jag bara problem med popup-ads. Däremot aftonbladet-tv och andra webtvs klarar adblockplus(chrome) inte av att blockera standard, medan adb+ för Firefox klarar det felfritt.

Permalänk
Medlem

Låter konstigt :s
Har en kompis som också har haft problem med Ad-block på sin Mac, men det fungerar perfekt för mig, och vi båda har likadana bärbara och använder chrome och det funkar 100% för mig men som sagt så gjorde det inte det för han.
Vet inte hur han gjorde för att få igång det ingen :s

Jag undantar såklart Sweclockers med reklamen
Den enda hemsidan som jag står ut med reklamen

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Jasså? mitt funkar bra

I chrome?

Vissa videor på YT så får man svenska-ad videor i början av videon som man kan skippa efter 3-5 sekunder.
+ Popup ads man kan kryssa ned.

I firefox får man inga ads öht. Men firefox är så jävla slött jämfört med Chrome och har även Cache lagring på Systemdisk vilket inte är så skönt med SSD.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Rekordmedlem

Nä men vem fan kör chrome idag när det finns FF, det är segt o trögt o kan inte hantera många flikar, dessutom fungerar det inte som man vill

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

har också adblock.. fungerar hur bra som helst på mozilla..

Chrome är ju bara jobbigt. Typ 10 funktioner... överdriver så klart men tycker att det har lite att erbjuda ^^

Permalänk
Medlem

Så det är inte bara att installera och köra? hur fixar man subscriptions, EasyList ?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marwin88:

Så det är inte bara att installera och köra? hur fixar man subscriptions, EasyList ?

Du får ju upp val av subscriptions när det installerats, valde du inget där? Isf kan du gå in i AdBlock+ inställningar -> "Filter" -> "Lägg till filterprenumeration..."

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Direkt efter omstarten efter installation dyker en flik upp där du väljer en lista du vill prenumerera på. Tryck prenumerera, sen är det klart.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

funkar fortfarande inte har gått in och fixa dedär subscription med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

funkar fortfarande inte har gått in och fixa dedär subscription med.

Adblock kan endast blockera reklam som finns inbäddat i hemsidors källkod. Det går exempelvis inte att blockera reklam inuti en flash-video (då blockeras hela videon)

Det används alltså framförallt för att blockera banners och prenumerationerna hjälper dig att blockera vissa banners men absolut inte alla!

Exempel på hur du använder Adblock:

Du högerklickar på en störande banner och väljer alternativet Adblock Plus: Blockera Bild/Ram, då kommer det upp en ruta med några olika alternativ samt en ruta där man kan fylla i en egen blockering.

Säg att det står ad.tradedoubler.net/banner/1.html överst.

Detta är den exakta adressen till bannern, och om du väljer det alternativet kommer endast denna banner att blockeras och inga andra från denna webbplats.

Om du däremot väljer alternativet ad.tradedoubler.net^ så kommer alla framtida banners som börjar med denna adress att blockeras.

Vill du gå steget längre så kan du specificera eget, exempelvis ad.* Adblock kan möjligtvis protestera och säga att detta gör att det går lite långsammare, men nu kommer alla banners som börjar med ad. att blockeras.

Allt detta måste repeteras på hemsidor eftersom att alla har olika adresser till sin reklam. Viss reklam går tyvärr inte att blockera med Adblock (exempelvis pagead.googlesyndication.com) då de inte är inbäddade i källkoden på ett sånt sätt som gör det möjligt utan att pajja hela sidan.

Hoppas det hjälper!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skrimp:

Det går exempelvis inte att blockera reklam inuti en flash-video (då blockeras hela videon)

Tack vare Adblock har jag sluppit reklam i videos på framförallt Youtube och Gametrailers i flera år. Kollar jag i annan webläsare eller hemma hos någon som inte har adblock så är det alltid en massa långa reklamklipp innan videon, och på youtube är det ibland banners som poppar upp i underkant av videon.
Så jag upplever det som att det visst funkar.

Däremot kan jag förstå om du menar att man inte kan välja själv att den ska blockeras, då blockeras ju hela flash-objektet som du säger.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Tack vare Adblock har jag sluppit reklam i videos på framförallt Youtube och Gametrailers i flera år. Kollar jag i annan webläsare eller hemma hos någon som inte har adblock så är det alltid en massa långa reklamklipp innan videon, och på youtube är det ibland banners som poppar upp i underkant av videon.

Däremot kan jag förstå om du menar att man inte kan välja själv att den ska blockeras, då blockeras ju hela flash-objektet som du säger.

Använder chrome allt oftare pga den funktionen

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Som du kanske har upptäckt är ABP först gjort till Mozilla firefox. Sedan har det spridit sig vidare. Samma gäller för Noscript som även den är från början gjord för foxen. Opera, IE och safari har liknande adblock funktion i deras extension databas däremot är det inte adblock plus utan en "kopia".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Jasså så det går att blockera sån reklam? Typ sån reklam som kommer innan klipp på aftonbladet etc? (inte för att jag läser den skiten )