Forskare tar fram kontaktlinser med integrerad display

Permalänk
Medlem
Skrivet av MonKey^sWe^:

Om jag nu skulle sätta in en lins på dig som jag har gjort själv med kemikalier, så skulle du självklart fråga "vad får jag för de" människan ska alltid ha nånting för jobbet dom gör! Kaninen får knappt en större bur att bo i. Och om de nu skulle varit en person som skulle göra dom här testen o de går fel, så får han läkarvård! Kaninen går direkt till avlivning! Tycker inte de är rätt för fem äckliga ören
Tycker fortfarande att vi människor ska testa skiten för det är vi som ska använda det till slut, o inte kaninerna!

Människor och djur är samma sak!

Det tycker inte jag. Kaniner är djur och vi är människor och det är stor skillnad. Djur vill inte ha en större bur eller något sånt. De tänker inte på det sättet. De tänker på att de ska äta för att överleva och att de ska föröka sig. Bakterier är också människor i så fall, för de äter och förökar sig. Och växter lever precis lika mycket som vi. Kaninerna bryr sig inte om hur stor bur de har så länge de får plats och när de har en lins på sig tänker de inte mer än att de har något i ögat.

Dessutom var de med största sannorlikhet sövda när de fick linsen. Men vill du så kan du ju köpa några kaniner och komma med erbjudandet att om de provar linser så får de en större bur och se vad det får för reaktion. Ingen alls med största sannorlikhet. Djurs hjärnor är inte till för att tänka, den är till för att koppla ihop allting så att det kan göra de grundläggande sakerna för att överleva. Därför är männsikor och djur inte smama sak och fär för gör det mer om en människa dör än om en kanin dör.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Kan vi inte bara säga att kaninerna sov då linsen sattes in? Då vet den inte om det och störs nog inte heller. Blir trött på folk som ska klaga på sådana skitsaker. Finns värre djurmisshandel som någon nämnde.

Annars så tycker jag att det här var riktigt coolt. Längtar tills när tekniken utvecklats ytterligare.

Permalänk
Skrivet av 2012--BANG:

Sweclockers ni som whinade på svt som bara gav den dåliga sidan av spelandet. Ska ni inte skriva något om att det är synd om kaninerna. Herregud särriöst.

detta är sweclockers inte PETA...

hade de skadat kaninerna så hade de ju varit synd om dom men tror knappast att detta skadar

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Avstängd

Fan vad fräckt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Väntar nog tills de finns i minst 4K-upplösningar, kan ni fatta hur äckligt det skulle vara att köra en låg skitupplösning så man ser allt helt grynigt?

hehe kul att du pratar som om du skulle kunna köpa dem nu eller snart, om du ville yea right... haha

eller så har jag missförstått

Visa signatur

Chassi: 800D | Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3 | CPU: i5 2500k | GPU: EVGA GTX 580| RAM: 8GB 1600 MHz Vengeance | PSU: Fractal Design R2, 1000W | HDD: Vertex 2 120GB |
Vattenkylning: Pump: EK-DCP 4.0 | CPU: EK-Supreme HF | GPU: EK-FC580 GTX | Tank: EK-Multioption RES X2 - 250 Basic | Radiator: Phobya G-Changer 360 Ver. 1.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2012--BANG:

Ni som säger att jag ska utveckla mitt svar okej.

När Gamex-mässan var igång mellan 4-7 november (?) så gjorde SVT ett repotage om hur spel påverkar hjärnan och att det var massor med 12-13 åringar som spelade spelen alltså, Battlifield 3 och Modern Warfare 3. I sweclockers artikrln använde de att medlemmarna på SWECLOCKERS var rasande att de bara gav ut den negativa sidan av spelet. rasande använde sweclockers.

Nu visar swclockers i artikeln den nya simulatornerna. Fast ni visar inte båda sidorna, den posetiva och den negativa. Att kaninerna är testar dem skrivs det inget om och inte hur dåliogt det är för kaninerna och vara en testlabbdjur. SNälla swecloekrs. herregud vad arg man blir herregud.

Fast vi vet inte hur bra/dåligt kaninen har det. Eller hur? Men vi vet att SVT hade massa fel i sin reportage. Fakta mot tror slås här och många här väljer fakta.

Permalänk
Medlem

Vafan har dom testat den dära "linsen" på en hund eller? på bilden är det vitt hår runt... som päls...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Det duger allt med glasögon som det är. Här kommer det inte hem något sådant kraffs.
Det kan de behålla själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Vafan har dom testat den dära "linsen" på en hund eller? på bilden är det vitt hår runt... som päls...

tror att det är mus men någon här säger att det är kanin

Permalänk
Skrivet av muki91:

tror att det är mus men någon här säger att det är kanin

Står flera ggr i texten att det är en kanin -.-

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Det tycker inte jag. Kaniner är djur och vi är människor och det är stor skillnad. Djur vill inte ha en större bur eller något sånt. De tänker inte på det sättet. De tänker på att de ska äta för att överleva och att de ska föröka sig. Bakterier är också människor i så fall, för de äter och förökar sig. Och växter lever precis lika mycket som vi. Kaninerna bryr sig inte om hur stor bur de har så länge de får plats och när de har en lins på sig tänker de inte mer än att de har något i ögat.

Dessutom var de med största sannorlikhet sövda när de fick linsen. Men vill du så kan du ju köpa några kaniner och komma med erbjudandet att om de provar linser så får de en större bur och se vad det får för reaktion. Ingen alls med största sannorlikhet. Djurs hjärnor är inte till för att tänka, den är till för att koppla ihop allting så att det kan göra de grundläggande sakerna för att överleva. Därför är männsikor och djur inte smama sak och fär för gör det mer om en människa dör än om en kanin dör.

Hur vet du hur djur tänker, om dem tänker, och vad dem tänker på? just sayin'...

Sen är själva grejen med att ha lagar mot djurplågeri att djur också har nervsystem och kan känna smärta...dock tycker inte jag att det är något nytt, vi bor inte i nån saga som sagt. Men bara för att det händer behöver man inte gilla det :P, jag tvivlar på att någon från sweclockers kommer stämma företaget för djurplågeri :P.

Ett lite lamt exempel: Om några "super smarta" varelser skulle komma från rymden (suck...) skulle du vilja bli experimenterad på för att dem säger att du inte är smart nog för att bestämma för dig själv om du ska känna smärta?

lite fail exempel men finns en tanke bakom imo, dock så har det gått såhär i naturen och att kunna tänka produktivt och att kunna anpassa sig är mycket effektivare än att ens biologi ska vara anpassad till ett visst klimat, och vi dominerar jorden!!!

<.< sry var tvungen...

Back on topic: Undrar vad man kan ha för möjligheter med en pixel... hmmmmmm
Riktigt coolt när/om det väl kommer ut till allmänheten
Sen finns ganska mycket negativt också, men det mesta negativa är nog bara rädsla för teknologi

Visa signatur

Chassi: 800D | Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3 | CPU: i5 2500k | GPU: EVGA GTX 580| RAM: 8GB 1600 MHz Vengeance | PSU: Fractal Design R2, 1000W | HDD: Vertex 2 120GB |
Vattenkylning: Pump: EK-DCP 4.0 | CPU: EK-Supreme HF | GPU: EK-FC580 GTX | Tank: EK-Multioption RES X2 - 250 Basic | Radiator: Phobya G-Changer 360 Ver. 1.2

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tala om för er att allt liv som har känslor, strävar efter att överleva etc är lika mycket värt. Alltså är kaniner lika mycket värda som människor, varför skulle dem inte vara det?, dem lever ju också eller hur?

Permalänk
Medlem

Jävlar vad coolt! Är det bara jag som tänker på Deus Ex: Human Revolution?

Visa signatur

Intel i5 2500k - HD6950 2GB - Corsair Vengeance 8GB - MSI P67A-GD65 - Corsair TX V2 750w - Samsung f3 1TB - Fractal Design Arc - 1GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Vad betyder "concentric annular sections"?
Om man nu med denna "concentric annular sections" kan få en jättekort fokus längd så betyder ju det att man kommer inte se ett skvatt vad som händer utanför linsen. Haha

Concentric = cirkulära objekt som delar samma axis. En piltavla är ett bra exempel på något som är koncentriskt.
Annular betyder ringformad.
Är också lite nyfiken på det där med fokuseringen dock.

Skrivet av ronnylov:

Jättebra, men vilken nytta får kaninerna av denna tekniken?

Kaninerna var ju endast i testsyfte för att bevisa att linserna och mikroantennen som sitter på för att ta emot ström på en viss frekvens, inte är skadlig. Så att de kan få tillstånd att testa på människor.

Citat:

I ett första steg för att bevisa att tekniken är säker för människor har forskare vid University of Washington i Seattle testat kontaktlinser med inbyggd display på kaniner

Ibland undrar man om vissa ens läst artikeln innan de kommenterade.

Permalänk
Medlem

Oh no! The RoboRabbits are coming! Run away!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 2012--BANG:

När Gamex-mässan var igång mellan 4-7 november (?) så gjorde SVT ett repotage om hur spel påverkar hjärnan och att det var massor med 12-13 åringar som spelade spelen alltså, Battlifield 3 och Modern Warfare 3. I sweclockers artikrln använde de att medlemmarna på SWECLOCKERS var rasande att de bara gav ut den negativa sidan av spelet. rasande använde sweclockers.

Nu visar swclockers i artikeln den nya simulatornerna. Fast ni visar inte båda sidorna, den posetiva och den negativa. Att kaninerna är testar dem skrivs det inget om och inte hur dåliogt det är för kaninerna och vara en testlabbdjur. SNälla swecloekrs. herregud vad arg man blir herregud.

Och på vilket sätt skulle detta skada kanierna tror du? Att dra en jämförelse mellan spelvåld och djurtester är ju inte direkt givande..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Permalänk
Medlem

en pixel Man måste väl börja någonstans, Rom byggdes inte på en dag etc etc. Det blir spännande när dom kan göra mer än bara en pixel. Kan tänka mig att tekniken måste vara extremt förfinad innan det kan vara användbart dock. Krävs nog en extrem mängd pixlar om man ska få någon skärpa på så nära avstånd. Någon här som vet hur många och hur små dom skulle vara tvungna att vara? Kan vi ens med dagens teknik tillverka pixlar som är små nog?

Angående kaninerna så, suck. Plågsamma djurförsök är inte något jag är för och definitivt inte för något trivialt, men tveksamt om kaninen plågades av att ha en lins i ögat. Antar att det var minimal risk för att ögat skulle skadas av den. Vill någon att jag ska tycka synd om kaninen i detta fallet så får den personen nog komma med lite hård fakta istället för en massa prat om känslor och djurs lika värde vilket är rent skitsnack. Jag skulle inte kunna tänka mig att äta en människa men jag äter djurdelar varje dag om jag får som jag vill. Det är mums!

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tjohej:

Hur vet du hur djur tänker, om dem tänker, och vad dem tänker på? just sayin'...

Sen är själva grejen med att ha lagar mot djurplågeri att djur också har nervsystem och kan känna smärta...dock tycker inte jag att det är något nytt, vi bor inte i nån saga som sagt. Men bara för att det händer behöver man inte gilla det :P, jag tvivlar på att någon från sweclockers kommer stämma företaget för djurplågeri :P.

Ett lite lamt exempel: Om några "super smarta" varelser skulle komma från rymden (suck...) skulle du vilja bli experimenterad på för att dem säger att du inte är smart nog för att bestämma för dig själv om du ska känna smärta?

lite fail exempel men finns en tanke bakom imo, dock så har det gått såhär i naturen och att kunna tänka produktivt och att kunna anpassa sig är mycket effektivare än att ens biologi ska vara anpassad till ett visst klimat, och vi dominerar jorden!!!

Tänker du på det när du tar Ipren då? Eftersom nästan ALLA läkemedel är testade på djur.. Du har dock en poäng med att djur räknas som tänkade varelser för det är bevisat att djur tänker, även om det är på ett mer instinktiv, precis som människan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

OCZ Neural Impulse Actuator?
http://gear.ocztechnology.com/products/description/OCZ_Neural...

Antagligen på liknande sätt som när man projekterar direkt mot näthinnan, eller har andra små i ögonvrån displayer, tex Zeal Optics Transcend SPPX skidglasögonen.
Dvs - De löser det

Edit;

Satt och funderade på det där och ögats stavar och tappar. Vi har ju bara fysiologisk möjlighet att se 2-3% av det ögat tar in i skärpa. Dvs. på hela min datorskärm just nu så är det ungefär ett ord och max någon centimeter i taget runtom jag kan hålla i fokus. Eftersom en lins sitter på ögat så kan jag inte flytta fokus på ett område som visas över hela mitt synfält. Mig veterligt så går detta heller inte kan kompensera eftersom vi bara kan se dessa 2-3% i skärpa. Resten är ultrasnabba "ur-fokus-skapa-intresse-titta-på-med-fokus" stavar. Läs om tappar och stavar om ni är intresserade.

Ska bli mycket intressant att följa detta om några år dock!

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

1. Undra hur stor den där pixeln är ur kaninens PoV.

2. Pixeln är fan svart på baksidan, undra varför de inte drog på transparent på direkten så som de där flex-skärmarna, blir ju ett krav om man inte ska tvingas gå med kameror på sig samtidigt, för att det inte går att se igenom linserna... helst med lite delay på också så man snubblar på allt å alla.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Synd bara att kontaktlinser inte är det bästa för ögonen.

Vad är det för fel med dom? Jag har haft mina i snart 6 månader. Och då använder jag inte dom som man ska heller. Och när jag var på koll för ögat så sa dom att det inte var några problem alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sCaz:

Satt och funderade på det där och ögats stavar och tappar. Vi har ju bara fysiologisk möjlighet att se 2-3% av det ögat tar in i skärpa. Dvs. på hela min datorskärm just nu så är det ungefär ett ord och max någon centimeter i taget runtom jag kan hålla i fokus. Eftersom en lins sitter på ögat så kan jag inte flytta fokus på ett område som visas över hela mitt synfält. Mig veterligt så går detta heller inte kan kompensera eftersom vi bara kan se dessa 2-3% i skärpa. Resten är ultrasnabba "ur-fokus-skapa-intresse-titta-på-med-fokus" stavar. Läs om tappar och stavar om ni är intresserade.

Ska bli mycket intressant att följa detta om några år dock!

Tänkte inte på att en lins sitter i ögat och därmed följer ögats rörelser, intressant. Det måste ju då kräva att bilden som ska visas på de pixlar man kan ha fokus på kan känna av ögats rörelser och därmed uppdatera pixlarna med vad man nu ska se. Handlar det bara om förhöjd verklighet så är det ju lite skitsamma, det du tittar på ska visa mer information än det som är fysiskt så det är bara det som du just nu tittar på som är av intresse att ge mer information om.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jättebra, men vilken nytta får kaninerna av denna tekniken?

Apropå fokusering så har jag läst att kaniner har svårt att fokusera på nära håll. Deras ögon ser bättre på längre avstånd för att snabbt kunna upptäcka rovdjur medan de fortfarande är tillräckligt långt borta att kaninen har en chans att gömma sig eller fly.

Har du inte fatta nånting eller? Tekniken är inte till för kaniner. Kaninen ska bara sitta där och se dum ut tills dom antagligen kan bekräfta att det inte är skadligt för ögat på den.

Kaniner kan inte lämna feedback på om de va en bra produkt mer än att man kan se om den tar skada eller inte.

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2012--BANG:

Sweclockers ni som whinade på svt som bara gav den dåliga sidan av spelandet. Ska ni inte skriva något om att det är synd om kaninerna. Herregud särriöst.

Din jämförelse utgår från felaktiga premisser och blir därmed högst irrelevant för ämnet. Nyheten handlade inte om försöksdjur och därmed kan ej heller kaninernas anses blivit särbehandlade.

Skrivet av 2012--BANG:

När Gamex-mässan var igång mellan 4-7 november (?) så gjorde SVT ett repotage om hur spel påverkar hjärnan och att det var massor med 12-13 åringar som spelade spelen alltså, Battlifield 3 och Modern Warfare 3.

Inte alls. SVT gjorde ett reportage om spel från den svenska spelmässan Gamex. Detta reportage kritiserade sedan för den tunga fokuseringen på våldsspel, samt den negativa vinklingen av detsamma. Inget reportage blev gjort om "hur spel påverkar hjärnan" som du försöker påvisa.

Skrivet av 2012--BANG:

I sweclockers artikrln använde de att medlemmarna på SWECLOCKERS var rasande att de bara gav ut den negativa sidan av spelet. rasande använde sweclockers.

Inte alls. Nyhetsartikeln belyste den tunga fokuseringen på just våldsspel, informerade om de rena faktafelen, samt upplyste om att Sweclockers medlemmar reagerat på inslaget. Faktum är att inget i artikeln stödjer dina påståenden.

Skrivet av 2012--BANG:

Nu visar swclockers i artikeln den nya simulatornerna. Fast ni visar inte båda sidorna, den posetiva och den negativa. Att kaninerna är testar dem skrivs det inget om och inte hur dåliogt det är för kaninerna och vara en testlabbdjur.

Sweclockers rapporterar om framstegen gällande "augmented reality", i det här fallet kontaktlinser med inbyggd display. Då reportaget främst är tänkt att rent allmänt upplysa läsarna om den pågående utvecklingen, och inte fylla rollen av en djupare analys och utvärdering av ämnesområdet, tekniken, eller enskilda produkter, så kommer du heller inte att finna många positiva och negativa aspekter upptagna som rör just detta.

Att en teknologiskt inriktad webbplats skriver teknologiskt inriktade nyheter om teknologiska framsteg är inget märkvärdigt i sig. Vad som vore märkvärdigt däremot är ifall en teknologiskt inriktad webbplats i sina teknologiskt inriktade nyheter rörande teknologiska framsteg helt plötsligt, och utan belägg, skulle börja blanda in spekulationer kring huruvida kaniner mår dåligt av att få skydd från rovdjur och mat serverat i utbyte mot att tvingas bära kontaktlinser.

Skrivet av 2012--BANG:

SNälla swecloekrs. herregud vad arg man blir herregud.

Ett vanligt förekommande råd är att inte föra diskussioner när man är känslomässigt instabil, dvs arg.

Permalänk
Medlem

Haha, fan vad jag garvade när jag läste att det bara var en pixel

Permalänk
Medlem

En bild som enkelt illustrerar hur en fresnellins skapar kort skärpedjup:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Fresnel_lighthouse_lens_dia...

Permalänk
Medlem

Han som skrev om att det kan komma varelser från en annan planet till jorden har en poäng. Hur ställer ni er till det om utomjordingar kommer hit som är miljontals år före oss i utvecklingen och börjar utföra grymma experiment på oss eftersom vi är på en bakteries intelligensnivå jämfört med dem? Och ja det kryllar av intelligent liv i rymden som är tusentals kanske miljontals år före oss i teknikutveckling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Han som skrev om att det kan komma varelser från en annan planet till jorden har en poäng. Hur ställer ni er till det om utomjordingar kommer hit som är miljontals år före oss i utvecklingen och börjar utföra grymma experiment på oss eftersom vi är på en bakteries intelligensnivå jämfört med dem? Och ja det kryllar av intelligent liv i rymden som är tusentals kanske miljontals år före oss i teknikutveckling.

Och det har exakt vad med artikeln att göra?

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av _NsMs_:

Jag tror inte att kaniner tänker på det sättet över huvud taget

Enligt mig är inte djur lika mycket värda som människor. Jag känner inte att jag har dödat någon om jag smäller en fluga. Man testar inte på människor för att det kanske skulle kunna vara farligt och de riskerar hellre en kanin än en människa. Det är stor skillnad på människor och djur. Ungefär som att det är skillnad på växter och djur. Växter lever väl också? Än så länge finns inga växträttsorganisationer men det kommer väl med tiden... Fabler där djur tänker och känner som människor är bara sagor.

Sant, men en fluga är inte samma som en kanin, dessutom experimenterar man nog inte så mkt på flugor
Jag har bland annat två katter, bryr mig oerhört mycket om dem, och de som säger att djur inte förstår osv, är antingen korkade eller har aldrig haft något djur och ser bara alla korkade byrackor som jagar barn i nyheterna.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit