Permalänk
Medlem

Hjälp med upplösning

Hej, jag har funderingar på att köpa en k53sv http://www.inet.se/artikel/1969419/asus-k53sv . Vad jag undrade är, upplösningen på denna är 1366x768 betyder detta att det är max upplösningen den här datorn kan köra? Anledningen till att jag undrar är för att jag hade tänkt koppla den till tvn och se film via den, och då vill jag köra 1080p. Kan datorn köra 1920x1080 om man kopplar den till en skärm som stöder detta eller är det ett stort Nej som gäller?

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem

Haha, läste "Hjälp med utlösning" hihi

Permalänk
Medlem

hahaha, det behöver jag inte någon hjälp med xD

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem
Skrivet av dIZT_90:

hahaha, det behöver jag inte någon hjälp med xD

Tur, för det tänker jag inte hjälpa dig med heller haha

OT: Ja, det borde vara max upplösning. Eller det är "native" upplösning iallafall då allt ser skarpt och bra ut.. sen om den klarar mer vet jag inte men det tror jag inte. Låter någon annan svara på de!

Permalänk
Medlem

Ja dom flesta laptops (antagligen alla) klarar av annan högre upplösning när man kopplar in en extern skärm

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Rekordmedlem

Grafikkorten klarar minst fullhd idag, över det beror det på anslutningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Så ni tror alltså att det går?

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem

Det ska gå, med en HDMI sladd och ibland så måste du avaktivera laptop skärmen för att få 1080p på extern skärm

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Ja, absolut.
Det är bara datorns skärm som inte klara högre än 1366x768.
Det sitter alltså i skärmen och inte i själva datorn.
Kopplar du in den till en tv kan du köra högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dIZT_90:

Så ni tror alltså att det går?

Tror och tror... klart som fan att det går! Allt annat är skitsnack. Jag skulle tro att den klarar upp till 2560x1440 t.om.

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket för hjälpen folket

Visa signatur

dIZT_90