Permalänk

Nytt chassi för runt 1000

Hej jag ska köpa ny datorn snart och vet inte riktigt vad jag ska ha för chassi jag har funderat på ett fractal design arc eller ett silverstone rv03 men vet inte. Vad tycker ni jag ska ha för chassi? Det får helst inte kosta mer en 1000kr

Permalänk
Medlem

Nöjd med mitt NZXT H2 och tyst är det oxå.

Ser bra ut, stilrent utan en j*vla massa lysdioder

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Jag har ett Fractal Design Arc. Och jag kan inte säga mer än att jag är kanon nöjd med det. Köpte
det efter ha sett video resentionen av det. Får plats bra med hårddiskar, även otroligt långa grafikkort
vilket kan vara en fördel. Sen bra ventilations möjligheter etc. Sen kan ju alltid ljudnivån diskuteras, men
jag störs aldrig av det då jag har headset, sen beror ju det en del på fläktar etc och hur fort man kör dem.

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=Xl9hMeoHZdw (Ifall du inte sett / vill se)

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Chassin är mest smaksak och oftast det som bestämmer köpet i slutändan ^^.
Chassina du länkade är båda bra Även H2'an är bra.
Hade varit bra och veta vad du ska köpa för komponenter vissa har lite bättre luftgenomströmning än andra, och/eller ljuddämpning.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Fractal Design ARC! Kanonchassi, bästa jag byggt i måste jag nog säga

Plats för allt och härligt med borttagbar hårddiskbur för extra rymlighet/luftflöde, Sen känns det otroligt välbyggt med robusta sidor

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

P280 är väl självklart?

Permalänk
Medlem

Jag själv skulle valt Fractal Design Arc!

Permalänk
Medlem

Arc är dock kanske öppet och högljutt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheGiant:

Nöjd med mitt NZXT H2 och tyst är det oxå.

Ser bra ut, stilrent utan en j*vla massa lysdioder

Kylskåp....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

i dagsläget hade jag personligen valt Antec P280 (ca 1,2k) är det för dyrt hade jag valt Fractal Design R3 (ca 900) ^.^

Permalänk
Medlem

Fractal Design Arc! I have one, and I love it :D, skönaste möjligheterna för snygg kabeldragning, hur enkelt som helst, det är underbart, + fläktmöjligheterna. Samt att man kan som nämnt ovan, ta loss en del av hårddisk stället för att få plats med längre graffekort.

Har även USB 3.0 och annat trevligt draget till panelen på chassit, its nice.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

Nöjd med mitt NZXT H2 och tyst är det oxå.

Ser bra ut, stilrent utan en j*vla massa lysdioder

aa det värkar rätt nice tror du ett 6970 går in där?

Skrivet av CorgaE:

Jag har ett Fractal Design Arc. Och jag kan inte säga mer än att jag är kanon nöjd med det. Köpte
det efter ha sett video resentionen av det. Får plats bra med hårddiskar, även otroligt långa grafikkort
vilket kan vara en fördel. Sen bra ventilations möjligheter etc. Sen kan ju alltid ljudnivån diskuteras, men
jag störs aldrig av det då jag har headset, sen beror ju det en del på fläktar etc och hur fort man kör dem.

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=Xl9hMeoHZdw (Ifall du inte sett / vill se)

okej

Skrivet av Kaksylt:

Chassin är mest smaksak och oftast det som bestämmer köpet i slutändan ^^.
Chassina du länkade är båda bra Även H2'an är bra.
Hade varit bra och veta vad du ska köpa för komponenter vissa har lite bättre luftgenomströmning än andra, och/eller ljuddämpning.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1128044/2011-11-16
dom hade jag tänkt mig kan kanske bli ett annat moderkort

Skrivet av Dreas89:

P280 är väl självklart?

det värkar så stort

Skrivet av DevilsDad:

i dagsläget hade jag personligen valt Antec P280 (ca 1,2k) är det för dyrt hade jag valt Fractal Design R3 (ca 900) ^.^

ja R3 värkar vara bra chassi med

Skrivet av Arcifer:

Fractal Design Arc! I have one, and I love it :D, skönaste möjligheterna för snygg kabeldragning, hur enkelt som helst, det är underbart, + fläktmöjligheterna. Samt att man kan som nämnt ovan, ta loss en del av hårddisk stället för att få plats med längre graffekort.

Har även USB 3.0 och annat trevligt draget till panelen på chassit, its nice.

ja det är ju rätt gött med riktig usb 3.0 koppling

Permalänk
Medlem

P280 all the way!

Permalänk

P280, no questions asked.

Permalänk

dock ser jag nu att P280 inte kommer in i lager innan 16 dec

Permalänk

köp mitt 600t för en tusing inköpt i augusti

Visa signatur

Intel i7 2600k 4.3ghz - Asus P67 Sabertooth - HD Radeon 7950 3GB - 8 GB Corsair Minne - Corsair Graphite 600T - Corsair AX850w - Logitech G19 - Logitech G700 - Logitech G35

Permalänk

det blev ett nzxt H2 chassi tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på ett P280.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Corsair Carbide 500r.