Permalänk

Speldator

Har tänkt att skaffa en ny dator då min nuvarande ej klarar av mina behov. Det jag ska använda datorn till är främst WoW(ska tåla högsta grafik-settings då jag tänker raida 25 manna i nya expansionen), BFBC2 samt SC2.
Budgeten ligger på under 7000kr.
Behöver ingen skärm, mus eller tangentbord.
Behöver ha med operativ system.

Har tiittat på några alternativ och undrar vad ni anser om dessa. Undrar också om det blir dyrare av att köpa på tex siba/elgiganten jämfört om man köper på inet eller nått liknande. Har ingen erfarenhet av att bygga ihop en egen dator.

De jag kollat själv på:

Alt 1
Fujitsu P1510 XA42NC

Alt 2
HP P6341SC

Alt 3
Elgiganten - Dell Inspiron 580

Alt 4
Acer Aspire M3910 - Dator + skärm - Stationära datorer - Datorer - Datorer & Kringutrustning - ONOFF

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Medlem

Går inte att spela BC2 på vettigt sätt på någon av de där. Du kan med andra ord inte tänka dig montera själv eftersom du kollar på de där hemskheterna? Guider finns det gott om på Youtube och andra delar av internet, inklusive datorbyggarskolan.se.

Permalänk

Har sett att man kan låta inet bygga ihop datorn för en viss kostnad. Skulle kunne tänka mig att låta den kostnaden överstiga min budget då de datorerna jag själv kollat på inte var så bra. Vill hellst inte bygga själv då jag inte är speciellt teknisk.

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Medlem

Här har du ett "överstiga-alternativ".
+ Byggnation av dator med valfria delar - Inet.se

Du kan få fler sen.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du kan ta som tuppel gjort åt dig där bättre val .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Såg att alternativ 2 har ett "Grafik: ATI Radehon HD4650 1GB", bra grejer det, nej skämt åside så är det nog bättre att köpa från inet, tex paketet som Tuppel har gjort.

Permalänk

Tack så mycket för hjälpen! Blir att beställa imorgon;)

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk

Två frågor till. Hade tänkt att köpa denna skärm: Dell UltraSharp U2311H - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar
Skulle den passa bra till denna dator och är det bara att koppla in den eller behöver man något tillbehör?

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Medlem

Har en sån skärm själv. Allting medföljer, bara att koppla in.

Permalänk

Kommer den här datorn klara BF3?

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!