Nvidia demonstrerar Android ICS på Asus Transformer Prime

Permalänk
Melding Plague

Nvidia demonstrerar Android ICS på Asus Transformer Prime

Inför de första surfplattorna baserade på Tegra 3 passar Nvidia på att demonstrera möjligheterna med Android 4.0 ICS tillsammans med den högpresterande plattformen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hm... varför känns det alltid som det små-laggar i sånna här videos...

Permalänk
Medlem

Kul att videon hoppar till i samma stund som han börjar säga "flawless, very smooth"

edit: verkar som om det bara var youtube som bråkade.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktator:

Hm... varför känns det alltid som det små-laggar i sånna här videos...

Därför att det är max 30fps på videon, och självklart inte i sync med skärmuppdateringen på tableten.

Permalänk

Verkar som lagget är borta nu. När kan man köpa denna i Sverige?

Permalänk
Medlem

Han glömde svänga

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Därför att det är max 30fps på videon, och självklart inte i sync med skärmuppdateringen på tableten.

Jag hänger inte med där faktiskt. Plattan har en skärmuppdatering som är högre, kanske 70-100Hz. Om man då samplar detta i 30hz så ser jag inte varför detta medför ett lagg. Sync borde inte behövas. Du har antagligen rätt, men fattar inte varför...

Permalänk
Medlem

Ful tjock ram gör att den där produkten inte är intressant för mig. Det ger mig ett dåligt intryck, massa yta som borde använts till en större skärm.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ful tjock ram gör att den där produkten inte är intressant för mig. Det ger mig ett dåligt intryck, massa yta som borde använts till en större skärm.

Alla plattor har ju en ram..
Vet inte om du äger någon platta, men jag har själv en och utan en svart ram skulle plattan vara näst intill omöjlig att hålla i utan att trycka ofrivilligt vid kanterna.

Visa signatur

K#

Permalänk
Medlem
Skrivet av atman:

Alla plattor har ju en ram..
Vet inte om du äger någon platta, men jag har själv en och utan en svart ram skulle plattan vara näst intill omöjlig att hålla i utan att trycka ofrivilligt vid kanterna.

Håller med.. hade fått spel på min för länge sen om där inte hade funnits lite "dött" utrymme att hålla i

Permalänk
Medlem
Skrivet av atman:

Alla plattor har ju en ram..
Vet inte om du äger någon platta, men jag har själv en och utan en svart ram skulle plattan vara näst intill omöjlig att hålla i utan att trycka ofrivilligt vid kanterna.

Så du tror inte det vore praktiskt om ramen exempelvis var hälften så bred?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Det får nog bli denna när den släpps:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

DX11 va?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Så du tror inte det vore praktiskt om ramen exempelvis var hälften så bred?

Hur små fingrar har du då egentligen? Har du nånsin hållit i en pad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Hur små fingrar har du då egentligen? Har du nånsin hållit i en pad?

Jo jag har använt och känt på flera plattor. Hur håller du plattan? Tycker man behöver max 1.5-2 cm för att det ska vara bekvämt men jag skulle nog klara mig med 5 mm, det är bara att hålla plattan på ett annat sätt.

Ingen aning vilken längd mina fingrar har, men jag har lite mindre än snittet vilket inte är så konstigt då jag är 175 cm lång..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Nice. Tyckte han lät lite som Seth Rogen

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

DX11 va?!

Näe. DX är exklusivt för Microsoft operativsystem.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Prisuppgifter och tillgänglighet hade varit än roligare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jo jag har använt och känt på flera plattor. Hur håller du plattan? Tycker man behöver max 1.5-2 cm för att det ska vara bekvämt men jag skulle nog klara mig med 5 mm, det är bara att hålla plattan på ett annat sätt.

Ingen aning vilken längd mina fingrar har, men jag har lite mindre än snittet vilket inte är så konstigt då jag är 175 cm lång..

Jag kan störa mig på min iPad2 ibland för att kanterna är för smala. Inga problem i vanliga fall men nog händer det att man kommer åt skärmen. Som när man ligger på sidan i sängen och läser en bok och håller den med en hand. 5mm som du säger hade gjort det omöjligt att använda plattan utan att sitta, eller stå i perfekt position. En padda är till för att användas "on the move" så utan kanter som gör att du kan hålla i den med en hand tar bort hela fördelen mot en dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Jag kan störa mig på min iPad2 ibland för att kanterna är för smala. Inga problem i vanliga fall men nog händer det att man kommer åt skärmen. Som när man ligger på sidan i sängen och läser en bok och håller den med en hand. 5mm som du säger hade gjort det omöjligt att använda plattan utan att sitta, eller stå i perfekt position. En padda är till för att användas "on the move" så utan kanter som gör att du kan hålla i den med en hand tar bort hela fördelen mot en dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte stött på det problemet, ligga på sidan i sängen så är det bara att luta den mot en kudde så slipper man hålla i den ändå, om man inte har något extra tillbehör till plattan, vilket blir drygt att göra hur som helst efter ett tag för armen/ handen.

Gående så kan jag hålla med om att det blir ett problem men stående så är det bara att hålla handen under plattan. 5mm kanske är att ta i, 1,5 cm hade räckt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Problemet är den där menybaren i underkant som inte verkar gå att få bort... bäddar för en störande helskärmupplevelse

Permalänk
Medlem

Releasedatum

Asus Sverige har hittils inte sagt något om releasedatum i Sverige. I den här artikeln står det att det är december som gäller för oss, finns det en (anonym) källa på det?

Visa signatur

Lundapåg i Finland