Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

Bara jag eller tar det hur lång tid som helst för att joina ett game?

Det tar sällan mer än 1 minut för mig. Men systemet är uppbyggt så att spelare med hög leave % blir matchade med andra hög % leavers. Så du kanske leaveat mycket?

SRY FOR SVENGELSKA.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Har ett par frågor.

Kan man zooma ut mer än vad den tillåter på någotsätt?

Kan man göra så UI blir mindre.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Har ett par frågor.

Kan man zooma ut mer än vad den tillåter på någotsätt?

Kan man göra så UI blir mindre.

Att zooma ut mer vore ju att totalfuska.. Det är vid en speciell höjd för en anledning, för att det ska vara en del i spelet att placera skärmen på "rätt" plats också. Skulle man ha längre utzoomat skulle det bli mycket svårare att ganka folk och spelet skulle bli ännu mindre action.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Att zooma ut mer vore ju att totalfuska.. Det är vid en speciell höjd för en anledning, för att det ska vara en del i spelet att placera skärmen på "rätt" plats också. Skulle man ha längre utzoomat skulle det bli mycket svårare att ganka folk och spelet skulle bli ännu mindre action.

Jo okey men jag kör i 1600x1050 och UI täcker mer än halva skärmen typ, känns det som iaf, undrar om man kan förminska detta iaf,

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Avstängd

Vinnarnas namn skrivs här i tråden 16:00!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Att zooma ut mer vore ju att totalfuska.. Det är vid en speciell höjd för en anledning, för att det ska vara en del i spelet att placera skärmen på "rätt" plats också. Skulle man ha längre utzoomat skulle det bli mycket svårare att ganka folk och spelet skulle bli ännu mindre action.

Om man skulle ha längre utzoomat skulle det bli svårt att ganka? Du menar väl lättare?

Jag tycker att du ska kunna zooma ut mycket om du vill, men att Fog of War alltid håller sig lika dant, oavsett hur mycket du zoomat ut.

Permalänk
Medlem

Jag fick min key av valve förra onsdagen, måste säga att jag är riktigt imponerad! Efter att ha nött dota i otaliga timmar (gillade aldrig varken HoN eller LoL)

Älskar grafiken och ljudet! Hoppas dom släpper min favorit hero Ogre magi snart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Om man skulle ha längre utzoomat skulle det bli svårt att ganka? Du menar väl lättare?

Jag tycker att du ska kunna zooma ut mycket om du vill, men att Fog of War alltid håller sig lika dant, oavsett hur mycket du zoomat ut.

Nej, för den du gankar får mycket bättre översikt om han kan ha längre utzoomat och ser därför bättre om han håller på att bli gankad, framförallt om man ska ganka mid och framförallt på dagen så spelar det stor roll. Visst syns man på kartan, men mapawearness är ofta rätt dålig på spelare i dessa typer av spel, och den extra sekunden det kan ta personen att upptäcka dig kan ofta vara skillnaden mellan en kill eller inte..

Det är väl just för att få bättre översikt som ni vill ha det mer utzoomat så hur kan detta ens vara en diskussion, är väl lika självklart som 1+1...

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Key

Har fan spelat DotA sedan urminnes tider och varit registrerad på steam sedan 2003 enligt min profil, har fan stöttat Valve med alla deras jävla releaser sedan Half-Life 1 och varit jävligt intreserrad inför DotA 2 sedan IceFrog announcade att han hade något intressant på gång med Valve...

Jävla satan också, någon som är skysst och kanske vill ha karma och ge ut en key?

Vill även tillägga att jag är vikinga-svensk (inte som namnet säger)

Har även provat på alla grejor - gjort survey, snackat på PlayDota forums, skickat jävla mail till Valve i rage på fyllan även till IceFrog för den delen.

Nu skriver jag det här inlägget då det var just här jag har fått min nöd till lycka sedan urminnes tider, till bland annat Battlefield: Bad Company 2 Beta (körde med ett annat nick)

Någon snäll själ som vill få lite karma och en snäll person till din tjänst kan kanske göra min dag, en key, eller invite för den delen.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Det tar sällan mer än 1 minut för mig. Men systemet är uppbyggt så att spelare med hög leave % blir matchade med andra hög % leavers. Så du kanske leaveat mycket?

SRY FOR SVENGELSKA.

Tog ca 10 min för mig att hitta första gamet -.- ska se om det går bättre idag

Skrivet av Dvudd:

Jag fick min key av valve förra onsdagen, måste säga att jag är riktigt imponerad! Efter att ha nött dota i otaliga timmar (gillade aldrig varken HoN eller LoL)

Älskar grafiken och ljudet! Hoppas dom släpper min favorit hero Ogre magi snart

Skickades från m.sweclockers.com

Ah Ogre magi e grym! längtar :D... jag var likadan, gillade varken HoN eller LoL utan det ska vara DOTA! otroligt bra grafik och ljud enligt mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

Tog ca 10 min för mig att hitta första gamet -.- ska se om det går bättre idag

Ah Ogre magi e grym! längtar :D... jag var likadan, gillade varken HoN eller LoL utan det ska vara DOTA! otroligt bra grafik och ljud enligt mig!

Vad ni frestar mig :). Hoppas de släpper en ny batch av nycklar snart, vill verkligen prova.

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Avstängd

Nu är vinnarna dragna, och deras namn kommer skrivas i tråden om en timme och trettiofyra minuter.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Det stämmer!
Ska försöka klämma in det så snart som möjligt, men jobbet går före

Är det samma tävling och regler som första gången för den andra tävlingsomgången?

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spruce89:

Är det samma tävling och regler som första gången för den andra tävlingsomgången?

Lär vara samma regler, men inte samma fråga.

Är möjligt att det blir relaterad till mitt jobb, som även första frågan var, men jag lovar inget.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

barehipster, kan du även säga hur många som deltog?

Permalänk
Avstängd

Lär bli lite försenad, men jag skriver det så snabbt som möjligt!
Ska bara hem snabbt.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Avstängd

Tlee^_^
the_raz
triponir @ mailen(skrev aldrig vad han hette på sweclockers)
Max Bengtsson (skrev aldrig vad han hette på sweclockers)
Dr.Spike

Blev vinnarna!
Ni ska bara PM:a mig med mailen ni vill ha nycklarna skickade till, så får ni era nycklar inom 24 timmar, kan hända att det tar lite längre!
Men 48h är absoluta maxtiden, har ni inte fått den då, så maila mig så får jag ta tag i människorna som ska skicka ut dem.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Tlee^_^
the_raz
triponir @ mailen(skrev aldrig vad han hette på sweclockers)
Max Bengtsson (skrev aldrig vad han hette på sweclockers)
Dr.Spike

Blev vinnarna!
Ni ska bara PM:a mig med mailen ni vill ha nycklarna skickade till, så får ni era nycklar inom 24 timmar, kan hända att det tar lite längre!
Men 48h är absoluta maxtiden, har ni inte fått den då, så maila mig så får jag ta tag i människorna som ska skicka ut dem.

Grattis till alla de andra som vann Hur måna deltog? kommer du publicera de vinnande svaren?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tlee^_^:

Grattis till alla de andra som vann Hur måna deltog? kommer du publicera de vinnande svaren?

23 personer deltog.

Nja, vet inte.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Tlee^_^
the_raz
triponir @ mailen(skrev aldrig vad han hette på sweclockers)
Max Bengtsson (skrev aldrig vad han hette på sweclockers)
Dr.Spike

Blev vinnarna!
Ni ska bara PM:a mig med mailen ni vill ha nycklarna skickade till, så får ni era nycklar inom 24 timmar, kan hända att det tar lite längre!
Men 48h är absoluta maxtiden, har ni inte fått den då, så maila mig så får jag ta tag i människorna som ska skicka ut dem.

Så personer som inte följde reglerna vann? Du kollade aldrig up om de varit medlemmar i minst en vecka? Har jag missförstått något :<?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Tlee^_^
the_raz
triponir @ mailen(skrev aldrig vad han hette på sweclockers)
Max Bengtsson (skrev aldrig vad han hette på sweclockers)
Dr.Spike

Blev vinnarna!
Ni ska bara PM:a mig med mailen ni vill ha nycklarna skickade till, så får ni era nycklar inom 24 timmar, kan hända att det tar lite längre!
Men 48h är absoluta maxtiden, har ni inte fått den då, så maila mig så får jag ta tag i människorna som ska skicka ut dem.

Grattis till de som vann.

Får väl hoppas att de som inte lämnade ut sina SWEC namn har varit reggade mer än en vecka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChibiMaou:

Så personer som inte följde reglerna vann? Du kollade aldrig up om de varit medlemmar i minst en vecka? Har jag missförstått något :<?

Jodå, alla som deltog har varit medlem i mer än en vecka.
Är lite osäker på vem som är vem bara, men alla som deltog har varit det.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

JAG VANN!

Permalänk
Medlem

Tack som fasen BareHipster, sitter spänt och väntar på min nyckel.

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Jodå, alla som deltog har varit medlem i mer än en vecka.
Är lite osäker på vem som är vem bara, men alla som deltog har varit det.

Det är jag som är Max Bengtsson. JAG VET INTE HUR JAG SKA KUNNA TACKA DIG TACK SÅ MYCKET BAREHIPSTER DU ÄR EN ÄNGEL!!!!!

Skicka gärna nyckeln till denna mailen makkz_dah@hotmail.com skulle varit najs om jag kunde få den tills imorgon är nämnligen ledig då.

mvh Max

Permalänk
Medlem

Grattis alla vinnare! Alltid kul att fler sweclockare börjar bemanna servrarna i Dota2.

Tror alla uppskattar tävlingarna här på forumet, och jag är nog inte den ende som är nyfiken att höra när din nästa tävling börjar, BareHipster

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av RawN:

Grattis alla vinnare! Alltid kul att fler sweclockare börjar bemanna servrarna i Dota2.

Tror alla uppskattar tävlingarna här på forumet, och jag är nog inte den ende som är nyfiken att höra när din nästa tävling börjar, BareHipster

troligen i helgen

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Taggar som fan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av L1nk93:

Det är jag som är Max Bengtsson. JAG VET INTE HUR JAG SKA KUNNA TACKA DIG TACK SÅ MYCKET BAREHIPSTER DU ÄR EN ÄNGEL!!!!!

Skicka gärna nyckeln till denna mailen makkz_dah@hotmail.com skulle varit najs om jag kunde få den tills imorgon är nämnligen ledig då.

mvh Max

Har notifierat dem som kommer skicka ut nycklarna om din mail.
Grattis till vinsten!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Har notifierat dem som kommer skicka ut nycklarna om din mail.
Grattis till vinsten!

Hoppas nycklarna kommer snart :D!