Hur bra är ditt tangentbord 2.0 [Läs reglerna för böfvelen]

Permalänk
Hedersmedlem

Tangentbord: Compaq 166516-101
Resultat: TE UIC RWN JUS VER TE LAY DG

Ska försöka återkomma med SUN-tangentborden.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Är det nån bugg eller varför blir resultatet så skumt på vissa tangentbord? Många har ju fått exakt samma skumma resultat så det verkar ju inte va nån tillfällighet.

Nej det är medvetet från tillverkarna för att motverka att tangentbordet skriver fel tecken vilket kan inträffa med väldigt kassa "rubber dome" tangentbord (sk. ghosting, vilket kan ses som en bugg). Sen är det lite underligt att många tillverkare använder exakt samma system för blockeringen, men det kan troligtvis ha att göra med att de använder samma teknik i grunden för avläsning av knapptryck.

Det här problemet finns i stort sett inte på mekaniska tangentbord (jag har aldrig sett det iaf) då dessa har NRKO eller 6KRO beroende på om de är kopplade via PS2 eller USB. Dessutom är mekaniska tangentbord i stort sett alltid skönare att använda och håller längre.

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Logitech Media Keyboard 600
Resultat: HE QUIC BROWN OX UMP OVER HE Z OG

Visa signatur

#1: Fractal Design R3| Intel Core i5-2500K @ 4,5| Scythe Mugen + 1 x SlipStream 120mm | 2x4GB Corsair XMS3 | P8P67 Pro | Asus Radeon EAH5850 | Enermax Modu 87+ 500W |Corsair Force 3 120GB| W7 Ultimate 64
#2: Antec P180| AMD X4 965 @ 3,8| Scythe Mugen + 2 x SlipStream 120mm | 4x4GB Kingston Value | Asus M4A78T-E | Asus Radeon EAH5850 | Corsair VX 550 |Samsung 1TB | W7 Home 64

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Zowie Celeritas
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Tangentbord: QPAD MK-50
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Permalänk
Hjälpsam

Tangentbord: Logitech Wave Cordless Keyboard (2.4)
Resultat: TE QUICK BOWN OX UMP OVE TE LAZY OG

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Tangentbord: IBM KB-7993
Resultat: HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Thermaltake Meka

Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Visa signatur

AMD - Ryzen 5800x | ASRock - Pro4, X570M | G.Skill - Trident Z Neo 4x8GB | Powercolor RX 6700 XT Red Devil 12GB | WD BLACK SN750 NVMe M.2, 1 TB | Corsair - RM 750X Psu | Antec - P120 Crystal | 4x140mm | Cooler Master ML360R push/pull

Permalänk
Medlem

Många tangentbord i "resultat" listan som inte är med i "de som klarade sig listan". (Syftar mest på steelseries tangentborden. Sitter själv på ett 6g v2 som klarar detta galant då man kan trycka på alla knappar samtidigt om man så vill )

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WoXeR123:

Många tangentbord i "resultat" listan som inte är med i "de som klarade sig listan". (Syftar mest på steelseries tangentborden. Sitter själv på ett 6g v2 som klarar detta galant då man kan trycka på alla knappar samtidigt om man så vill )

Det beror på att forumet begränsar längden på inlägg. Det börjar kanske bli dags att göra något (inte heller den roliga sorteringen efter resultat syns).

Permalänk
Skrivet av WoXeR123:

Många tangentbord i "resultat" listan som inte är med i "de som klarade sig listan". (Syftar mest på steelseries tangentborden. Sitter själv på ett 6g v2 som klarar detta galant då man kan trycka på alla knappar samtidigt om man så vill )

Samma här, jag använder visserligen PS/2 uttaget så vet inte om det gills, men det borde ändå läggas till, då det faktiskt klarar testet!=)

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Logitech K800
Resultat: THE QICK BROWN OX JMPS OVER THE LAZY OG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elgot:

Det börjar kanske bli dags att göra något

Det var rådigt gjort. Bra jobbat.

Permalänk
Medlem

Razer Blackwidow
THEQCKBRWFXJVERTHELAZYG

Razer Blackwidow Ultimate
THEQCKBRWFXJVERTHELAZYG

Jävla skräp med andra ord.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Tangentbord: HP KB-0316

Resultat: HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG

Riktigt skit, ska byta snarast....

Visa signatur

Kamera Kamerahus:Nikon D5000 Objektiv: NIKKOR AF-S DX 18-55/3.5-5.6G VR & Nikon Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED| aDDeNmaN Spotify playlist|
Telefon: iPhone 4S 16Gb VIT :)
Följ @adden99 på instagram!

Permalänk

Tangentbord: Tt eSPORTS Challenger Ultimate
Resultat: HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk

Tangentbord: Plexgear wireless trackball keybord
Resultat: H QUIC BROWN OX UMP OVER HE Z OG

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Compaq Internet Keyboard Model SDM4540UL (USB)
Resultat: TH QUCK BROWN OX JUMP OVR TH LAZY DO

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Hedersmedlem

Tangentbord: Logitech Corded media Keyboard (PS/2)
Resultat: TE UIC RWN JUS VER TE LAY DG

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk

Filco Majestouch 2 105 key blåa switchar

THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Acer SK-9625 (inte SK-9620)
Resultat: HE QUIK BRON FO JUPS OER HE LA DOG

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Tangentbord: Corsair Vengeance K90
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme | Intel Core i7 940 @ 3,8GHz | Noctua NH-U12P | Corsair Dominator 6GB 1600 MHz | Asus GeForce GTX 580 DCII | Corsair HX1000W | Dell U2711

Permalänk
Medlem

Tangentbord: ASUS U36SD
Resultat: TE QUICK BROWN OX UMPS OER TE LAY DOG

Permalänk
Inaktiv

Tangentbord: Ace AC-C5
Resultat: HE QUIC BROWN OX UMP OVER HE Z OG

Permalänk

Tangentbord: Acer sk 9610
Resultat: HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Hp probook 4330s

resultat: THCE ZQMU;ICEK BVR:OXWN F:OXW JMUMU_PS :OVRCEVR THCE LAZQY D:OG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aDDeNmaN:

Tangentbord: HP KB-0316

Resultat: HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG

Riktigt skit, ska byta snarast....

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tangentbord: Plexgear wireless trackball keybord
Reslutat: H QUIC BROWN OX UMP OVER HE Z OG

Skrivet av To33e:

Tangentbord: Logitech Corded media Keyboard (PS/2)
Resultat: TE UIC RWN JUS VER TE LAY DG

Skrivet av samforshort:

Filco Majestouch 2 105 key blåa switchar

THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Skrivet av Broken-arrow:

Hoppas det inte är helt förbjudet (men med mitt dåliga resultat borde slå rekord). såg inget i början som var så nära i alla fall.

T-bord: Microsoft multimedia keyboard 1.0A
Resultat: TE UIC RWN JU VER TE LAY DG

La in detta bara för resultatet:) och nej förvånande nog inte USB:/ länge känt för nytt t-bord(svårt att skriva på det med).

Skrivet av Dekoon:

Hp probook 4330s

resultat: THCE ZQMU;ICEK BVR:OXWN F:OXW JMUMU_PS :OVRCEVR THCE LAZQY D:OG

Kom ihåg att rapportera enligt mallen. Ovanstående följer den till exempel inte.

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Kom ihåg att rapportera enligt mallen. Ovanstående följer den till exempel inte.

Vart står det att man ska göra det och vart rapporterar man?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vart står det att man ska göra det och vart rapporterar man?

I det första inlägget naturligtvis. Och med "rapport" menar jag alltså tangentbordsmodell + testresultat.

Permalänk
Skrivet av Elgot:

I det första inlägget naturligtvis. Och med "rapport" menar jag alltså tangentbordsmodell + testresultat.

Skrev jag inte det då?

Skrivet av broken-arrow:

T-bord: Microsoft multimedia keyboard 1.0A
Resultat: TE UIC RWN JU VER TE LAY DG

Eller skulle man göra nått mer?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar