Permalänk
Entusiast
Skrivet av krigarkungen:

Som sagt så ligger DotA under genren ARTS(Action Real-Time Strategy) vare sig du vill det eller inte.

Sålänge folk inte börjar kalla det RTS så får det vara ett "ARTS" bäst det vill.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Som sagt så ligger DotA under genren ARTS(Action Real-Time Strategy) vare sig du vill det eller inte.

Kan ni sluta kriga? Ärligt talat, och han har rätt den ligger under MOBA games.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Det ligger under "MOBA" men det gör i princip alla andra spel med. Därför är det mer passande att använda sig av valve's egna genre, "A-RTS", att klassificera spelet med.

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Permalänk
Skrivet av Blueson:

Kan ni sluta kriga? Ärligt talat, och han har rätt den ligger under MOBA games.

Det stämmer inte.

League of Legends är MOBA. Något som de själva(riot games)valt.

"Riot Games coined its own term, Multiplayer Online Battle Arena"

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Det stämmer inte.

League of Legends är MOBA. Något som de själva(riot games)valt.

"Riot Games coined its own term, Multiplayer Online Battle Arena"

Okej jag faila sorry...... (detta är en edit)

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Skulle heller inte säga att dota är moba... Tycker iofs inte moba passar in på LoL heller men de har ju själv valt att kalla det de..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Nee vi får hoppas det blir mer som LoL's affär, där man bara kan köpa skin/xp/ip-boost och sådant och sedan heroes ifall man inte orkar farma "Ip". Då är det ju rätt för alla och de som betalar är bara lata eller vill see annorlunda ut

Du missupfattade honom. Free 2 play är precis vad LoL är och det vill man inte ha (IMO). Man ska ha tillgång till alla heroes när du köper spelet så att alla har samma möjligheter. Det jag hoppas på, och vilket jag tror DOTA 2 kommer vara, är att det blir ett så kallat B2P (Buy 2 play), d.v.s. du betalar ett engångspris för hela spelet, ingen månadskostnad.

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll vad det klassas som?

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liraren:

Du missupfattade honom. Free 2 play är precis vad LoL är och det vill man inte ha (IMO). Man ska ha tillgång till alla heroes när du köper spelet så att alla har samma möjligheter. Det jag hoppas på, och vilket jag tror DOTA 2 kommer vara, är att det blir ett så kallat B2P (Buy 2 play), d.v.s. du betalar ett engångspris för hela spelet, ingen månadskostnad.

Ne men jag menade IFALL det nu skulle bli F2P, fast jag vill själv att det ska vara ett engångs köp där man som du säger får allting från början och inte behöver köpa till något extra för att bli op : p

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Tar gärna en key om någon har en över, spelat dota i ca 3 år och league of legends i 2 år.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Jag gör detta inlägget i min kompis plats då han blivit sugen efter jag fick en invite av Anerhell igår , jag tackar ännu en gång!
Så ifall någon har en invite och är sugen på att spela lite ikväll så kan den personen få höra av sig!

Mvh Max

Permalänk
Medlem

BareHipster nu får du på allvar säga om du bara drev eller vad är det frågan om? Varför får vi inte våra nycklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av L1nk93:

BareHipster nu får du på allvar säga om du bara drev eller vad är det frågan om? Varför får vi inte våra nycklar?

Har inte några av er fått iaf? Tyckte jag såg det ett antal sidor sedan nu..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addonadde:

Fick precis en dota2 key, men behöver hjälp med en sak. När jag joinar ett game hinner jag picka hero och kanske max gå ut på lanen, sen blir det den här röda texten uppe i högra hörnet där det står typ: Warning, lost connection! och sen räknar den ner från 20 varav jag blir disconnectad vid 0. Har haft det här problemet på Source och TF2 också men inte alls i lika stor utsträckning. Nu fortsätter det att disconnecta nästan så fort jag joinar.
Någon som vet vad jag kan göra ?

Har du en Thomson router från Telia?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Skrivet av xinux:

Har du en Thomson router från Telia?

Det har jag faktiskt, en sådan med tv och telefoni. Hur så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

tror inga av oss som vann har fått några nycklar

Permalänk
Skrivet av addonadde:

Det har jag faktiskt, en sådan med tv och telefoni. Hur så?

Kanske känt problem på dessa routrar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Jag har inte fått min i alla fall.

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Avstängd

haha var det därför han ville ha min key så gärna ? fan hoppas ni får dom vore fult o trolla folk

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk

Tjena någon som är sugen på game? Tråkigt att spela själv, går tydligen inte att undvika ryssarna på en closed beta ens.

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Konsolgrävare

Kul att se att så många spelar DotA2 är på sweclockers!

Bilden är tagen från Sweclockers egna DotA2 grupp på Steam
http://steamcommunity.com/groups/DotA2Swec
Alla är välkomna så det är bara att joina!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Kul att se att så många spelar DotA2 är på sweclockers!
http://i.imgur.com/d75fg.jpg

Bilden är tagen från Sweclockers egna DotA2 grupp på Steam
http://steamcommunity.com/groups/DotA2Swec
Alla är välkomna så det är bara att joina!

Vekt.

Har själv spelat 85 timmar på 8 dagar ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Ah, come on! Jag vill spela! Släng hit en invite eller en nyckel

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk

Troll

Permalänk

Angående betalmetoder så tycker jag ingen ska hoppas på free 2 play eller för den delen one time pay only. Om det är betala en gång så får du allt så kommer Dota 2 bli lika blåst som CS. Valve slutade bry sig om det spelet eftersom "alla" hade det och körde vidare på nya titlar som kunde locka fler köpare.

Dota 2 borde vara någon sorts monthly subscription, då har Dota 2 teamet en anledning till att fortsätta lyssna på commnityn osv.

Permalänk
Skrivet av heffaklump17:

Om inte grabben här förtjänar en key, så vet jag inte vem som gör det.

Fick dessvärre min key av en god användare här på swec, annars hade jag vart först ut med att erbjuda en.

Kom igen nu folks, bästa motiveringen i tråden hittills. Samt rätt klyftig.

Edit: Han är ju t.om göteborgare!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av heffaklump17:

Nu ångrade jag mig att jag gav bort mina keys du borde ha en dirr! skicka in det till valve!!!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklump17:

snygg copy-paste: https://www.playstar.se/showthread/3268/13/14138

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

om det inte är heffaklump17 som skrev den kommentaren på playstar så tar jag tillbaka allt jag har sagt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar vart våra keys tagit vägen