Permalänk
Proffsmoddare

Nu jävlar grapps så är fläkten så gott som klar i sin teoretiska form. Ett A4 med acryl går åt till en fläktram.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ser sjukt bra ut!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Helt grymt den senaste är! Du borde starta ett företag och tillverka/designa dessa små saker för andra personer ^^

Väntar på din prototyp ska komma ut!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Helt grymt den senaste är! Du borde starta ett företag och tillverka/designa dessa små saker för andra personer ^^

Väntar på din prototyp ska komma ut!

Varför göra det när det finns dem som bara tar ens designer utan att ens nämna var det kommer ifrån. Ligger nog inga pengar i det såhär till provatpersoner heller. Ni är för fattiga alt. snåla för att betala. Dessutom bör man ha egen tillverkningen också så man iallafall kan ta lite extra för det.

Men tack iaf för att du ser sådan potential i det jag gör. Smickrande.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Varför göra det när det finns dem som bara tar ens designer utan att ens nämna var det kommer ifrån. Ligger nog inga pengar i det såhär till provatpersoner heller. Ni är för fattiga alt. snåla för att betala. Dessutom bör man ha egen tillverkningen också så man iallafall kan ta lite extra för det.

Men tack iaf för att du ser sådan potential i det jag gör. Smickrande.

Jo, det är ju sant. Du borde söka patent på dem

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Jo, det är ju sant. Du borde söka patent på dem

Hahaha, eller hur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Hahaha, eller hur.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kommer på nya designer hela tiden, vilket är bra!

Fast det blir svårare att välja i slutändan

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Du kommer på nya designer hela tiden, vilket är bra!

Fast det blir svårare att välja i slutändan

Den sista bilden är bara olika sätt jag kan sätta ihop den.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Den sista bilden är bara olika sätt jag kan sätta ihop den.

Ohh, okej.. Trodde det var olika modeller =/

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Ohh, okej.. Trodde det var olika modeller =/

Näru. Just den modellen får bara plats på ett ställe.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Gillas! Alltid roligt med något nytt

Permalänk
Medlem

Sheit. nu börjar det hända något igen XD
Fläktmodden (eller vad det nu kan kallas när den buggs om från grunden) se riktigt bra ut.
Vet inte om jag missat detta men har du någon skiss på var fläkten skall placeras? inte riktigt fått grepp om det ^^
Diggar även placeringen av ssd's ^^, undrar lite om du kommer låta sleva samman ström och sataslad och kanske sleeva dom till ett knippe som (du vet som en solfjäder) eller om du kommer gömma dom helt.
Grymmt jobbat

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Sheit. nu börjar det hända något igen XD
Fläktmodden (eller vad det nu kan kallas när den buggs om från grunden) se riktigt bra ut.
Vet inte om jag missat detta men har du någon skiss på var fläkten skall placeras? inte riktigt fått grepp om det ^^
Diggar även placeringen av ssd's ^^, undrar lite om du kommer låta sleva samman ström och sataslad och kanske sleeva dom till ett knippe som (du vet som en solfjäder) eller om du kommer gömma dom helt.
Grymmt jobbat

Det är fläkten som ska sitta bak i chassit. Jag kommer sleeva var sak för sig.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Hoj alla glada! Sitter ni på DreamHack eller? Vad fan ska man hitta på till på söndag om man inte har datorplats.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

vet inte om jag sagt det tidigare men jag skulle kunna offra ett finger utan att tveka för din handstil...
(kikade igenom bilderna på första inlägget)

intressant projekt med ssderna du har pågång.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av er_nilsson:

vet inte om jag sagt det tidigare men jag skulle kunna offra ett finger utan att tveka för din handstil...
(kikade igenom bilderna på första inlägget)

intressant projekt med ssderna du har pågång.

Här har du alla bilder ifrån Theory, min 1337-uppdatering
#11583421

Handstilen kan du stjäla ifrån Dafont.com
http://www.dafont.com/jellyka-estrya-s-handwriting.font

Inte bara du som tycker att projektet med SSD är intressant. Kommer kunna göra konstruktionen tillsammans med samtliga diskar relativt snart.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Sista bilderna innan bygget plockas isär för moddning. SSD platserna och lite schyssta features i chassit ska göras och då kan jag ju inte ha hårdvara i vägen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Så grymt trevligt!! Love it!

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk

Det är säkert jättekonstnärligt, men jag blir helt yr av att fotona är sneda i kombination med kort skärpedjup och att bilden är så inzoomad att man inte ser ett skit.

Fortsätt som du gör, men fokusera inte så mycket på fotona (see what I did there? ). Det är bygget som är viktigt.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bl00m:

Så grymt trevligt!! Love it!

Tack!

Skrivet av el_genius:

Det är jättekonstnärligt! jag blir helt yr av att fotona i kombination med skärpedjupet

Fortsätt som du gör, fokusera mycket på fotona (see what I did there? ). Det här bygget är viktigt.

Fixed*

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Så himla snyggt! Har inga riktiga ord för vad jag vill säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som vanligt mycket snyggt
Sen kan jag inte och kommer nog aldrig komma över hur grym V8-kylaren är på det viset!

När kan vi se en början på nästa bygge utöver skisser? Om veckor eller månader? ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Normano:

Så himla snyggt! Har inga riktiga ord för vad jag vill säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Skrivet av RainesX:

Som vanligt mycket snyggt
Sen kan jag inte och kommer nog aldrig komma över hur grym V8-kylaren är på det viset!

När kan vi se en början på nästa bygge utöver skisser? Om veckor eller månader? ^^;

Skisserna är för det här bygget. Därför som det ska plockas ner. Ska kapa i chassit, moha mohahaa. Förhoppningsvis snart. Har så sjukt mycket tentor såhär innan jul så behöver datorn up'n running.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Skisserna är för det här bygget. Därför som det ska plockas ner. Ska kapa i chassit, moha mohahaa. Förhoppningsvis snart. Har så sjukt mycket tentor såhär innan jul så behöver datorn up'n running.

Haha fail på mig. Har på något sätt fått för mig att det var ett nytt bygge på g.
Så en ombyggnation är projektet. Förklarar varför du skall plocka ner detta....

Lycka till och kämpa på med alla tentor!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Haha fail på mig. Har på något sätt fått för mig att det var ett nytt bygge på g.
Så en ombyggnation är projektet. Förklarar varför du skall plocka ner detta....

Lycka till och kämpa på med alla tentor!

Jag ska kapa i moderkortsplåten. Inte särskillt klyftigt att ha moderkortet i datorn då. Jag ska plocka bort 5.25" platserna helt för att göra plats till min SSD bay. Får se om jag eventuellt gör om golvet också.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

wiihooo ! More update!
Riktiga...vanliga updates!
Me Gusta!

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge Sack! Eller alla dina byggen rättare sagt, kan tänka mig att du har gett väldigt många här på forumet lite inspiration, inkl mig

Dock får man aldrig fingrarna ur arslet för att få någonting gjort!