Permalänk
Medlem

Ah! Har alltid gillat de du gjort och jag älskar detta mé Hannes! Man ser som vanligt att du tänkt "Outside the box" Härligt att titta tillbaka på dina gamla riggar, man känner inspirationen!
Du lyfter även fram dina bilder och tankar på ett sjukt bra sätt imo. Lycka till!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av flIpz0R:

Ah! Har alltid gillat de du gjort och jag älskar detta mé Hannes! Man ser som vanligt att du tänkt "Outside the box" Härligt att titta tillbaka på dina gamla riggar, man känner inspirationen!
Du lyfter även fram dina bilder och tankar på ett sjukt bra sätt imo. Lycka till!

Tack som fan.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Översikt:

Systemet på

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Kunglig musik! Ser mycket bra ut!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av DuRac3ll:

Kunglig musik! Ser mycket bra ut!

Tack Du!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Har du 3d-skärm? Då kan du ta och kolla in den här videon

http://youtu.be/NZ2RN4Bn1dA

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ouch, ser att du fått smuts på sensorn, tyvärr så är det ju ganska störande. Jag tycker även att bilderna är ganska bleka, har du lagt på något filter eller?
Men bygget ser väl i stort sett klart ut

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Ouch, ser att du fått smuts på sensorn, tyvärr så är det ju ganska störande. Jag tycker även att bilderna är ganska bleka, har du lagt på något filter eller?
Men bygget ser väl i stort sett klart ut

Bilderna är bara tagna rakt upp och ner i vardagsrummet så jag har redigerat bilderna i mobilen. Sänkt kontrasten en aning och samma sak med mättnaden för att kunna visa så myclet som möjligt. Det är väl inte ultimat att redigera på en Oled som har fantastiskt färgåtergivning när de flesta skärmarna är lite mattare (Missförstå mig inte nu, de är matta på den skärmen med.) men det är inte någon "officiell" uppdatering heller så det ör inte fotograferat för att vara så snyggt som möjligt.

För mycket kvar faktist. Att jag har systemet i chassit lurar endel meen det är viktigt för balanseringen av det som ska hända med chassit.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sack:

Bilderna är bara tagna rakt upp och ner i vardagsrummet så jag har redigerat bilderna i mobilen. Sänkt kontrasten en aning och samma sak med mättnaden för att kunna visa så myclet som möjligt. Det är väl inte ultimat att redigera på en Oled som har fantastiskt färgåtergivning när de flesta skärmarna är lite mattare (Missförstå mig inte nu, de är matta på den skärmen med.) men det är inte någon "officiell" uppdatering heller så det ör inte fotograferat för att vara så snyggt som möjligt.

För mycket kvar faktist. Att jag har systemet i chassit lurar endel meen det är viktigt för balanseringen av det som ska hända med chassit.

Ok.

Men vad kommer hända med chassit nu då? Eller det är en hemlighet.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Ok.

Men vad kommer hända med chassit nu då? Eller det är en hemlighet.

Ingen hemlis alls. Ingen har brytt sig om att fråga bara.

Om man tittar bakåt så ser man att jag har borstad alu istöllet för plexi på en bild. Där vid Psu och 5,25". Det kommer att vara bakom plexit och plexit kommer i sin tur att få samma design som golvet, med färg osv.

golvet ska också böjas ovanför reservoar outlinen i samma form som plexit ovan har och så kommer jag antagligen sätta plexi som på en annan av de äldre bilderna vid radiatorn. Det ska också formas något extra för taket och så ska jag göra min HDD plats med hotswap. Lian li ledremsan ska kortas av och placeras med rätt vinkel.

Sen så var det någon som sa att det vore snyggt med pinstripes på exteriören. Jag måste fundera mer på det för jag hade för avsikt att ha hela utsidan original.

Fläkarna ska också få sig en rejäl makeover.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Låter spännande

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Låter spännande

Mest jobbigt. Men du kan få komma och praktisera resten av bygget.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sack:

Mest jobbigt. Men du kan få komma och praktisera resten av bygget.

Hehe, behövs inte, jag har ju mitt eget bygge att tänka på och så bor vi väl inte riktigt på samma breddgrader.

Visa signatur

Nya Projektet!

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Någonbor i Jönköping som kan tänka sig erbjuda sin soffa till en sliten moddare under DHW?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan kolla med polarna om det finns någon plats kvar i rummet på Scandic

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bl00m:

kan kolla med polarna om det finns någon plats kvar i rummet på Scandic

Gört!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lacka om silver plåten, kanske till vitt eller svart ? (Ser ut som silver på dem senaste bilderna i alla fall^^)
och prynta med en gravering, ovanför kylarn.
typ

" Hannes - Theory " eller om du föredrar Sack , de vet ja inte och något fint mönster till

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Någonbor i Jönköping som kan tänka sig erbjuda sin soffa till en sliten moddare under DHW?

Något fel på sovsalen?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Lacka om silver plåten, kanske till vitt eller svart ? (Ser ut som silver på dem senaste bilderna i alla fall^^)
och prynta med en gravering, ovanför kylarn.
typ

" Hannes - Theory " eller om du föredrar Sack , de vet ja inte och något fint mönster till

Förstår inte vilken plåt du menar. B-)

Skrivet av Konichiwa:

Något fel på sovsalen?

Med gästpass får man inte tillgång till sovsalen

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sack:

Med gästpass får man inte tillgång till sovsalen

Tror han menar den i botten

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Om jag hade haft paint.net eller photoshop tillgängligt hade jag kunnat visa exakt^^

Plåten högst som går ner nån centimeter, och fortsätter till fronten. Tror det är en slags plåt i alla fall^^

Plåtbiten närmast resovoaren, till höger om den.

Förstår du vilken jag menar nu?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Om jag hade haft paint.net eller photoshop tillgängligt hade jag kunnat visa exakt^^

Plåten högst som går ner nån centimeter, och fortsätter till fronten. Tror det är en slags plåt i alla fall^^

Plåtbiten närmast resovoaren, till höger om den.

Förstår du vilken jag menar nu?

Hela chassit är pulverlackat svart?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Hela chassit är pulverlackat svart?

Ohh, såg ut som mörk silver ^^, kanske reflektionen ^^

btw , va använder du typsnitt?
Har sökt igenom hela tråden i principen efter en länk som du skrev för ett tag sen ^^

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Ohh, såg ut som mörk silver ^^, kanske reflektionen ^^

btw , va använder du typsnitt?
Har sökt igenom hela tråden i principen efter en länk som du skrev för ett tag sen ^^

http://www.dafont.com/jellyka-estrya-s-handwriting.font

Visa signatur

Permalänk
Medlem

awsome !

Permalänk
Proffsmoddare

Nya Grejer
1 x Bitspower D5 Acrylic Mod Top V2
2 x Primochill 10mm ID och 16mm OD
2 x Bitspower Fitting 1/4 Zoll auf ID 13mm -kompakt - matt black
1 x EK Water Blocks EK-FC5850/5870 Backplate - Nickel plated
1 x Bitspower Winkel 1/4 Zoll auf IG 1/4 Zoll, shiny silver, 60 Grad
1 x Bitspower Winkel 1/4 Zoll auf IG 1/4 Zoll, shiny silver, 30 Grad

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Nya Grejer
1 x Bitspower D5 Acrylic Mod Top V2
2 x Primochill 10mm ID och 16mm OD
2 x Bitspower Fitting 1/4 Zoll auf ID 13mm -kompakt - matt black
1 x EK Water Blocks EK-FC5850/5870 Backplate - Nickel plated
1 x Bitspower Winkel 1/4 Zoll auf IG 1/4 Zoll, shiny silver, 60 Grad
1 x Bitspower Winkel 1/4 Zoll auf IG 1/4 Zoll, shiny silver, 30 Grad

finfint

Permalänk