Permalänk
Proffsmoddare

Börjat på en del till min fläkt. Jag gör nog några små ändringar, men det är iaf sådär tanken är.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

i dont know what to say about this dude... it looks weird :S

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

i dont know what to say about this dude... it looks weird :S

Du behöver inte säga ett skit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Du behöver inte säga ett skit.

What?
Kommer inte fläktgallret flexa ?
Ser ut som att den kommer att ha 3 stycken fästen men den biten som är krullig sitter löst kan man säga, ska den vara på en baksida av en fläkt så löser dubbelhäftande tejp jobbet bra, fast dock vet jag inte hur tjock plexiglaset är...så det är svårt att säga ur denna synpunkten

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av KsKz_91:

What?
Ser ut som att den kommer att ha 3 stycken fästen men den biten som är krullig sitter löst kan man säga, ska den vara på en baksida av en fläkt så löser dubbelhäftande tejp jobbet bra, fast dock vet jag inte hur tjock plexiglaset är...så det är svårt att säga ur denna synpunkten

Och vilken seriös moddare använder tejp? Kom igen nu, låt Sack själv sköta utvecklandet. 5mm plexi (inte lexan eller liknande) flexar lika mycket som en glasruta. Inga problem.

Hannes, brow, ser ut att bli något riktigt fedt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

What?

First off, det är inget fläktgaller. Det kommer att fräsas ur 5mm plexi efter ett par modifieringar av mallen gjorda av [WP]Wolverine. Jag tror nog att det kommer att bli röv bra och inte flexa ett skit faktiskt. Jag kan hålla en meterlång 4mm plexi rakt ut utan att den flexar nämnvärt.
Det kommer att fästas med tre skruvar i chassit, det som hålen är till för. Bilden på plexit har ingenting med det här att göra längre, det är den svartvita bilden nedanför som gäller, med vissa ändringar.

Tejp? You got nuts brow?! Klart att det finns tejp som gör jobbet. Men om det bara var det som eftersträvades hade jag lika gärna kunnat använda kludd.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Och vilken seriös moddare använder tejp? Kom igen nu, låt Sack själv sköta utvecklandet. 5mm plexi (inte lexan eller liknande) flexar lika mycket som en glasruta. Inga problem.

Hannes, brow, ser ut att bli något riktigt fedt!

Laine, brow! Det blir fedtare än nuts brow!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

First off, det är inget fläktgaller. Det kommer att fräsas ur 5mm plexi efter ett par modifieringar av mallen gjorda av [WP]Wolverine. Jag tror nog att det kommer att bli röv bra och inte flexa ett skit faktiskt. Jag kan hålla en meterlång 4mm plexi rakt ut utan att den flexar nämnvärt.
Det kommer att fästas med tre skruvar i chassit, det som hålen är till för. Bilden på plexit har ingenting med det här att göra längre, det är den svartvita bilden nedanför som gäller, med vissa ändringar.

Tejp? You got nuts brow?! Klart att det finns tejp som gör jobbet. Men om det bara var det som eftersträvades hade jag lika gärna kunnat använda kludd.

Vad ska de vara för något? Om de inte är fläktgaller alltså. Mera för att vara snyggt? Ser ju riktigt bra ut, och med cnc blir de ju kanonbra. Vilka dagar blir du där på DHW?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

[IMG]http://i53.tinypic.com/33yhlpk.jpg]

Tror detta kommer bli riktigt bra! Gillar formen på den där "svängen"

Alltid roligt med något nytt

Kommer du att färga plexit eller blir det genomskilling ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ahaa så detta skall vara en ram till en fläkt :D!???
Okej nu snackar vi samma språk :), kommer nog bli bra trots allt...och minst sagt unikt

Permalänk
Proffsmoddare

Jag hoppas att kunna ha en första prototyp på fläkten klar ikväll sen om Sack vill visa den för er eller inte är upp till han

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Vad ska de vara för något? Om de inte är fläktgaller alltså. Mera för att vara snyggt? Ser ju riktigt bra ut, och med cnc blir de ju kanonbra. Vilka dagar blir du där på DHW?

Det blir en fläktram. Fäster fläktmotorn där i mitten.

Skrivet av LarssoN:

Tror detta kommer bli riktigt bra! Gillar formen på den där "svängen"
Alltid roligt med något nytt

Kommer du att färga plexit eller blir det genomskilling ?

Blir samma design som golvet och resterande plexi i chassit

Skrivet av KsKz_91:

Ahaa så detta skall vara en ram till en fläkt :D!???
Okej nu snackar vi samma språk :), kommer nog bli bra trots allt...och minst sagt unikt

Svenska menar du?

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11513512']Jag hoppas att kunna ha en första prototyp på fläkten klar ikväll sen om Sack vill visa den för er eller inte är upp till han

Antagligen blir den så makalöst episk att det blir en stor uppdatering kring bara den delen. Om jag visar prototypen eller ej får vi se.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Aha nice. Kommer nog se nice ut. Roligt när varje liten detalj görs så proffsigt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Aha nice. Kommer nog se nice ut. Roligt när varje liten detalj görs så proffsigt.

Blir nog på DHW från fredagen men förhoppningsvis torsdag. Och så får vi se om Cooler Master låter mig ställa fram mitt bygge när [WP]Wolverine är där och tar plats.

Som det ser ut nufår jag nog sova i bilen också. B-)

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Blir nog på DHW från fredagen men förhoppningsvis torsdag. Och så får vi se om Cooler Master låter mig ställa fram mitt bygge när [WP]Wolverine är där och tar plats.

Men du precis samma här. Plocka med sig en sovsäck så klarar man nog sig bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Varför köper du inte ett eventpass så du får tillgång till sovsalen

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Proffsmoddare

I'm so happy I'm so glad! I'd like to say Merci! Min pump är ihopbyggd.

Skrivet av C4B12:

Men du precis samma här. Plocka med sig en sovsäck så klarar man nog sig bra.

Sovsäck ftw.

Skrivet av Bl00m:

Varför köper du inte ett eventpass så du får tillgång till sovsalen

För att jag är en snål jävel.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

Permalänk
Avstängd

grym film! du borde göra så vattnet i resorvaren rinner ner längs kanterna och inte i en stråle rakt ner, skulle se er levande ut då om du förstår vad jag menar!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av og900turbo:

grym film! du borde göra så vattnet i resorvaren rinner ner längs kanterna och inte i en stråle rakt ner, skulle se er levande ut då om du förstår vad jag menar!

Det kommer att bli mer fart på vattnet när all luft är ur systemet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Din mod på CPU-kylaren kan nog fan vara det snyggaste jag skådat!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det blev ganska så coolt:

Permalänk
Proffsmobbare

Inte för att vara en bitch men om Hannes inte lagt upp bilderna i sin egen logg så ska du nog inte göra det heller..

Permalänk
Proffsmoddare

You got nuts brow ?! Trevligt med fler av dessa kloner i forumet !! ;-D,

Klart de blev bra. [WP]Wolverine manufactured. Faktum är att det där bara är en prototyp. Vi har lite andra tankar som ska få den att se riktigt bra ut. Och kanske framförallt ouppnårligt. Nah, I just kidd you man, men den kommer att bli bra myclet mer dimensionerad.

Förövrigt jävligt dålig stil att läcka mina bilder på det där sättet. Blir ju större hype kring mitt bygge än BF3, Skyrim eler MW3. B-)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I like !

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

You got nuts brow ?! Trevligt med fler av dessa kloner i forumet !! ;-D,

Klart de blev bra. [WP]Wolverine manufactured. Faktum är att det där bara är en prototyp. Vi har lite andra tankar som ska få den att se riktigt bra ut. Och kanske framförallt ouppnårligt. Nah, I just kidd you man, men den kommer att bli bra myclet mer dimensionerad.

Förövrigt jävligt dålig stil att läcka mina bilder på det där sättet. Blir ju större hype kring mitt bygge än BF3, Skyrim eler MW3. B-)

hahahahahaahha:D Hoppas du lyckas med det. För nästan alla sweclockare spammar väll F5 för att komma in i swec servern:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Ser riktigt bra ut Hannes. I like!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Tack man

Visa signatur