Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

om det inte är heffaklump17 som skrev den kommentaren på playstar så tar jag tillbaka allt jag har sagt!

Olika städer på profilerna i alla fall.

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddmaan:

Angående betalmetoder så tycker jag ingen ska hoppas på free 2 play eller för den delen one time pay only. Om det är betala en gång så får du allt så kommer Dota 2 bli lika blåst som CS. Valve slutade bry sig om det spelet eftersom "alla" hade det och körde vidare på nya titlar som kunde locka fler köpare.

Dota 2 borde vara någon sorts monthly subscription, då har Dota 2 teamet en anledning till att fortsätta lyssna på commnityn osv.

Nej fy fan! I så fall kan de göra som HoN innan det gick f2p, en engångsavgift och sen en ingame store med helt kosmetiska saker. Det funkade fint. Fast om de vill locka till sig alla LoLare så måste de väl göra det f2p för de vet ju inget annat.. f2p skapar problemet att folk köper någon eller några heroes och sedan har de typ 70% played på den, vilket inte är så bra egentligen för folk saknar förståelsen för hur olika heroes spelas..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addonadde:

Det har jag faktiskt, en sådan med tv och telefoni. Hur så?

Det är kort sagt kört.
Telia låser routrarna dom skickar ut, så problemen med dom går inte att åtgärda (om man inte vill ta fram lödkolven).
Enorma problem med bla. WoW, Steam, spel på source-motorn, och Company of Heroes (går inte att hosta alls på).

Enda vettiga lösningen är att skaffa en ny router.

edit: Ett alternativ är att tunnla nätverket till någon dator utanför nätverket. Jag använder en SSH-tunnel för att kunna spela WoW.

edit2: Själv har jag inte haft några större problem med Dota 2 dock.

Kul är det! Timmarna bara flyger iväg

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

En vecka och ännu ingen nyckel, tråkigt nog börjar jag ana troll..

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem

För er som inte har nån nyckel kan jag ju tipsa om att man kan göra fler konton och signa upp med. (Och sen invita sitt riktiga konto)
Det finns inga kriterier alls för att kunna få invites.
Man kan tycka att det är lite osjysst mot andra, men med tanke på hur Valve har valt att dela ut nycklarna tycker jag själv dom får skylla sig själva.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

såg ngn snubbe säga att det fanns en ny Survey att göra och den gamla (första) inte räknas längre.. Men det stämmer väll inte?

@barehipster, kewl att du håller vad du lovar

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

För er som inte har nån nyckel kan jag ju tipsa om att man kan göra fler konton och signa upp med. (Och sen invita sitt riktiga konto)
Det finns inga kriterier alls för att kunna få invites.
Man kan tycka att det är lite osjysst mot andra, men med tanke på hur Valve har valt att dela ut nycklarna tycker jag själv dom får skylla sig själva.

Mycket intressant, så vad är det rättvisa sättet att dela ut Beta Keys, då du inte verkar tycker detta är ett rättvist sätt??
De som sätter högt på hur länge de spelat, på hur bra de är? De som har de bästa datorerna? Väldigt intresserad av ett motiverat svar

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Ganska svårt att avgöra om det är rätt personer som får nycklarna innan de får dem..

Nästan alla som spelar dota tycker givetvis att de som spelar HoN eller LoL inte ska ha lika stor chans... Men givetvis vill valve att alla LoL- och HoNspelare ska byta till Dota2... tycker denna bilden är ganska rolig: http://i.minus.com/ibyCkas3DCd7XA.jpg

Men tycker det är för myckert p12or, noobs och leavers i spelet

Permalänk
Medlem

Fast om man är aktiv DotA spelare är det inte så svårt att få betakey tror jag. Eftersom dom delar ut 3 keys så att man kan invita vänner, så bara man känner en del som lirar DotA så är det ganska stor chans att man kan få tag på en key.
Bland de typ 20 DotA spelare som jag känner/lirat dota med har alla fått tag på en betakey på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Mycket intressant, så vad är det rättvisa sättet att dela ut Beta Keys, då du inte verkar tycker detta är ett rättvist sätt??
De som sätter högt på hur länge de spelat, på hur bra de är? De som har de bästa datorerna? Väldigt intresserad av ett motiverat svar

Själv tycker jag att de som spelat dota förut borde få hög prioritet, eftersom dom förmodligen är dom som är mest intresserad av alla.
På surveyn dom hade var det frågor som "vilka heroes mainar du" och "hur mycket guld tjänar du ungefär på en match".
Jag har spelat dota ganska mycket och svarade med vettiga svar på dessa frågor.
Dom flesta av mina polare har dock nästan inte alls kört dota , och skrev in randomvärden bara för att få klar surveyn.

Två av mina "nybörjar"-kompisar fick invites efter ett tag, medan jag och en annan veteran var tomhänta.
Av vad jag har läst runt på internet så har det varit liknande för andra, alltså, Valve verkar verkligen prioritera att få in folk som aldrig spelat dota i betan före de som är veteraner.

Sen tycker jag inte att det skulle vara fel om folk som är aktiva på steam och har stödjt Valve länge skulle ha prioritet, men det visar sig att de som gjort det har samma prioritet som folk som blivit VAC-bannade och inte varit inloggad på 3 år.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Tror barehipster trollade och fejkade tävlingen för att få keys själv och till sina vänner, känns iaf det.
Om han ej kommer hit och kommenterar och berättar varför vi inte fått beta keysen vi vunnit och förklarar sitvationen lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Själv tycker jag att de som spelat dota förut borde få hög prioritet, eftersom dom förmodligen är dom som är mest intresserad av alla.
På surveyn dom hade var det frågor som "vilka heroes mainar du" och "hur mycket guld tjänar du ungefär på en match".
Jag har spelat dota ganska mycket och svarade med vettiga svar på dessa frågor.
Dom flesta av mina polare har dock nästan inte alls kört dota , och skrev in randomvärden bara för att få klar surveyn.

Två av mina "nybörjar"-kompisar fick invites efter ett tag, medan jag och en annan veteran var tomhänta.
Av vad jag har läst runt på internet så har det varit liknande för andra, alltså, Valve verkar verkligen prioritera att få in folk som aldrig spelat dota i betan före de som är veteraner.

Sen tycker jag inte att det skulle vara fel om folk som är aktiva på steam och har stödjt Valve länge skulle ha prioritet, men det visar sig att de som gjort det har samma prioritet som folk som blivit VAC-bannade och inte varit inloggad på 3 år.

Jag tror inte de prioriterar fler eller färre av någon sort, snarare att de vill ha en då heterogen betatestargrupp som möjligt. Sedan är det såklart flest DotA intresserade som signat upp och därför blir det ju en mindre % av de totala i den gruppen som får en key.
Vill man utveckla ett spel så är ju det dumaste man kan göra att skapa en prydlig liten grupp av ja-sägande fanboys. Jag tror du hittar betydligt fler av dessa i den gruppen som spelar dota mycket.. "Icefrog är en gud och allt han gör/säger är bäst" typ..

Sedan måste du väl själv förstå att hela poängen med en survey vore totalt bortkastad om det kom fram att man hade större chans till att få en key om man fyllde i "rätt" svar. De vill ju veta vad marknaden tycker och var noga att innan också påpeka att ens svar inte kommer påverka chansen till en Betakey utan att de vill ha så äkta svar som möjligt, att sedan bryta detta vore förödande för trovärdigheten.

Poängen med att långtidssteamare skulle ha förtur kan jag till viss del förstå, dock innebär det samma problematik där då man igen bara predikar till de redan troende och garanterat kommer ha en skara som tycker allt är jätte bra bara för att det är Valve som gör spelet. Återigen så är dessa ja-sägare inte något bra för spelutvecklingen.

Sedan är jag också intresserad av vad du anser är ett "vettigt svar" på vilka heroes man mainar? Är man mer pro om man sätter Mirana än om man sätter Lion t.ex. eller vad menar du?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av xinux:

Det är kort sagt kört.
Telia låser routrarna dom skickar ut, så problemen med dom går inte att åtgärda (om man inte vill ta fram lödkolven).
Enorma problem med bla. WoW, Steam, spel på source-motorn, och Company of Heroes (går inte att hosta alls på).

Enda vettiga lösningen är att skaffa en ny router.

edit: Ett alternativ är att tunnla nätverket till någon dator utanför nätverket. Jag använder en SSH-tunnel för att kunna spela WoW.

edit2: Själv har jag inte haft några större problem med Dota 2 dock.

Kul är det! Timmarna bara flyger iväg

Oj, vad tråkigt. Jag har bara detta med Sourcem, tf2 och dota2. Eftersom jag har telefoni och tv så kan jag ju direkt inte byta router. Men sannerligen är det ett roligt spel.

Permalänk
Medlem

jag vet att många har kommenterat med de här keysen, men jag vill så gärna ha en kod och idag är det min födelse dag :D. Skulle vara vääldigt tacksam ifall jag skulle få en. Förstår om ni inte vill ge till random folk så, men tack ändå!

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel! fick min beta key under DH veckan nu i november och har lirat en hel del sedan dess!

För er som är insatta i Dota när det gäller esport, eller om ni var på DH och kollade på Dota 2 turneringarna så har ni säkert hört talas om WHB (Wild Honey Badgers), visa gärna ert stöd på deras FB sidor. Ni kommer dessutom kunna läsa uppdateringar om turneringar, live streams osv!

WHB: http://www.facebook.com/pages/Wild-Honey-Badgers/297556583598...

Troels "syndereN" Nielsen, Lagkapten: http://www.facebook.com/pages/Troels-syndereN-Nielsen/1765854...

Petter "pepp3" Nyström, Hard carry: http://www.facebook.com/pages/Petter-pepp3-Nystr%C3%B6m/19785...

Rickard "Grunt" Vuolikainen, Support/Ganker and semi-carry:http://www.facebook.com/pages/Rickard-Grunt-Vuolikainen/15019...

Sebastian "Matrim" Sundström, Support: http://www.facebook.com/pages/Sebastian-Matrim-Sundstr%C3%B6m...

Björn "kuronity" Forsberg, Support/Ganker: http://www.facebook.com/pages/Bj%C3%B6rn-kuronity-Forsberg/32...

Hör inte det här hemma på forumet så säg till, vet att promotion av det här slaget inte alltid är så välkommet på div forum. Men vill gärna hjälpa mina polare

Visa signatur

[ Razer Mamba | Razer Black Widow | Steelseries Siberia V2 | Razer Scarab BF3 ]

[CM HAF X | P6T Deluxe V2 | Corsair HX 850w | CPU: i7 930 + Corsair H50 | Corsair XMS3 3x2GB | Gigabyte GTX460 SOC | OCZ agility 3 120gb | WD 500Gb | WD 2tb ]

Permalänk
Medlem

Helt okej lir men katastrof att det inte finns något rankingsystem som i HoN och LoL
Varje game hamnar man med folk som inte vet vad wards eller courier är och köper recept istället för items osv.
Kul att supporta dom lirarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Nej fy fan! I så fall kan de göra som HoN innan det gick f2p, en engångsavgift och sen en ingame store med helt kosmetiska saker. Det funkade fint. Fast om de vill locka till sig alla LoLare så måste de väl göra det f2p för de vet ju inget annat.. f2p skapar problemet att folk köper någon eller några heroes och sedan har de typ 70% played på den, vilket inte är så bra egentligen för folk saknar förståelsen för hur olika heroes spelas..

När det gäller F2p lolarna, är det de som inte har tillgång till kreditkort etc. De normala lolarna spelar lol atm för att det är något lättare och ett annat spel än HoN, jag spelar själv mycket Lol men oavsett om Dota kommer vara F2p eller med en engångsavgift så kommer jag att testa det

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tlee^_^:

Ganska svårt att avgöra om det är rätt personer som får nycklarna innan de får dem..

Nästan alla som spelar dota tycker givetvis att de som spelar HoN eller LoL inte ska ha lika stor chans... Men givetvis vill valve att alla LoL- och HoNspelare ska byta till Dota2... tycker denna bilden är ganska rolig: http://i.minus.com/ibyCkas3DCd7XA.jpg

Men tycker det är för myckert p12or, noobs och leavers i spelet

+1 för bilden

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Gainsgoblin:

Helt okej lir men katastrof att det inte finns något rankingsystem som i HoN och LoL
Varje game hamnar man med folk som inte vet vad wards eller courier är och köper recept istället för items osv.
Kul att supporta dom lirarna

det kommer komma i en senare beta patch eller release!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Helt okej lir men katastrof att det inte finns något rankingsystem som i HoN och LoL
Varje game hamnar man med folk som inte vet vad wards eller courier är och köper recept istället för items osv.
Kul att supporta dom lirarna

Hur kul var det för de som supporta dig när du började lira?

Nej men, jag tror inte att ranking systemet har prioritet just nu, men det kommer säkert komma!

Permalänk
Medlem

Så där ja!! 03:50 inatt fick jag min beta invite Har inga nycklar över till er dock, gav de 2 extra jag fick till mina kompisar. Men tänkte bara skriva här att ni nog inte behöver ge upp riktigt än. Det kanske är flera som har haft turen och få det efterlängtade mailet inatt :).

52% på installen nu iaf, kan knappt vänta!!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Fick också en nyckel av valve inatt..

Permalänk
Medlem

Använde sig inte barehipster av @swec mail ? Eller var det också fake?

Permalänk
Medlem

Oh lol Barehipsters acc är avstängt.

Permalänk

Blev inbjuden till 2 konton inatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

När det gäller F2p lolarna, är det de som inte har tillgång till kreditkort etc. De normala lolarna spelar lol atm för att det är något lättare och ett annat spel än HoN, jag spelar själv mycket Lol men oavsett om Dota kommer vara F2p eller med en engångsavgift så kommer jag att testa det

Jo, mitt "fy fan" var ju för förslaget med månadsavgift ala MMO.. Jag tycker spel av denna typ ska ha en engångsavgift, f2p med herorotation förstör spelen då det gör att folk snöar in sig på några få heroes och bara spelar dessa.. Sedan kan jag förstå att med en engångavgift så kan det efter ett tag vara svårt att motivera varför Valve ska fortsätta stödja spelet och därför föreslog jag en store med rent kosmetiska artiklar (som skins m.m.) som HoN hade innan det gick f2p..

Edit:

Kul bugg igår förresten, drar en zeus mitten och ligger väl en typ 7-1 eller något, helt plöttsligt då blir jag ultiad av en osynlig pudge, och han är inte osynlig som med runa utan han är fortsatt osynlig trotts att han rottar och hookar. Efter jag dött så ser jag han också syns på kartan. Min kompis säger att han ser honom och att jag borde starta om spelet för det är nog en bugg.. Sagt och gjort, när jag kommer in till huvudmenyn igen så får jag ingen möjlihet att reconnecta... Yay beta!! Hade fan hellre stannat med en osynlig pudge i så fall

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Avstängd

Fick key av valve inatt :D:D:D:D:D

Permalänk
Medlem

Fick key inatt också! :>

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Jävla lotto allihop! Eller jag som har otur.

Jag gjorde surveyn såfort den dök upp och är fortfarande utan nyckel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Jävla lotto allihop! Eller jag som har otur.

Jag gjorde surveyn såfort den dök upp och är fortfarande utan nyckel

Det är ju ett lotteri. Stackars dig. Jag signade tre konton i början av anmälningstiden och har inte heller fått. Vill man ha en key utan att vänta på lotteriet eller open beta tycker jag man ska köpa en. Jag köpte från http://www.reddit.com/r/gamesell/new/ där är det inga scams om du köper från en säljare med bra karma. 200 spänn kan ju vem som helst panta sig till Har haft spelet i tre veckor.

Lycka till hur du än gör

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz