Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Verkar som vid ca samma pris för korten så leder AMD med några % över Nvidia men det är försumbart, lika bra att skaffa kort från den tillverkare man trivs bäst med.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Det krävs gamecard eller ett visakort för aktivering för att kunna få ut dom 30 dagar som ingår i spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av SirSkitz:

Oh ja! Sedan sex års ålder eller något ditåt. Sitter och lirar igenom en säsong FIFA 12 med dem nu där Heskey inte ens får vara på bänken och jag har tagit över rodret från AML. Tyckte det var dags!

Låter nästan som jag.

Började heja Aston Villa när David Platt spelade för dem i slutet av 80-talet. Kör visserligen inte FIFA, men väl FM och alltid med AV.

Sorry för off topic gott folk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Verkar som mitt glädjetjut i denna tråd i förrgår var lite tidigt. Pratade med webhallen om något annat då den jag pratade med sa att swtor ce var skickat redan av misstag på lagret så jag skulle ha den igår.

Ringde idag och undrade om leveransen med tanke på att jag har en bra bit till postombud och fick veta att det inte var skickat. Det som står som skickat är bara en förhandsnotis till posten om att paketleverans ska snart skickas via dem.

"Som det står, meningen är att du ska ha spelet till den 15e" fick jag idag.

Ingen stor sak en tänkte bara nämna det om det är fler som jag som nästan haft otillåtna drömmar om att krama boxen en vecka i förväg.

Gäller inte mig. Jag har också beställt från Webhallen och fick för en timme sen ett SMS om att jag kan hämta upp min SWTOR CE hos Konsumbutiken.
Kommer att sticka dit direkt efter jobbet, vem vill inte krama en Sith ;P

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade på Gamestop, kan man dra förbi där och få en nyckel tro?

Early access då

Permalänk
Medlem

Jag har precis kommit hem från posten med min CE, och lådan är stor! I lådan finns en Darth Malgus (vem?) staty av hög kvalitet, en security token, en karta, soundtrack och en bok. Trevliga grejer, och inget tjafs som kan finnas i andra collector's editions.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Jag beställde Star Wars™: The Old Republic™ Digital Standard Edition från Origin igår (inkl pre-order avgift) men fick vad jag vet ingen pre-order kod! Någon som har erfarenhet av detta? Jag fick bara en aktiveringsnyckel (cd-key), trodde först att det var denna som dubblade som pre-order kod samt cd-key men när jag försöker skriva in den så skickas jag bara tillbaka till frontpagen på swtor.com.

(Har provat att rensa cookies m.m.... samt olika webbläsare).

Hjälp!

Visa signatur

Intel Q9550, Corsiar 8Gb ram, MSI GTX 560-Ti (1GHz+), MSI MB.

- Old but still going strong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Jag har precis kommit hem från posten med min CE, och lådan är stor! I lådan finns en Darth Malgus (vem?) staty av hög kvalitet, en security token, en karta, soundtrack och en bok. Trevliga grejer, och inget tjafs som kan finnas i andra collector's editions.

http://starwars.wikia.com/wiki/Darth_Malgus
Snubben i filmerna från swtor.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zarex:

Jag beställde Star Wars™: The Old Republic™ Digital Standard Edition från Origin igår (inkl pre-order avgift) men fick vad jag vet ingen pre-order kod! Någon som har erfarenhet av detta? Jag fick bara en aktiveringsnyckel (cd-key), trodde först att det var denna som dubblade som pre-order kod samt cd-key men när jag försöker skriva in den så skickas jag bara tillbaka till frontpagen på swtor.com.

(Har provat att rensa cookies m.m.... samt olika webbläsare).

Hjälp!

Ja jag använde cd keyn den som står under priset i mailet som man får av origin och den koden funkade för mig, copy paste så du inte har skrivit fel?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Skulle va mkt roligare om de fanns en ljus sida av CE...me Satele staty eller nåt
Men dem kan ju inte göra fler varianter av CE...men vad jag tror så kommer nästa CE, alltså om de´kommer en expansion, så kommer dens CE innehålla en annan staty :), hoppas de iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Ja jag använde cd keyn den som står under priset i mailet som man får av origin och den koden funkade för mig, copy paste så du inte har skrivit fel?

Jag gjorde likadant.. hmm, får väl vänta nån dag till och se om min status uppdateras. Tack.

Visa signatur

Intel Q9550, Corsiar 8Gb ram, MSI GTX 560-Ti (1GHz+), MSI MB.

- Old but still going strong.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ja då lär du får spela den 13e känns det som!

Vore väldigt underligt annars, känns som att många inte bokade förrän september/oktober.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Kommer ni in på deras hemsida? Har provat ett par dagar nu och som bäst fått att den är tungt belastad och nu står det att det är underhåll.

Vore ju kul att kunna knappa in koderna man fått

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Kommer ni in på deras hemsida? Har provat ett par dagar nu och som bäst fått att den är tungt belastad och nu står det att det är underhåll.

Vore ju kul att kunna knappa in koderna man fått

Just nu verkar den vara nere, jag läste ett inlägg från Bioware att hemsidan kommer vara nere under en period idag (jag minns inte hur länge). Men jag vet att jag kom åt sidan igår, tidigare i morse etc.

Permalänk
Medlem

Min vanliga tur då att de upptäckte att de skickade ut för tidigt och stoppade när det var min "tur"!

Står bara på postens sida med mitt kollinummer att de fått elektronisk notifiering från webhallen......... *snyyyyyyyft*

Edit:

Skriver på iPad och ibland gör den helt oslagbara "utbyten" av ord och stavningar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Visa signatur

//Gelantious

Permalänk
Medlem

Har också fått min CE utgåva, Happy Days... Nu skall det bara bli den 13:e

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Är early game accses klienten bara på runt 38MB ? inte själva spelet alltså? Har installerat den MEN den patchar inte. Står "The login service is currently unavailable" samma för er/alla ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

Är early game accses klienten bara på runt 38MB ? inte själva spelet alltså? Har installerat den MEN den patchar inte. Står "The login service is currently unavailable" samma för er/alla ?

Precis som det står så är servern nere för tillfället, testa igen senare

Visa signatur

//Gelantious

Permalänk
Medlem

Finns det ngn möjilghet att ngn kan starta en tråd med lista över servrar som svenskar väljer att lira på samt lista över svenska guiilds? Som gammal SW-nörd är det här ett måste och det är alltid roligare om man kan hitta en seriös guild att gå med i. Vore smidigare om man kunde hålla en sådan tråd utanför den här gigantiska tråden där sådan info lätt kommer bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Finns det ngn möjilghet att ngn kan starta en tråd med lista över servrar som svenskar väljer att lira på samt lista över svenska guiilds? Som gammal SW-nörd är det här ett måste och det är alltid roligare om man kan hitta en seriös guild att gå med i. Vore smidigare om man kunde hålla en sådan tråd utanför den här gigantiska tråden där sådan info lätt kommer bort.

Server listan har ej kommit upp än.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Fler som får LOGIN FAILED på deras hemsida?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Fler som får LOGIN FAILED på deras hemsida?

Loginservern är nere, bara att vänta.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbodjur:

Den lär definitivt vara mycket större än så, en tidigare betaklient var närmare 20gb, skulle gissa att patchservern ligger nere.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Turbodjur:

Har lyckats få ner 18,4gb. Kommer säkert bli mer med några patchar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Har lyckats få ner 18,4gb. Kommer säkert bli mer med några patchar

Själv har jag lyckas få ner 24 gb
Men inte fått hem mitt fina paket ännu

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet hur många spelare en server klarar?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Puma25:

Själv har jag lyckas få ner 24 gb
Men inte fått hem mitt fina paket ännu

Fick mailet men jag sitter på betan sen sista gången så då behöver jag inte ladda hem på nytt. Skönt!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Är det nån som vet hur många spelare en server klarar?

Tjaaa, beror ju helt på hur många servrar de har uppe vid launch. Kan vara allt mellan 50 000 - 150 000. Har för mig att de sitter med runt 3-4 miljoner förhandsbokningar i hela världen, då borde ju målet vara att servrarna klarar nästan alla dessa på samma gång, självklart är ju inte alla inne på samma gång. Bara en vild gissning från min sida.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T