Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Energy Lie (Evig energi - möjligt?)

Permalänk
Medlem

The Energy Lie (Evig energi - möjligt?)

Tja, egentligen har jag inte så mycket mer att tillägga än följande länk:

http://theenergylie.weebly.com/index.html

Vad tror ni om det där? Hittepå?
Känns lite otroligt för min del ärligt talat.

Permalänk
Entusiast

En sida som det står massa om Tessla på och som mest innehåller youtubeklipp samt börjar starkt med att kritisera media för att dölja sanningen. Det skriker konsiprationsteori så högt att jag får ont i öronen. Det här tråden bör sammanfogas med den stora tråden för konspirationsteorier för det är där den hör hemma.

Den som har tråkigt kan roa sig med att räkna crack pot poäng.
http://math.ucr.edu/home/baez/crackpot.html

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

En sida som det står massa om Tessla på och som mest innehåller youtubeklipp samt börjar starkt med att kritisera media för att dölja sanningen. Det skriker konsiprationsteori så högt att jag får ont i öronen. Det här tråden bör sammanfogas med den stora tråden för konspirationsteorier för det är där den hör hemma.

Den som har tråkigt kan roa sig med att räkna crack pot poäng.
http://math.ucr.edu/home/baez/crackpot.html

Kan inget en annat hålla med dig, sen hjälper det ju inte att hemsidan ser ut som stryk och att dem använder weebly...

Permalänk
Medlem

Har sett igenom hela dokumentären och det lämnar många frågetecken. Men att utesluta allt dom tar upp pga en bristande webdesign säger ju en del om vilken slags media man tar till sig av...

För mig känns det enormt orimligt eftersom vi hör så lite om detta, men samtidigt så förstår jag inte varför människor lägger sån tid på att bygga "bluffmaskiner" med all forskning kring bara för att leka mytoman.

Jag är övertygad om att det finns revolutionerande sätt att skapa energi, men jag tror inte på vad som helst.

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem

Det räckte alldeles utmärkt med att läsa den första meningen för att förstå vad det där rörde sig om :

"If a civilization truly wishes to consider itself civilized, it must embrace all technological and scientific advances. The suppression of any technological advance, can not be tolerated if we wish to be a 'civil'ization. "

Crackpot så det skriker om det.
Enda anledningen att till att deras nonsens inte accepteras av seriösa vetenskapsmän är helt enkelt att det är totalt nonsens.
Vissa personers egon vägrar dock att inse det, utan tror att det är en personlig vendetta mot dem och har sedan länge slutat lyssna på några rationella argument.
Då måste ju anledningen till att de inte är världsberömda förklaras på något annat sätt som passar i deras världsbild och vanföreställningar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.