Permalänk
Medlem

Nu när förhoppningsvis kommer snart och jg fått mer rabatt än jag räknat med blev jag sjukt sugen på en ssd till lappisen också.

Funtar på 80gb från intel eller ska man lägga nån hundring extra på en snabbare ssd?

Tror gt780'n har sata2 så sata3 ärr ju att slänga pengarna i sjön.

Råd/tips uppskattas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk

Intel 320 series 120gb är ganska prisvärd, läs SSD testet som SweC har gjort också.

Permalänk

min lappis finns äntligen hos ombudet för posten tidig julklapp kan man säga
nu har jag min lappis hemma Jipiiee

och första intrycket är woooohooooooo jävla vad maxat paket
medföljde gjorde
mus
rygga
lara croft guardian of light coupon
massor av litteratur
msi cd
ja det var nån klisterlapp med tangenter på vet ej va de är till för
riktigt fint av MSi att packa med så mycket ska snart börja ladda batteriet och färdigställa installationen på den sen sak den få bekänna färg

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Attans att man missade innan prishöjningen!

Funderar dock fortfarande starkt på att beställa.

Permalänk
Medlem

laptop

Skrivet av AcesHigh6:

Har nu testat BF3 och det fungerar utan några som helst problem på medium. Har inte testat high eller att lira via nätet än, det får bli lite senare idag

vilken laptop har du?

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk

Nu blev man sugen på en laptop

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Skrivet av vetej:

vilken laptop har du?

MSI GT683.

Permalänk
Medlem

Nu har äntligen min GT780 kommit så nu ska här hämtas. Han dock inte plocka upp ssd'n idag så det får bli i helgen eller nästa vecka.

Mer kommer...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

Permalänk
Medlem

zorrzoor: När beställde du? Jag väntar otåligt Hoppas jag får den till tisdag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltemus:

zorrzoor: När beställde du? Jag väntar otåligt Hoppas jag får den till tisdag..

beställde sent i söndags. dvs den 4/12 sen så har jag ifs legat på cdon en del för att de ska skicka ordern också.

Visa signatur

Permalänk

har lirat BF3 i timmar provat olika inställningar bäst funkar dock mediu,ultra,high ingen msaa men har istället 8xcsaa i kontrollpanelen inte för att jag vet vad allt ska göra, men jädrar vad nöjd jag är med den ligger mellan 25-40fps i 1920x1080 beroende på inställningar.
det enda svåra med det hela är att jag bara dör o dör ibland har jag tur och får in en kill eller 2 men sedan är det sankte per för resten av slanten lol

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Verkar som om jag får Starcraft 2(beställde båda från cdon) innan jag får datorn, det är ungefär som att få kolla på snusk när man var 10, jävligt intressant men inte mycket man kan göra åt det.
Men så är det juletider med allt vad det innebär.

Permalänk
Medlem

Hej nu har jag också fått hem min dator (en MSI GT 683) och jag inbillar mig att tangent bordet är "sämre" på vänster sida jag tycker det låter annorlunda när man trycker på a,s,d,z,x,c det är som om "missljudet" försvinner vid g tangenten ungefär är det fler som har detta ljud? Beror det på konstruktionen eller har jag fått ett defekt exemplar?

/
Anders

Permalänk
Medlem

Efter allt erat prat om Msi datorerna ni beställt så blev jag också sugen på att beställa en.

Men jag är inte riktigt high på alla olika grafikort så jag tänkte kolla med er hur stor skillnad det är på ett GeForce GT555M och ett GeForce GTX 560M?

Det är dom här datorerna jag funderar på:

http://cdon.se/hemelektronik/msi_gt780_intel_i5-2410m_6gb_500...

http://cdon.se/hemelektronik/msi_gx780r_intel_i7-2630qm_8gb_1...

Permalänk
Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Skrivet av Newman75:

Hej nu har jag också fått hem min dator (en MSI GT 683) och jag inbillar mig att tangent bordet är "sämre" på vänster sida jag tycker det låter annorlunda när man trycker på a,s,d,z,x,c det är som om "missljudet" försvinner vid g tangenten ungefär är det fler som har detta ljud? Beror det på konstruktionen eller har jag fått ett defekt exemplar?

/
Anders

Har precis samma sak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalmenS:

Efter allt erat prat om Msi datorerna ni beställt så blev jag också sugen på att beställa en.

Men jag är inte riktigt high på alla olika grafikort så jag tänkte kolla med er hur stor skillnad det är på ett GeForce GT555M och ett GeForce GTX 560M?

Det är dom här datorerna jag funderar på:

http://cdon.se/hemelektronik/msi_gt780_intel_i5-2410m_6gb_500...

http://cdon.se/hemelektronik/msi_gx780r_intel_i7-2630qm_8gb_1...

Vet inte hur stor man kan säga skillnaden men GTX560M ligger på plats 37 på notecheck och GT555M ligger på plats 65

GTX560M - http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M.48313.0....
GT555M - http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-555M.41933.0.h...

tror det står lite ang. skillnad mellan dessa kort i olika tester i de länkar jag bifogat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De är rätt likvärdiga. samma processor och samma grafikkort. Dock så har Asusen mer minne på grafik kortet och bluray vilket inte MSI lappisen har. MSI datorn kan ha 2 HDD vilket jag inte vet om Asusen kan ha.

Sen så har du ju ungefär 1400kr i rabatt på cdon om du använder rabatt koden. Så de pengarna kan du ju spara eller lägga på en SSD som jag ska göra

Jag beställ de ju MSI datorn och har ifs inte hunnit prova den speciellt mycket men jag är sjukt nöjd med den. Har tyvärr upptäckt en sak bara.

blankstegs knappen reagerar dåligt. Måste trycka hård eller verkligen i mitten av knappen vilket är sjukt störande. Ska kolla de med MSI om det är något som går bort eller om det är ett fel. för det är jäkligt störande att gå tillbaka i efterhand och lägga till mellanslag när man skriver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcesHigh6:

Har precis samma sak...

Skrivet av Newman75:

/
Anders

Hade också ett gnissel ljud men då på nästan alla knapparna men det var för att jag missat att ta bort skyddsplasten som satt runt alla knapparna. Syntes knappt att den var där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej igen

Det är inte något gnissel utan det är ett helt annat ljud som uppstår när man trycker på knapparna i det vänstra nedre hörnet (a,s,d,f,z,x,c mfl).
Eftersom jag inte verkar vara ensam om det tror jag att det är ett "hålrum" under dessa tangenter och att tangent bordet "flexar" lite mer då dessa knappar används.

Det vore bra att få veta om alla som köpt 683 har detta "missljud".

/
Anders

Permalänk
Medlem

Vart skriver man in rabattkoden?
På CDON alltså

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorrzoor:

Vet inte hur stor man kan säga skillnaden men GTX560M ligger på plats 37 på notecheck och GT555M ligger på plats 65

GTX560M - http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M.48313.0....
GT555M - http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-555M.41933.0.h...

tror det står lite ang. skillnad mellan dessa kort i olika tester i de länkar jag bifogat.

Tack för din hjälp. Länkarna fick mig att förstå skillnaden mycket bättre.

Permalänk
Skrivet av zorrzoor:

De är rätt likvärdiga. samma processor och samma grafikkort. Dock så har Asusen mer minne på grafik kortet och bluray vilket inte MSI lappisen har. MSI datorn kan ha 2 HDD vilket jag inte vet om Asusen kan ha.

Sen så har du ju ungefär 1400kr i rabatt på cdon om du använder rabatt koden. Så de pengarna kan du ju spara eller lägga på en SSD som jag ska göra

Jag beställ de ju MSI datorn och har ifs inte hunnit prova den speciellt mycket men jag är sjukt nöjd med den. Har tyvärr upptäckt en sak bara.

blankstegs knappen reagerar dåligt. Måste trycka hård eller verkligen i mitten av knappen vilket är sjukt störande. Ska kolla de med MSI om det är något som går bort eller om det är ett fel. för det är jäkligt störande att gå tillbaka i efterhand och lägga till mellanslag när man skriver.

Hur får du till 1400 kr i rabatt? Är det ej bara 5%?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Hur får du till 1400 kr i rabatt? Är det ej bara 5%?

du skriver swecnovi rabattkodsfältet i varukorgen så får du mer i rabatt. Du kan dock endast använda en rabatt åt gången men med SWECNOV koden får du 15%

Visa signatur

Permalänk

Kan man få ut 5.1 ur någon av ovanstående datorer?
Hur stor skillnad tror ni att de extra grafik minnet gör?

Skrivet av zorrzoor:

du skriver swecnovi rabattkodsfältet i varukorgen så får du mer i rabatt. Du kan dock endast använda en rabatt åt gången men med SWECNOV koden får du 15%

Tack, jag visste inte att datorn gällde i de 15%.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Kan man få ut 5.1 ur någon av ovanstående datorer?

Tack, jag visste inte att datorn gällde i de 15%.

osäker på hur det där med ljud fungerar men jag tror att om du kör en dvd/bluray eller videofil med 5.1 ljud i och sedan kopplar pcn med hdmi till ljudsystem eller reciever så kommer det bli 5.1 ljud.

hade kunnat testa med MSI datorn om jag haft ljudsystemet uppe men nu står det ihop packat pga renovering....

Visa signatur

Permalänk

Om ni rabatten på msi datorn fortfarande är kvar så tror jag det blir den och då har man ju råd med en intel 160gb SSD och min fråga är:
Hur får jag över den lagliga win7 installationen till den nya SSD disken från original hdd?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haapppoooo: Du får väl med en recovery disk eller liknande misstänker jag, det är väl mer eller mindre standard idag.

Permalänk
Medlem

vi ska inte ens börja prata om värmeproduktionen och hur DÅLIGA vanliga bärbara är på att flytta varm lyft från datorn så att det inte genast sugs in igen. Det är tämligen vanligt att utblåset sitter 4cm från insuget under datorn.

Permalänk
Skrivet av Calimi:

vi ska inte ens börja prata om värmeproduktionen och hur DÅLIGA vanliga bärbara är på att flytta varm lyft från datorn så att det inte genast sugs in igen. Det är tämligen vanligt att utblåset sitter 4cm från insuget under datorn.

Har du en sånhär msi? Har DEN dålig kylning?

Visa signatur