Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

kan inte logga in jag heller så andtar de har nåt probelm med origin, men BF BC2 är väl steam baserat eller?

http://twitter.com/zh1nt0 - Följ denna för snabbt svar.

BC2 har inget med steam att göra (förutom att man kan köpa det via steam).
Det är Dice/Ea's egna servrar som står för det.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

underhåll haha mer svepskäl för att de inte kunde lägga till 4 maps utan att skiten brakar ihop

Visa signatur

i7 9700K | ASUS ROG Strix Z390-F | Corsair Vengeance LPX DDR4-3000 C15 - 16GB | ASUS GTX 1070 Ti | Samsung 850 EVO 500GB SSD | Fractal Design Meshify C | Noctua NH-D15 | Corsair RM750X 750W v2 | Asus 24" XG248Q 240 hz | Sennheiser Game Zero | Corsair K65 RGB Rapidfire | Logitech G703

Permalänk
Medlem

Konstigt. Dom säger "We are performing maintenance in general at the moment. We will keep you updated on the progress", men jag ser att det mycket folk inne på servrarna ändå. Men när jag försöker joina får jag bara upp att jag "matat in fel användaruppgifter" när origin startas.

Det kan väl knappast hänga ihop... För Origin ska jag ju kunna starta även om inte BF3 funkar. Jag kanske har andra spel där? hm. Tror nog snarare att det bara är originskiten som strular för dom.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Relik 📜

Det här verkar inte bero på underhållet, dock. Känns mera som att Origin inte pallade trycket.

Citat:

We're aware of the issues accessing Origin. We’re investigating the cause, and will provide updates ASAP. Thanks for your patience.

https://twitter.com/#!/origin_EA/statuses/146655935648104448

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulle:

De kommer inte få upp Origin ikväll så lika bra att ni går o lägger er istället.

källa på det:O

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Avstängd

Det tror jag snarare att dom kommer få.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Konstigt. Dom säger "We are performing maintenance in general at the moment. We will keep you updated on the progress", men jag ser att det mycket folk inne på servrarna ändå. Men när jag försöker joina får jag bara upp att jag "matat in fel användaruppgifter" när origin startas.

Det kan väl knappast hänga ihop... För Origin ska jag ju kunna starta även om inte BF3 funkar. Jag kanske har andra spel där? hm. Tror nog snarare att det bara är originskiten som strular för dom.

Eller hur!?
Tänk om man har andra spel via origin? Som du säger tror jag inte maintenance grejen som står på battlelog har något med Origin att göra.
Har inget emot Origin i sig, en ny steam typ, kommer väl bli så för det mesta nu.

Men kan man få lite information tack! Det är frusterande att bara vänta.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define Mini Svart | Moderkort - Asus P8P67-M | CPU - Intel Core i5 2500K 3,3GHz | CPU kylare - Corsair Cooling Hydro H60 | Minnen - Corsair 8GB CL9 1600Mhz | HDD - Team Xtreem S2 SSD 120GB | Nätagg - Corsair TX 650W V2 80+ | GPU - XFX Radeon HD6950 2GB (HD-695A-CNFC)

Permalänk
Medlem

Trist..

Samma här..

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Medlem

Verkar helknasigt... valde att joina en server, origin ber om lösenord vilket jag fyller i, den står och tuggar och jag kommer in på en server! Spelar knappt 2 min sen säger Origin att det är fel lösenord bla bla och jag blir kickad. Hm... varför valde dom origin... varför!? :3

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk

Är det det här som är överraskningen som de sa?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarlstrale:

smidigt att lägga underhåll samma dag som release!

Vilka idioter! Skulle få sparken om jag la in underhåll på fel dag på mitt jobb...

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem

We're aware of the issues accessing Origin. We’re investigating the cause, and will provide updates ASAP. Thanks for your patience.

På Facebook

Permalänk
Medlem
Citat:

We're aware of the issues accessing Origin. We’re investigating the cause, and will provide updates ASAP. Thanks for your patience.

Orgin twittrade lite för några minuter sen.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av upl8447:

källa på det:O

zh1nt0, skrev på mirc.

Permalänk

Twitter@Battlefield

Visa signatur

__________________
.: ASUS ROG CROSSHAIR VII HERO (WI-FI) | AMD Ryzen 7 2700X | G.Skill Trident Z RGB 3600MHz 16GB | XFX Radeon RX6800XT MERC 319 16GB | Corsair Hydro H100i v2 | Samsung 960 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair HX850i | Asus XG32VQ | LG ET430k | Logitech Z-2300 | Asus ROG Strix Scope TKL Deluxe Cherry MX Silent Red | Xtrfy M42 | Corsair MM350| Philips Fidelio X3 | Sennheiser GSP 600 :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Skriv GÄRNA en källa tack!!

Suttit och F5:at både http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/ och http://blogs.battlefield.ea.com/ utan resultat...

Under Home på Battlelog, titta på den blå raden nästan längst upp; NOTICE We are performing maintenance on the game in general at the moment. We will keep you updated on the progress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BorN:

bara barnsligt att klaga på en sån här sak...

Är det verkligen det? Betalat för spelet och ett malware håller en tillbaka från att spela ett spel som f ö verkar fungera som det ska. Klart att allt inte kan fungera som det ska alltid men att Origin ska sätta stopp för lite kvällsunderhållning är enbart irriterande!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

ja kommer inte in DöööR men min kusin kommer in,

EDIT ... han sa att han loggades ut från orgin nu

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

EA (eller dice?) svälj stoltheten och inse att ni inte kommer kunna göra något i närheten av vad Steam är idag.

Steam har nog kapacitet för 100x mer än det lilla origin. Vet iof inte vad problemet är. Men enligt mig har samarbete med EA ALLTID krånglat. Alla spel som man ska ha kunnat lira online går inte att lira online ens dagen man köpt det (pratar om för några år sen).

Gotta love steam. Allting i en klient. Origin har ingenting till BF3. Allting sköts via battlelog -.- Skrota skiten tycker jag iaf

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BorN:

Herrejävlar vilka nötter det verkar finnas inne på det här forumet, tillbaks till fragbite med er barnungar som skriker!!

Inget som helst fel på Origin enligt mig, snabbt, enkelt och kan komma att vara praktiskt vid nya spelreleaser.
Att dom råkar vara tvungna att fixa till lite saker vid en expansion är väll inte så jävla konstigt, så kan ni barn vara så vänliga ATT HÅLLA KÄFTEN NU!!

suck...

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Är ett jävla spammande på battlelog

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Någon som kommit in ?

Permalänk
Medlem

suck...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Inaktiv

Köpte BF3 dagen det släpptes, blev exakt samma sak. Sjukt störande. Jag har inte ens köpt B2K än, ändå kan jag inte spela ikväll. Dåligt är det.

Permalänk
Medlem

Nu kom jag in

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

EA (eller dice?) svälj stoltheten och inse att ni inte kommer kunna göra något i närheten av vad Steam är idag.

Steam har nog kapacitet för 100x mer än det lilla origin. Vet iof inte vad problemet är. Men enligt mig har samarbete med EA ALLTID krånglat. Alla spel som man ska ha kunnat lira online går inte att lira online ens dagen man köpt det (pratar om för några år sen).

Gotta love steam. Allting i en klient. Origin har ingenting till BF3. Allting sköts via battlelog -.- Skrota skiten tycker jag iaf

Trög eller? Origin är precis som steam. Hade BF3 körts via Steam hade du fortfarande behövt Battlelog.

F.ö kul med alla som skriker och bölar. Något har väl gått snett? Lugna ner er och lägg ner "JÄVLA EA/DICE/ORIGIN" skitsnacket.
Sen är det också intressant med alla självutnämnda experter som vet allt om origin/steam och hur de fungerar och vilken kapacitet deras servrar har.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddtuss:

Vad har det ena med det andra att göra??
Uppdatering till BF3 verkar ju ha funkat, däremot har ju spion-origin krashat, eller är nere för underhåll ( världens sämsta tidpunkt)

Du skriver ju själv "Inget som helst fel på Origin enligt mig"
Och då är det sanning eller??
Tagga ner lite själv och byt ton, annars blir det inga barnprogram för dig ikväll!!

Han är bara en liten fanboy som inte förtjänas att lyssnas på.

Permalänk

"Your email, Origin ID, or Password is incorrect."

Permalänk
Medlem

Problemet ligger hos EA, det vill säga Origin, och inte DICE,

@Battlefield: "We're experiencing issues on the EA back-end. Please standby while we resolve these intermittent issues." Länk

Detta får jag när jag försöker logga in på Origin:

Battlelog fungerar däremot: http://battlelog.battlefield.com/

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Fick igång de nu

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB