Visa signatur
I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04
Halloj!
Sitter just nu med ett otroligt störande problem med datorn.
Datorn fungerar som den ska i ungefär en timme efter det att man startat den, sedan går CPU användingen i taket och får datorn att frysa och lagga sönder.
Vad jag har sett så har det att göra med "Deffered procedure calls and interrupt services routines" i resource manager där den äter upp till 50% av min CPU kraft.
Enligt vad jag kommit fram till så skall detta bero på att det förmodligen är en felaktig mjukvara som ligger och gnager på system, exempel en drivrutin.
Jag har dessutom hittat diverse guider som alla säger det samma hur man skall hitta vilken mjukvara det är som felar.
Har prövat att uppdatera eller installera om de flesta drivrutiner jag kan komma och tänka på i alla fall.
Nu kommer dock problemet.
De trådar jag har följt säger åt mig att installera win32 development tools från windows performance toolkit, och sedan köra ett script i cmd med en Xperf.exe.
Jag har laddat ned detta program, men hur jag än installerar programmet (full, custom, minimal) så skapas inte detta program så jag inte kan skapa en diagnostisk fil över mitt system.
Vet någon något enklare sätt att få det här att fungera? Känns lite meningslöst att formatera datorn, då samma problem förmodligen återuppstår om det faktiskt är fel på en drivrutin.
I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04
Jag hoppas du inte hunnit formatera om den än.
Jag kom just till forumet föratt hitta något om xperf och hittade din tråd.
Lite länkar på tutorials:
How to diagnose DISK I/O with xperf
Om det är hög CPU användning så rekommenderar jag länk nr 2. Lycka till
Copyright © 1999–2024 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.