Flatout 3 ett skämt?

Permalänk
Medlem

Flatout 3 ett skämt?

Hej, såg precis att Flatout 3 hade kommit ut så köpte det och drog ner det. Men direkt när man kom till menyerna i spelet blev jag skeptisk.. Meny systemet ser ju rent förjävligt ut.. och själva styrningen på spelet ingame är heeelt värdelöst.. Kan inte tro att det är sant. Flatout 2 och Carnage var ju sjukt underbara att spela, synd bara att man inte kunde fixa fler banor och lite mer uppgraderingar o dylikt.

Är det bara jag som känner såhär?

Permalänk

Har inte spelat 3'an men 2'an var ju en av dem bästa räserspelen någonsin, synd detta :/

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

lol.. läste Fallout 3 ;)... Undrade vad ni dillade om... hehehe

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Ja precis, har lagt ner hundratals timmar på tvåan. Någon som vet om man kan upphäva sitt köp på ett spel genom Steam? xD Är så pass missnöjd att jag ångrar mitt köp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Hej, såg precis att Flatout 3 hade kommit ut så köpte det och drog ner det. Men direkt när man kom till menyerna i spelet blev jag skeptisk.. Meny systemet ser ju rent förjävligt ut.. och själva styrningen på spelet ingame är heeelt värdelöst.. Kan inte tro att det är sant. Flatout 2 och Carnage var ju sjukt underbara att spela, synd bara att man inte kunde fixa fler banor och lite mer uppgraderingar o dylikt.

Är det bara jag som känner såhär?

Jag kan inget mera än instämma, blev helt till mig när 3an var släppt, köpte direkt med stora förhoppningar, och blev även jag missnöjd direkt i menyn, och första loppet ja låt oss säga som så här jag körde inte färdigt det änns, känslan var bedrövlig och grafiken? kändes nästan som den var bättre i 2an?

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Är inte samma utvecklare som till föregångarna, verkar hemskt dåligt från den enda trailer jag sett... Ångra köp om du kan, kan vara lite svårt på Steam med det går tror jag.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Avstängd

köpte det från Steam....

Kan säga att 3'an är skit jämfört med 2'an :(...begärde mina pengar tillbaka Synd att man inte kan ge bort spelet som gåva

Sämre grafik dessutom, och körkänslan är -1

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

köpte det från Steam....

Kan säga att 3'an är skit jämfört med 2'an :(...begärde mina pengar tillbaka Synd att man inte kan ge bort spelet som gåva

Sämre grafik dessutom, och körkänslan är -1

Hur gjorde du för att begära dina pengar tillbaka?

Jag spelade första banan en gång sen sa jag adjöss och tog bort spelet. Fick skit stor lust att skriva ett mejl till spelskaparen och fråga om han själv skulle spela det spelet.

Permalänk
Medlem

Testade spelet igår och det var rena rama skämtet, indeed! Jag satte allt på allra lägsta grafiken och upplösningen, och då kunde jag knappt se något på grund av allt var alldeles för... pixligt och grumligt! Laggade gjorde det också :S Nej! Tacka vetja FlatOut 2. Körde trean i kanske 5-8 minuter, sen avinstallerade jag skiten(!) och spelade tvåan i några timmar och njöt!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Flatout 2 var ett underbart spel, ljuva minnen.
Synd att 3an floppade.

Tyvärr har detta också hänt med Need For Speed serien. Efter NFS Most Wanted har den serien varit helt värdelös.

Flatout 2 och NFS Most Wanted var 2 helt fantastiska spel.

Permalänk

Jag har aldrig spelat Flatout men jag känner igen mig när tillomed menyerna är dåliga. När det märks redan då. Håller med angående att NFS: MW var ett bra spel de andra var totalt värdelösa för folk över 14 år som spelat vettiga spel innan.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Är samma dilemma som med Soldier of Fortune. 3an gjordes mest för att kräma ut cash och av en liten skitstudio på kort tid. Kvaliten blir också därefter. http://team6shop.com är de som är skyldiga till Flatout 3 och kollar man deras katalog av spel så är det inget spel man känner igen. Vilket tyder på att de aldrig någonsin gjort något spel någon uppmärksammats.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Gillade 2:an, grymt roligt och lättdrivet LAN-spel. Låter dock som det är lika bra att hoppa över 3:an.
Kollade lite på spelstudion, Sunchine Beach Volleyball säger väll allt...

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Är samma dilemma som med Soldier of Fortune. 3an gjordes mest för att kräma ut cash och av en liten skitstudio på kort tid. Kvaliten blir också därefter. http://team6shop.com är de som är skyldiga till Flatout 3 och kollar man deras katalog av spel så är det inget spel man känner igen. Vilket tyder på att de aldrig någonsin gjort något spel någon uppmärksammats.

HAHAHAH! fyfan vilka B-spel dom har gjort.. namnen är sämre än mobilspel.. nej usch vilket patetiskt bolag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Är samma dilemma som med Soldier of Fortune. 3an gjordes mest för att kräma ut cash och av en liten skitstudio på kort tid. Kvaliten blir också därefter. http://team6shop.com är de som är skyldiga till Flatout 3 och kollar man deras katalog av spel så är det inget spel man känner igen. Vilket tyder på att de aldrig någonsin gjort något spel någon uppmärksammats.

Soldier of Fortune 3: Payback är rätt dåligt, men tusan vad underhållande det är Speciellt när man är förbannad och vill bara spela av sig. Soldier of Fortune 2 duger, men är inte lika stor klassiker som vad ettan är. Trean är faktiskt lite bättre än tvåan, när det gäller antalet lemmar man kan skjuta av och även döds-animationerna

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

När vi ändå pratar om kräma ut pengar: Stronghold 3

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||