Tips på bra, gratis VPN program

Permalänk

Tips på bra, gratis VPN program

Tja.
Då Hamachi vägrar fungera för min polare så tänkte jag be om tips på andra gratis VPN-program.
Jag visste inte riktigt var jag skulle sätta denna tråd, så flytta den gärna.

Tack på förhand:)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad är vill du använda denna VPN till?
Beroende på vad man ska göra så finns det ju flera olika lösningar!

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att SwissVPN dock kostar det 6 CHF (45 SEK) men är stabilt och bra

Permalänk
Medlem

Ifall det är till gaming så fungerar tunngle bra men jag föredrar hamachi.

http://www.tunngle.net/community/files/file/181-tunngle-setup...

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Ifall du ska använda VPN:n till spel (vilket jag antar att du ska iom att du postat i en hel del speltrådar) så finns både Tunngle och GArena att använda. Du väljer VPN rum efter spel. och lägger även in spelet så det startas genom programmet, finns ganska gott om instruktioner. Jag brukar använda det som VPN för WC3, L4D och SupCom

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Kan även tipsa att Garena funkar också väldigt bra

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av lollol7:

Ifall du ska använda VPN:n till spel (vilket jag antar att du ska iom att du postat i en hel del speltrådar) så finns både Tunngle och GArena att använda. Du väljer VPN rum efter spel. och lägger även in spelet så det startas genom programmet, finns ganska gott om instruktioner. Jag brukar använda det som VPN för WC3, L4D och SupCom

Haha, jag skulle kanske ha skrivit det, men du gissade helt rätt:)
Tack för tipsen, ska kolla dem.

Permalänk
Skrivet av xXBaconXx:

Tja.
Då Hamachi vägrar fungera för min polare så tänkte jag be om tips på andra gratis VPN-program.
Jag visste inte riktigt var jag skulle sätta denna tråd, så flytta den gärna.

Tack på förhand:)

Tänk på att Hamachi och liknande VPN:er är blockade för att de är potentiella säkerhetsrisker. Man öppnar en smygväg förbi brandväggar och skalskydd och det är inte ovanligt med exploits i VPN-programmen som sällan patchas.

Permalänk
Skrivet av Whippoorwill:

Tänk på att Hamachi och liknande VPN:er är blockade för att de är potentiella säkerhetsrisker. Man öppnar en smygväg förbi brandväggar och skalskydd och det är inte ovanligt med exploits i VPN-programmen som sällan patchas.

Vad finns det för risker då?
Vi fick nämligen hamachi att fungera, och det enda vi gör är att jag skapar ett nätverk som han ansluter till. Jag förstår att det inte är helt riskfritt, men vad, lite mer exakt, finns det för risker?

Permalänk
Medlem

Alltid kört RealVNC, funkar kanon, även till iOS.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

Har du lust att utveckla? Vad menar du med liknand VPN? Blockad av vem/vad? Alla VPN-lösingar som tillåter split tunneling är potentiella säkerhetsrisker, ja. Men det är ofta en fråga om inställningar. Exploits ligger i protokollet (t.ex PPTP) och det är ju standardiserat och har inte så mycket med klienten så som jag fattat det. Bara undrar i största allmänhet.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Jag använder Anonine och det är ett riktigt bra VPN! Har provat några med Anonine är utan tvekan bäst av de jag har provat. Dock inte gratis

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Rekommenderas!

Permalänk
Skrivet av xXBaconXx:

Vad finns det för risker då?
Vi fick nämligen hamachi att fungera, och det enda vi gör är att jag skapar ett nätverk som han ansluter till. Jag förstår att det inte är helt riskfritt, men vad, lite mer exakt, finns det för risker?

Skrivet av Dr.Mabuse:

Har du lust att utveckla? Vad menar du med liknand VPN? Blockad av vem/vad? Alla VPN-lösingar som tillåter split tunneling är potentiella säkerhetsrisker, ja. Men det är ofta en fråga om inställningar. Exploits ligger i protokollet (t.ex PPTP) och det är ju standardiserat och har inte så mycket med klienten så som jag fattat det. Bara undrar i största allmänhet.

Blockade av de som ansvarar för brandväggarna och skalskyddet som oftast är anledningen att man överhuvudtaget måste tunnla.
Jag menar att generellt är VPN-plattformar riktade mot gaming inte direkt säkerhetsfokuserade och tilsammans med som du säger att alla liknande VPN-tunnlar är potentiella säkerhetsrisker.
Googla på Hamachi och exploits typ..

"Hamachi VPN Local Login Credentials Information Disclosure Vulnerability
Hamachi VPN is prone to a local information-disclosure vulnerability because it fails to securely protect users' login credentials.
Attackers can exploit this issue to harvest VPN login credentials and gain unauthorized access to networks and resources protected by the VPN. This may lead to further attacks.
Hamachi 1.0.2.5 is vulnerable; other versions may also be affected. "

Min poäng är att hela idén med den typen är att ta sig förbi skydd som är uppsatta för att hindra användare från att utsätta sig och nätet för risker.
Om man vet vad man håller på med så är det inte nödvändigtvis osäkert, men de flesta fipplar i inställningarna för att få det att funka utan att bry sig om säkerhetsaspekter.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Rekommenderas!

Japp! Det är kanon! Kör Anonine med den advancerade kryteringen genom OpenVPN (https://www.anonine.com/sv/service) och det fungerar klockrent och stänger aldrig av sig. Stabilt och snabbt är det.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Jag använder Anonine och det är ett riktigt bra VPN! Har provat några med Anonine är utan tvekan bäst av de jag har provat. Dock inte gratis

Kan inte annat än hålla med!! Stabilt, bra hastighet (ligger på ca 8-10 MB / sek i nedladdning)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Alltid kört RealVNC, funkar kanon, även till iOS.

Rätta mig om jag har fel men vad har VNC med VPN att göra?