Permalänk
Medlem

@ Bourne94: Tyvärr! Hade alldeles för bråttom att få iväg den för att hinna/orka ta tillräckligt mycket bilder. Kan säga att detta projektet tog 3ggr längre tid än planerad pga diverse oförutsedda problem med t.ex glödande hårddiskar, bsod´s osv.
Hoppas jag får en bild framöver som visar datorn med tjejen. Har åtminståne blivit lovad det av mamman!
Hon vet att jag/ni förväntar oss det!
@Anton: Sata DVD inköptes på Kjell o Company! Så det ska nog gå att installera
@Forbidden: Var tvungen! Faktiskt ett av dom roligaste/mest bisarra inläggen jag fått!
Men nu är det dags att fira jul med min egen familj så, God Jul och ett gott nytt år!
//Henrik

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ! Starkt jobbat av övriga medlemmar att se förbi girigheten och skänka dessa delar! Julkänslan infinner sig verkligen.

God jul allesammans!

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem

Trevlig idé, verkligen!

Skrivet av anton:

Ingen dvd, men hon ska installera spore?

Tänkte samma sak, hur hade du tänkt lösa detta?

En annan fundering, du skrev att du fick återkommande bluescreens, har det löst sig? Fungerar burken som den ska?

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

God jul och stort tack till alla som skänkte delar, hoppas detta blir en återkommande företeelse, vi skulle säkert få ihop ett tiotal datorer varje år

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

"70c varm och dog !?" inte roligt så klart, men kunde inte låta bli att le
Måste varit något grovt fel på den, minst sagt

Hårddiskar ska väl, vad jag förstår inte klara mycket högre temps? Speciellt inte äldre? GPU och CPU vet jag klarar 100 dock GOD JUL!

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Kudos! Kul att HDDerna fick smaka på survival of the fittest (referens till spore).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

@ Bourne94: Tyvärr! Hade alldeles för bråttom att få iväg den för att hinna/orka ta tillräckligt mycket bilder. Kan säga att detta projektet tog 3ggr längre tid än planerad pga diverse oförutsedda problem med t.ex glödande hårddiskar, bsod´s osv.
Hoppas jag får en bild framöver som visar datorn med tjejen. Har åtminståne blivit lovad det av mamman!
Hon vet att jag/ni förväntar oss det!
Men nu är det dags att fira jul med min egen familj så, God Jul och ett gott nytt år!
//Henrik

Bara hon är nöjd, så är vi nöjda!:)
Och bilderna är inget krav från min sida då jag litar på dig, men skulle ju vara jätte kul att se (bidrog ju inget ändå, men skulle gärna veljat):)
Men vad bra att hon var nöjd, alltid kul att det finns människor här i världen som faktiskt bryr sig om andra som inte har det lika bra ställt som än själv, och det gjorde mitt år att se att dom finns kvar!:)

Kasta gärna med en bild på dottern+datorn om du kan/får så vi kan se:D

Sånt här vill vi se mer av, blir själv sugen på att göra nått liknande för någon annan!:)

God jul (igen) och hoppas du/ni får ett härligt nytt år!:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Riktigt fint! God jul, och hoppas på en bild med dottern och datorn

Och jag håller med er, det skulle vara en riktigt bra ide med en "datorväljörenhetsorganisation" (:)), kanske skulle vara nåt för oss swecare att börja det nya året med ?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Och jag håller med er, det skulle vara en riktigt bra ide med en "datorväljörenhetsorganisation" (:)), kanske skulle vara nåt för oss swecare att börja det nya året med ?

Jag är på om någon också vill vara med och starta!:)
Dock är min ekonomi i ett sämre lag (student), men vill gärna vara med i ett sånt projekt:D

God jul!:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Väldigt kristet och fint gjort av dig! Där blev du nog både dottern och mammans hjälte! Härligt att se att allas hjälp blev så bra. God jul på er!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Det är de här julen handlar om, ta hand och hjälpa varandra, få göra lite gott. Kudos till dig nilhe1 för att du satte igång det här och lyckades genomföra det, grymt gjort! God Jul på dig nilhe1, familjen och speciellt barnen som nu kommer kunna spela sina spel.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

De där 14000kr folk lägger ner på MARS II

Det här är ett bättre ändamål för pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Du har ju ett bra namn på organisationen redan i ditt inlägg! SweCARE

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Du har ju ett bra namn på organisationen redan i ditt inlägg! SweCARE

Haha, fan vad grymt

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ! 5P! Tyvärr missade jag annonsen. Har ett 8800 GTS 512MB som ju kanske hade kunnat vara något. Även om kortet som du fick tag i var i stort sett lika bra.

Skrivet av morxy49:

Tycker faktiskt att det är en riktigt grym idé. Finns många barn och ungdomar som saknar en dator för enklare spel och skolarbete, vilket ju är ett reellt handikapp i dagens Sverige. Tänker bara på en annons som fanns på blocket för några år sedan om en ensamstående mamma som erbjöd 100 hembakkta bullar för en fungerande dator till sina tonårssöner.

Jag skulle helt klart vara med på att hjälpa till att bygga och samla in delar. Frågan är hur man administrerar det på ett bra sätt..?

Förövrigt tycker jag att SweCARE är ett grymt namn.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Ser ut som vi har en välgörenhets koncept här!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

riktigt starkt utav god! 5a!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Det roliga med galleriet var att du faktiskt var snäll nog att gå igenom allt detta för någon annans skull. Blev glad bara av att läsa beskrivningen i början. 5 poäng av 5 möjliga. Inge mindre ska du ha! God jul mannen!

Permalänk
Medlem

Så här ska de se ut! Hade helt missat att det skulle plockas ihop och skänkas, annars hade jag garanterat vart med!
Har ett 8800 Ultra som ligger här hemma och skräpar! Kostade 6000KR nytt, men lönlöst att försöka sälja känns det som!
Klarar ju faktiskt väldigt mycket dock!
Även en C2DUO E6850 @ 3Ghz som presterar bra också!
Samt 4GB DDR2 Corsair Dominator (4X1GB) @ PC8500. Så nästa gång jag ser att det ska skänkas, så ska jag banne mig vara med och hjälpa till!

5/5 Poäng!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Oj!
Här verkar en hel rörelse växa fram.
Mycket roligt att se. SweCare!? Blir banne mig inte bättre!!!

Vi kanske ska göra detta till en årligt återkommande verksamhet!? Verkar ju uppenbarligen lätt finnas komponenter till 3-4 datorer där ute som bara väntar på en mindre bemedlad ägare! Det gäller bara att hitta dom som verkligen behöver hjälpen! Finns många som vill ha gratis men inte behöver egentligen!

Fick precis veta att tjejen var ÖVERLYCKLIG över datorn hon fick. Hon har tydligen inte gjort mycket annat än spelat sedan Julafton Bild ska komma!
//Henrik

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Avstängd

mycket bra:)

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Mer sånt här vill vi se, iaf jag !

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem

Kul att se att det gick vägen tycker jag.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Det var förbanne mig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades!

Permalänk

5p helt klart!

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk

Fint gjort av dig
5p och en katt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Schysst av alla som hjälpte till att skänka komponenter,och till dig för den fina idéen

Permalänk
Medlem

Solklar femma!
Otroligt fint gjort av dig, och även de medlemmar som bidrog med att skänka delar.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat. Sann julanda.

Permalänk
Medlem

En klar 5:a

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney