Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Steelseries Experience i-2 + DA

Hej.

Jag har väldigt länge haft strul med att hitta en bra musmatta åt mig. Jag har provat alla möjliga, förutom just glas. Glas tycks vara det som håller längst samt har minst friktion.
Jag är långt ifrån proffs, men jag spelar fortfarande FPS på en hög nivå. Just därför har jag en väldigt låg sens in-game och ajg behöver en relativt stor musmatta.
Senaste året har jag kört med en Qpad Heaton XL för att det är den störta hårda musmattan. I början är dom perfekt. Men bara efter en månad känner man av att den slits ner i mitten.

Jag var inne på att köpa steelseries experience i-2, men nu när jag läser omkring så ser jag att många säger att antingen LOD eller musfötterna stör och att musen inte fungerar. Dock säger alla olika. Vågar inte köpa den. Dessutom är den väldigt liten IMO.

Så, utan det ni nu läst, vilken musmatta är bäst för mig? Lite friktion, lång hållbarhet och relativt stor är höga kriterier!

Permalänk
Medlem

Jag har en glasmatta, Steelseries Experience I-2 (tror jag det är).
Det verkar vara lite olika vilka möss som funkar på glas. Min gamla funkade inte, så jag bytte till Logitech Performance MX.

För att vara säker att det funkar bör det vara en Logitech med Darkfield Laser Tracking eller Microsoft med Bluetrack.
Sedan finns det säkert andra som funkar också, men dessa ska garanterat funka på alla underlag vad jag har hört.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk

Okej tack.

Var inne på att skaffa den tillsammans med den här musen, men nu finns inte den i lager och Steelseries Experience i-2 lär vara för liten för mig.

Men om glas inte är ett måste, vilka musmattar har mest hållbarhet? Då pratar jag om glidet. Det får inte försvinna på en månad.