Permalänk
Medlem

Okänd batch på i5 2500K!

Hallå där! Har precis fått min Intel SSD och i5 2500K, både från CDON.

Det konstiga med processorn är batch-numret: 3144A722. Har googlat, men inte ens google hittar något där ute, INGENTING!!! Någon som vet något? Här finns runt 170 exemplar och batch-nummer på 2500K/2600K, men inte ens där kan man hitta denna. Länk: http://hwbot.org/forum/showthread.php?t=16541

SSD'n var en OEM version trots att det inte stod det när jag beställde den, det står inte nu heller. Alltså varken kartong eller SATA-kabel. Som tur är så har jag många SATA-kablar, men det hade varit trevligare att få med kartongen och kabeln också. Överraskar CDON alltid på det här viset?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dvd_www:

Hallå där! Har precis fått min Intel SSD och i5 2500K, både från CDON.

Det konstiga med processorn är batch-numret: 3144A722. Har googlat, men inte ens google hittar något där ute, INGENTING!!! Någon som vet något? Här finns runt 170 exemplar och batch-nummer, men inte ens där kan man hitta denna. Länk: http://hwbot.org/forum/showthread.php?t=16541

SSD'n var en OEM version trots att det inte stod det när jag beställde den, det står inte nu heller. Alltså varken kartong eller SATA-kabel. Som tur är så har jag många SATA-kablar, men det hade varit trevligare att få med kartongen och kabeln också. Överraskar CDON alltid på det här viset?

Det gör väl inget att du inte kan hitta batchen i deras lista? Den kan vara något "nytillverkad" kanske?

Ang. SSD, vilket märke köpte du?

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvd_www:

Hallå där! Har precis fått min Intel SSD och i5 2500K, både från CDON.

Det konstiga med processorn är batch-numret: 3144A722. Har googlat, men inte ens google hittar något där ute, INGENTING!!! Någon som vet något? Här finns runt 170 exemplar och batch-nummer på 2500K/2600K, men inte ens där kan man hitta denna. Länk: http://hwbot.org/forum/showthread.php?t=16541

SSD'n var en OEM version trots att det inte stod det när jag beställde den, det står inte nu heller. Alltså varken kartong eller SATA-kabel. Som tur är så har jag många SATA-kablar, men det hade varit trevligare att få med kartongen och kabeln också. Överraskar CDON alltid på det här viset?

Samma när jag köpte min intel 320 120gb. skittråkig låda utan varken sata-kabel eller 2,5->3.5-adapter

Visa signatur

Jag har Internet I min dator.

Permalänk
Medlem

Det gör inget i sig, men ville bara se vad andra hade åstadkommit med just "min" batch. Det är en Intel 320 Series 120GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smirre:

Samma när jag köpte min intel 320 120gb. skittråkig låda utan varken sata-kabel eller 2,5->3.5-adapter

Juste, det fick man inte heller. Har beställt en P280, det ska finnas 2 2,5" platser. Hoppas det funkar att ha den där, annars blir det problem. Det är riktigt dåligt av CDON att de inte har skrivit något!!!

Permalänk
Skrivet av dvd_www:

Juste, det fick man inte heller. Har beställt en P280, det ska finnas 2 2,5" platser. Hoppas det funkar att ha den där, annars blir det problem. Det är riktigt dåligt av CDON att de inte har skrivit något!!!

Tyvärr är det nästan aldrig man får med varken sata kablar eller 3.5" till 2.5" adapter. De få gånger butiker skriver något om det är när de väl skickar med det:P

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Jag har 3111C543 och den finns inte heller med. Inget att vara orolig över

Visa signatur

Mobo: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Cooling: Corsair H80 Scythe GT 1850rpm PnP | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE | GPU: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 | DVD: Samsung SH-222AB | Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Jag har oftast (om inte alltid) sett Intel SSD i originalkartong, antar att de skickar med adapter och sata kabel också då. Men den här var ju bara i en brun liten kartong!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvd_www:

Jag har oftast (om inte alltid) sett Intel SSD i originalkartong, antar att de skickar med adapter och sata kabel också då. Men den här var ju bara i en brun liten kartong!

Köper man en boxad-processor, så har man bättre garantier enligt intel, jämfört om man skulle köpt en oem/tray.
Källa: http://www.intel.com/support/processors/sb/CS-030339.htm

En stilla undran är om samma sak gäller ssd:erna.

Visa signatur

Jag har Internet I min dator.

Permalänk
Medlem

Hm, det undrar jag med! Nu har jag satt ihop datorn och det konstiga var att det såg ut som att SSDn hade använts tidigare!! Den var iofs i en anti-stat påse som man måste riva, just denna påse kan alltså inte ha varit öppnad. Men undrar om de (CDON ellern Intel) har packat det på det viset efter reparation!! Man kunde se fettfläckar på undersidan av disken och det var inte så att man var tvungen att titta väldigt noga, det var det första jag såg när jag drog ut den ur påsen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvd_www:

Hm, det undrar jag med! Nu har jag satt ihop datorn och det konstiga var att det såg ut som att SSDn hade använts tidigare!! Den var iofs i en anti-stat påse som man måste riva, just denna påse kan alltså inte ha varit öppnad. Men undrar om de (CDON ellern Intel) har packat det på det viset efter reparation!! Man kunde se fettfläckar på undersidan av disken och det var inte så att man var tvungen att titta väldigt noga, det var det första jag såg när jag drog ut den ur påsen!!

Hur mycket är skrivet till disken då? Kolla i Intel tool box.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

ot kanske, men kan man se sitt Batchnr på prollen utan att skruva upp datorn?

Visa signatur

Oiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvd_www:

Jag har oftast (om inte alltid) sett Intel SSD i originalkartong, antar att de skickar med adapter och sata kabel också då. Men den här var ju bara i en brun liten kartong!

Det är skillnaden mellan reatail och OEM packet. OEM-packet är ofta någon krona billigare och saknar fin låda, kabel, adapter.

Permalänk
Avstängd

Okända batch-nummer på SB verkar rätt vanligt. Sitter också med L132B479 och hittar inga uppgifter

Skrivet av Algen:

ot kanske, men kan man se sitt Batchnr på prollen utan att skruva upp datorn?

Kolla kartongen.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB