BF3 fastnar i "Loading" när servern byter bana

Permalänk
Hedersmedlem

BF3 fastnar i "Loading" när servern byter bana

Är det någon som upplevt att Battlefield 3 fastnar vid den svarta skärmen med texten "Loading" blinkande nere i höger hörn? Det verkar bara hända när servern byter bana och det är inte varje gång. Kanske var 5:e gång eller något i den stilen. Sjukt irriterande är det iaf då man inte kan göra något annat än att döda BF3 och starta upp på nytt (vilket ju tar en stund).

Tacksam för all hjälp.

/Rickard

Permalänk
Medlem

Ja har också varit med om det några gånger på senaste tiden, har tyvärr inte heller hittat någon annan lösning än att köra en alt+f4 och joina servern igen

Somliga påstår att köra en manuell punkbuster uppdatering löser problemet. Har inte varit med om det på ett bra tag nu så det är lite svårt att testa. Men kanske värt ett försök? Gå in på even-balance hemsidan och dra hem pbsetup och testa? Skadar väl inte iaf.

http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem. Det uppstod i samband med att Karkand släpptes.

  1. När nya banan ska laddas in så visas bara "Loading" nere i vänstra hörnet. Bilden som tillhör banan visas inte.

  2. När jag dödar spelet så blinkar "Saving" uppe i högra hörnet precis innan spelet stängs ner.

  3. Vid första återanslutningsförsöket till servern så får jag alltid "You were disconnected from EA... bla bla".

  4. Andra återanslutningsförsöket fungerar.

Jag har inte hittat någon lösning. Ominstallerat spelet samt donat med punkbuster. Testat olika grafikkortsdrivrutiner, kör just nu 12.1 (AMD HD6950). Höjt och sänkt frekvens på grafikkort samt CPU.

Permalänk
Medlem

jag har samma problem, har nyaste pb och somsagt det händer inte varje gång.
Den ända som funkar för mig e också alt+f4 sedan blir det som KF säger om man inte väntar en stund i battlelog innan man joinar igen.

det jag faktiskt kom på tanke nu hur många av er har msi afterburner installerat ?

Permalänk
Medlem

Jag har MSI Afterburner installerat men använder det inte.

Här är en tråd angående problemet:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Om man kör 32-bitars operativsystem påstår vissa att det hjälper att öka det tillgängliga minnet för user-mode applikationer ("bcedit /increaseuserva"). Jag kör dock Win7 x64, men jag ska testa lite andra tips i den där tråden och se om det funkar.

Permalänk

Får också det här felet ibland.

Allmänt verkar BF3 kräva ett stabilt system från A till Ö.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkypete:

Får också det här felet ibland.

Allmänt verkar BF3 kräva ett stabilt system från A till Ö.

håller med där, körde med hela mitt system överclockat i ett år utan att nånsin bluescreena nånstans.

var tvungen att clocka tillbaks till standard för att bf3 inte skulle få bsod varje timme :/

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

LÖSNIGNE ÄR:

tabba ur innan den börjar ladda så ni får ej fullskärm.
voila!
klicka in när banan är färdigladdad

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkypete:

Allmänt verkar BF3 kräva ett stabilt system från A till Ö.

Så är det i regel med krävande spjutspetsspel, t.ex. Crysis. Rekommenderar TweakGuides Tweaking Companion för att få ett riktigt stabilt system.

Sen får man nog också leva med att ett så grymt spel som BF3 kraschar nån gång ibland, det är inte hela världen, men lita på att killarna och tjejerna på DICE gör vad dom kan för att fixa det.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Har testat de flesta tipsen i battlelog-forumet. Hänger sig tyvärr fortfarande lite då och då.

Skrivet av bjornligan1:

LÖSNIGNE ÄR:

tabba ur innan den börjar ladda så ni får ej fullskärm.
voila!
klicka in när banan är färdigladdad

Ska testa denna workaround i väntan på nästa patch.

Permalänk
Medlem

Fick också detta problem i början. Det jag nu gör är som ovanstående påpekar, att vänta tills Loadning level kommer upp.

Joina en server via battlelog, det kommer upp "Logging in, Connecting osv." samt att Battlefield3 kommer upp i aktivitetsfältet, tryck INTE på bf3 (för att öppna spelet).

Vänta tills det har stått "Loading Level" i cirka 5-6 sekunder i battlelog, klicka nu på Battlefield3 i aktivitetsfältet, funkar varje gång för mig.

EDIT: Fan pratar jag om, inte ens samma problem som TS beskriver.. nevermind.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornligan1:

LÖSNIGNE ÄR:

tabba ur innan den börjar ladda så ni får ej fullskärm.
voila!
klicka in när banan är färdigladdad

Jag får loading buggen minst 3-4 gånger varje kväll. Har försökt tabba men måste timea det dåligt för det har hittills inte hjälpt mig.

Er det funkar för, tabbar ni ur redan när förra rundans ribbons/poäng visas?

Permalänk
SpelClockers

Jag kör windowed maximized och jag får aldrig loading buggen numera.
Finns ingen annan lösning tyvärr.
Att tabba varje kart byte känns lite jobbigt.