Nvidia strömmar Skyrim till surfplatta via Splashtop THD

Permalänk
Melding Plague

Nvidia strömmar Skyrim till surfplatta via Splashtop THD

Den som tröttnat på Angry Birds kan snart spela fullfjädrade PC-spel på surfplattan. Mjukvaran Splashtop THD strömmar bilden trådlöst och tar hand om alla inmatningar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska skrota PCn o köpa ajpad

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

Jag måste vara dum för jag ser inte vitsen med det.

Permalänk

är det någon skilnad mot det som redan funits i flera år? bortset att det som finns är mer riktat mot bärbara datorer

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diversion:

Jag måste vara dum för jag ser inte vitsen med det.

Vitsen är att du kan sitta på toa och spela pc-spel med en kontroll i handen.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Det är alltid kul att se att företag går framåt i utvecklingen. Så bra jobbat Nvidia
Men tyvärr så ser jag inget riktigt användningsområde för detta. Spela gör jag på min pc eller laptop. Inte på min surfplatta(om jag skulle haft en ) Grymt att den stömmar allt trådlöst btw.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Kan man koppla in mus+tangentbord så kan det säkert vara något.

Permalänk
Medlem

När man är hemma känns det som att det är bättre att sitta vid datorn. När man är ute nånstans så funkar det inte ändå så jag ser inte riktigt meningen med detta...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Vitsen är att du kan sitta på toa och spela pc-spel med en kontroll i handen.

Så det är inga kablar involverade?

Men finns det några andra ändamål (lol) än att sitta på toa och använda sån här?

Jag fattar heller inte.

Permalänk
Skrivet av MX510.:

Så det är inga kablar involverade?

Men finns det några andra ändamål (lol) än att sitta på toa och använda sån här?

Jag fattar heller inte.

Att kunna ha en burk och inte vara knuten till den ser jag många fördelar med, mest lyx dock. Sedan är detta inget nytt. Vi sätter själva upp lösningar där du kan jobba med 3D cad strömmat. Funkar helt ok via 3G, helt utan problem över ADSL och uppåt.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Det käns som att Onlive tjänsten är betydligt mer roligare än det här. Synd bara att Onlive inte har så heta titlar än.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Frågan är varför vill man spela på en skärm lika stor som en handkontroll.
Bara för att man kan eller?

NOOB

Permalänk
Medlem

..att spela utan mus och tangentbord fungerar inte för mig iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Ska skrota PCn o köpa ajpad

Hur ska du kunna strömma till den då?

Permalänk
Medlem

Skicka signal över nättet? Spela dina favo högspec spel på tablet på tåget med handkontroll till exempel.

Permalänk
Medlem

Det här är ju början på något helt otroligt, om några år så kommer man med den här tekniken förändra hur man ser på en stationär dator. Tänk dig att kunna ställa undan burken i en garderob eller så och sen enkelt koppla upp din högupplösta surfplatta och trådlösa mus/tgb och spela på, vart man än är i huset.

Ger en enorm kraft till plattan, ser verkligen fram emot det här.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Det käns som att Onlive tjänsten är betydligt mer roligare än det här. Synd bara att Onlive inte har så heta titlar än.

Håller med. Här skickar dom signalerna typ 1 meter. OnLive är mer intressant även ur ett tekniskt perspektiv.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Helt meningslöst, när ska dem lägga pengar på att utveckla något användbart istället eller grafikkort som inte drar halva husets elräkning för den delen..

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av Diversion:

Jag måste vara dum för jag ser inte vitsen med det.

Nu kanske det låter förkastat, men tänk dig i framtiden där det enda din mobil består av är en tunn skärmfilm och en krets som kommunicerar trådlös data. Med detta kommer vi i framtiden inte bara strömma film och spel som idag, utan hela beräkningskapaciteten som en CPU har uppgiften att göra idag. CPU:n kommer finnas i en serverhall och inte i din privata elektronik. Man kommer i princip ha obegränsad beräkningskapacitet oavsett vilken storlek/pris prylen har.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

THIS!
Fy fan va coolt! Har inte haft så mkt tankar om surfplatta innan men nu föll ju svensson paddan ur bilden iallafall! Tegra All teh way!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Lirade Crysis på min Transformer med Splashtop-appen Asus skickade med. Fick aldrig bilden att anpassa sig till plattan så det blev en grovt beskuren bild men annars fungerade det prima (förrutom lite minmalt inputlagg). Kul grej det här som man kan använda remote över internet, datorn måste bara stå på hemma så kan du lira var du vill med tillräcklig internetanslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörkret:

Det här är ju början på något helt otroligt, om några år så kommer man med den här tekniken förändra hur man ser på en stationär dator. Tänk dig att kunna ställa undan burken i en garderob eller så och sen enkelt koppla upp din högupplösta surfplatta och trådlösa mus/tgb och spela på, vart man än är i huset.

Ger en enorm kraft till plattan, ser verkligen fram emot det här.

Det kommer snarare bli så att man strömar spelen som med OnLive, varför ha en burk som van ställer undan men ändå tar plats.
Nä framtiden är att alla spel kommer strömas så småning om och den fysiska burken kommer förvinna mer och mer.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessIsMoore:

Nu kanske det låter förkastat, men tänk dig i framtiden där det enda din mobil består av är en tunn skärmfilm och en krets som kommunicerar trådlös data. Med detta kommer vi i framtiden inte bara strömma film och spel som idag, utan hela beräkningskapaciteten som en CPU har uppgiften att göra idag. CPU:n kommer finnas i en serverhall och inte i din privata elektronik. Man kommer i princip ha obegränsad beräkningskapacitet oavsett vilken storlek/pris prylen har.

Kan inte mer än hålla med, det fysiska kommer försvinna hemma hos privatpersonen och som du säger att allt kommer finnas i större serverhallar.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk

Vad får man för responstid med en sånhär lösning då? Om man klagar på 2ms input-lag på skärmen lär väl inte detta funka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det bara är jag som har problem, men varken hemma eller på jobbet buffras filmerna tillräckligt snabbt för att man ska kunna kolla på dem i ett stycke. Jag förstår varför ni vill ha reklam i början på varje klipp, och accepterar det då jag verkligen tycker om att läsa era artiklar. Men jag tycker det är riktigt dåligt om detta med buffringen av filmer är ett lika stort problem för fler än mig, då jag inte hade/har några problem med eran youtube-lösning.

Ont, känns inte riktigt som min grej..

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörkret:

Det här är ju början på något helt otroligt, om några år så kommer man med den här tekniken förändra hur man ser på en stationär dator. Tänk dig att kunna ställa undan burken i en garderob eller så och sen enkelt koppla upp din högupplösta surfplatta och trådlösa mus/tgb och spela på, vart man än är i huset.

Ger en enorm kraft till plattan, ser verkligen fram emot det här.

Eller varför inte bara skärmen, d.v.s. du köper en skärm som ansluter till datorn trådlöst.

Inget lagg får det vara heller, max 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Det kommer snarare bli så att man strömar spelen som med OnLive, varför ha en burk som van ställer undan men ändå tar plats.
Nä framtiden är att alla spel kommer strömas så småning om och den fysiska burken kommer förvinna mer och mer.

Onlive har ett par stora saker som talar emot det i jämförelse. Första är fysiska avståndet i kombo med bandbredden, krävs rent enorma resurser för att få det att flyta bra och responsivt. I dags dato är ju OnLive inget annat än ett fiasko och att bygga ut hela länders IT-infrastruktur för att få det att flyta mot att sätta upp ett personligt nätverk i hemmet är väldigt olika investeringar. OnLive kräver ju också en prenumeration, något som många sätter sig emot.

Jag ser detta som mycket mer intressant eftersom det också kommer fungera ihop med Steam och alla andra spel/program man kan tänka sig. Det är många år närmare att bli en verklighet än OnLive någonsin är.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som kollade på gubben på skärmen gjorde istället.. Eller ska man säga, vad som försegick. En fet spindel och två vargar som står o biter en stackars Dovakin.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Eller varför inte bara skärmen, d.v.s. du köper en skärm som ansluter till datorn trådlöst.

Inget lagg får det vara heller, max 1ms

För att en trådlös skärm är just bara det. En tablet kan du ju använda på väldigt många fler sätt och den blir inte en konstant del i inredningen som en trådlös skärm skulle bli. Om man ska ha en större skärm tror jag det kommer bli vanligare att koppla ihop den stationära med en smart-TV. Ett snyggt sätt att bli av med den gamla vanliga fula datorhörnan.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Helt meningslöst, när ska dem lägga pengar på att utveckla något användbart istället eller grafikkort som inte drar halva husets elräkning för den delen..

Så ditt hus drar 500w? Skämt åsido tycker omm att de pushar gränserna med strömförbruking då man kan ju ändå köra typ 6670 om man vill ha strömsnålt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...