En bra mobil för högst 3,000kr?

Permalänk
Medlem

En bra mobil för högst 3,000kr?

Hejsan! Som titeln lyder är jag ute efter en ny smartphone/mobiltelefon och budgeten är fast på 3,000kr eller mindre, har kollat mycket på Galaxy R, Optimus 2X och Galaxy S2, fast S2:an kostar minst 3,995 på Swedenmobile och så högt vill jag inte gå. Dock hittar jag en del auktioner på tradera och annonser på blocket om S2an för under 3,000kr vissa har även garanti + kvitto.

Men vad tycker ni annars att jag ska gå för? Släng på allt ni vet bara!

Mvh

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Avstängd

Kör på en begagnad SGS2 på blocket, nära dig så du inte blir lurad eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Kör på denna: http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/smartphone/4-...
Jag har fått känna på min kompis mobil (Samsung Galaxy R), hur skön som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Jag har fått känna på min kompis, hur skön som helst.

Hoppas han tyckte det var lika trevligt.

Visas en hel del telefoner på CES med 720p upplösning. Om du orkar vänta kanske du kan få dig en äldre 2 kärnig telefon nu när den nya generationen släpps på marknaden.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy s plus kan jag rekommendera :>

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Jag har fått känna på min kompis, hur skön som helst.

Hahahahhahah

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk

xperia arc har ju fått fina betyg med

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av grisapa1:

Hahahahhahah

Haha, var tvungen att ändra det jag skrev, fail. xD

Permalänk
Skrivet av Rebbon:

För det priset skulle jag rekommendera Xperia Arc S, eller Nexus S ifall du vill ha senaste, officiella, android-uppdateringarna. (Custom roms existerar ju till Arc S också, som jag tror har en stor community bakom sig)

Skrivet av Pimpim666:

+1, tack för skrattet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

.

hahaha shit Va jag garvade

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebbon:

Hejsan! Som titeln lyder är jag ute efter en ny smartphone/mobiltelefon och budgeten är fast på 3,000kr eller mindre, har kollat mycket på Galaxy R, Optimus 2X och Galaxy S2, fast S2:an kostar minst 3,995 på Swedenmobile och så högt vill jag inte gå. Dock hittar jag en del auktioner på tradera och annonser på blocket om S2an för under 3,000kr vissa har även garanti + kvitto.

Men vad tycker ni annars att jag ska gå för? Släng på allt ni vet bara!

Mvh

Har själv en Optimus 2X och jag är verkligen inte nöjd med den. SGS2 har jag dock hört mycket gott om.

Visa signatur

Laptop |OS: Foresight Linux |CPU: Intel Core i3-370M |VGA: NVIDIA Geforce 310M / 1GB DDR3 |RAM: DDRIII 4GB (2GB*2) |HDD: 500GB |

Permalänk
Inaktiv

Samsung Omnia W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Samsung Omnia W

Håller med den är ett bra val om man nöjer sig med 8gig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Dock så letar jag mer efter någon med mycket RAM, minne, stor skärm och en bra kamera :). Minst 16GB.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebbon:

Dock så letar jag mer efter någon med mycket RAM, minne, stor skärm och en bra kamera :). Minst 16GB.

Okej dock är wp7 resurssnålt och behöver inte massa ram men finns nog inga som passar dina krav på stor skärm och 16gig för 3000kr tyvärr.
Men du borde titta på se telefoner dom brukar ha bra kamera ex arc s får du ju för 3000kr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hejsan hörni, tackar för era tips. Och gjorde som DevilRoze sa och skaffade en Galaxy R, har den i min hand just nu och den är perfekt och gör det som jag vill :). Kameran funkar väl bra också, tackar igen!

Visa signatur