Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Seagate Barracuda iv

Permalänk

Seagate Barracuda iv

Problemet är att det inte går att hitta den i bios..
har lagt den som primary slave och installerat discwizard progget
får det inte att lira..
har jag glömt något?

Visa signatur

skynda med pastan!

Permalänk
Hedersmedlem

Pröva att sätt disken på cable-select och låt den sitta ensam på kabeln för att se om bioset hittar disken då.

Permalänk

har testat lite ytterligare... när jag låter bios söka efter den så låser det sig så jag måste reboota.. och när jag välger auto på primary slave så hittar den hårdisken inte i bios utan efter den räknat minne å så, efter det så låser den sig precis innan den ska visa storleken..
kan det vara så att mitt mobo inte pallar 80gb?
har ett rätt så gammalt tekram mobo för slot 1 p3or/celerons
måste jag köpa nåt ata pci kort eller dylikt?

Visa signatur

skynda med pastan!

Permalänk
Medlem

Om jag inte komihåg helt fel så klarar inte alla moderkort stora hårddiskar, precis osm du säger. Så ett sätt att prova stora hårddiskar på äldre moderkort är väl att ställa om den till 32 Gb clip på baksidan av hd och se och det går bättre, dvs om den kan hitta den...

Permalänk

mm
jag läste nyss att mitt mobo klarar max 32..
kommer det då att funka med ett ata kontroller kort?

Visa signatur

skynda med pastan!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om du redan har en "Primary master" HDD där operativsystemet bor, så kan du göra som jag gjorde med min gamla dator som inte tyckte om hårdskivor över 32 Gb, jag kopplade i den som secondary master, ställde secondary master till none i bios:en startade windows körde seagates hdd instalationsprogram och voila funkade hur bra som helst...

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

Har läst nån stans att det finns patchar och uppgraderingar å en massa skit för att ta bort "spärren", eller så köper du ett kontrollerkort.