6670 i nästa generations Xbox.

Permalänk
Medlem

6670 i nästa generations Xbox.

Läste nyheten på IGN (http://www.ign.com/articles/2012/01/24/xbox-720-will-be-six-t...).
Vad sägs om detta?
Personligen så hade jag verkligen hoppats på mera kräm, men eftersom det går att optimera så fint när man kodar konsolspel så kanske det blir okej för konsolportning ändå?
Det ska bli kul att se vad Sony har för motsvar i Playstation 4, skulle vilja se dem sopa golvet med microsofts hårdvara så att vi får igång lite grafikkrig även på konsoler Lär väl dock knappast hända

Permalänk
Hedersmedlem

Kom ihåg att man vill kunna kyla det någorlunda lätt och utan allt för mycket ljud även under press. Det hade varit kul att se konsollerna kunna utmana en dator iaf vid release.

Permalänk

Jo, det tror jag inte är någon omöjlighet. De verkar ju satsa hårt på grafiken i VITA så varför inte bomba in ett fett grafikkort i ps4an?
Btw så är det lite ledsamt att xbox inte krämar på med lite mer kraft i nya konsollen Men det har väl med värme/tillverkningskostnad/powersupply-problem (Reducera storleken på PSU så konsollen inte blir enorm) att göra?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

dom kunde ju ändå slängt in ett kraftigare kort -.-

Permalänk
Medlem

Lite besviken. Hade hoppats på något i 6870-stilen.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Kom ihåg att man vill kunna kyla det någorlunda lätt och utan allt för mycket ljud även under press. Det hade varit kul att se konsollerna kunna utmana en dator iaf vid release.

Jo för kylningen i Xbox 360 var ju såå genomtänkt xD Ärligt talat så förstår jag inte vad konsoltillverkarna har emot lite större och fler fläktar? Jag lägger gärna till 20% på priset för en konsol som kniper k*ft när man spelar
Sen så tror jag inte att ett 6850 eller liknande hade varit något problem att kyla, finns ju till och med som passivt, behöver endast ett litet luftflöde för det. Men allt handlar om profit, kanske fick bäst deal på 6670.

Skrivet av kvicksilv3r:

Jo, det tror jag inte är någon omöjlighet. De verkar ju satsa hårt på grafiken i VITA så varför inte bomba in ett fett grafikkort i ps4an?
Btw så är det lite ledsamt att xbox inte krämar på med lite mer kraft i nya konsollen Men det har väl med värme/tillverkningskostnad/powersupply-problem (Reducera storleken på PSU så konsollen inte blir enorm) att göra?

Jag tvivlar på att den stora "bomben" kommer att ligga på maskinvarunivå, det är nog snarare programvaran som kommer att få stora krav på sig, men man kan ju alltid hoppas som sagt! (håller tummarna).
Någon som vet ifall vi kan förvänta oss ett "svar" ifrån Sony nu när Xbox har en del specifikationer avslöjade?

Permalänk
Medlem

Jag hade verkligen inte blivit arg på Microsoft om de överraskade oss med prestanda i klass med 7970 om det nu ändå ska släppas ~2013, drömma går ju alltid

Permalänk
Medlem

Måste ju vara tillverkningskostnad som är problemet. Man kan ju i princip bygga en speldator som är tyst, sval och inte kräver mycket ström men ändå är rätt liten, det har moddare här på forumet bevisat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clarence_s:

Jag hade verkligen inte blivit arg på Microsoft om de överraskade oss med prestanda i klass med 7970 om det nu ändå ska släppas ~2013, drömma går ju alltid

tror inte dom skulle göra det, för då skulle konsolen bli så dyr att casual-spelaren inte skulle köpa dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jag tvivlar på att den stora "bomben" kommer att ligga på maskinvarunivå, det är nog snarare programvaran som kommer att få stora krav på sig, men man kan ju alltid hoppas som sagt! (håller tummarna).
Någon som vet ifall vi kan förvänta oss ett "svar" ifrån Sony nu när Xbox har en del specifikationer avslöjade?

Har inte Sony sagt att de räknar med 10 års tjänstgöring för PS3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Frågan är om de kan bibehålla den inställningen när det nya xboxet kommer ut? Annars så blire inte något nytt PlayStation förens 2014/2015? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

tror inte dom skulle göra det, för då skulle konsolen bli så dyr att casual-spelaren inte skulle köpa dom

Just därför jag skrev drömma Antagligen kommer det inte att bli samma grafiska hopp mellan denna generationen och nästa som det var mellan exempelvis playstation 2 och playstation 3

Permalänk
Medlem

Ää för i helvete microsoft, det är ju typ ett kontorskort ju -.-
Nä 6870 eller bättre ska det vara, det är ju trots allt ett tag kvar tills det kommer också...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

tror att sony kommer köra det gröna laget igen.. jag gissar på ett GTX 560 TI minst som är specialanpassat och krympt till 32-28nm tillverkningsteknik för så liten värme och ström utveckling som möjligt

Permalänk
Medlem

va bra, då vet jag att jag lägger pengarna på ett nytt grafikkort till datorn istället

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Tråkigt att dom väljer ett sådan dåligt kort

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Tänk på att konsolerna inte fungerar som en dator. Cpun är en blandning mellan CPU och gpu. Det är därför en ps3 med ett geforce 7800 är likvärdig med en 3 generationer nyare gtx 460 i dåligt optimerade spel som bf3.
Så tänk er om ni försökte spela ett spel med ett 7800 idag. Ni skulle knappt klara av att spela nya spel på low settings och få spelbara fps. Tänk också på att 8800gtx som motsvarar 7970 på den gamla goda tiden inte heller har någon vidare prestanda idag.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Ja detta var ju synd , vi kommer få spela konsolifierade spel resten av den tid PC har kvar

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Det är ju ganska fattigt.. För att vara "framtidens" konsoll.
Hamsterhjulet snurrar men hamstern är död. Det är min bild i huvudet av hur deras utvecklingsteam ser ut.
Kanske dags att slänga in ett par hårdvarukåta 15 åringar istället som får styra upp maskineriet lite.
7970 behövs ju knappast. Men något i 6970 nivå skulle kanske inte vara helt fel att se ändå.
Men vem vet, dom kanske får det stackars 6670 att prestera som ett 7970 med "lite" tweaks i spelen. Dvs BF4 Slow-Mo & Tetris edition..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tänk på att konsolerna inte fungerar som en dator. Cpun är en blandning mellan CPU och gpu. Det är därför en ps3 med ett geforce 7800 är likvärdig med en 3 generationer nyare gtx 460 i dåligt optimerade spel som bf3.
Så tänk er om ni försökte spela ett spel med ett 7800 idag. Ni skulle knappt klara av att spela nya spel på low settings och få spelbara fps. Tänk också på att 8800gtx som motsvarar 7970 på den gamla goda tiden inte heller har någon vidare prestanda idag.

Glöm inte att konsolerna kör betydligt lägre upplösning än vad vi på PC brukar använda.

Permalänk

Asså om dom släpper det om 1 år och 8månader så känns det konstigt att dom bestämma sig på att köra ett sånt "dåligt" kort... Lixom ett 7850 eller något sånt kommer ju vara som ett 6850 idag? Kanske tänker fel men då får man skylla på att det är sent...:/

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

Hallå.. När 360 kom ut så var väl det ändå väldigt kraftigt i jämförelse med PC standarden? Det här är ju ett skämt i jämförelse?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Mår seriöst illa av detta.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

så om jag förstår det rätt så kommer nästa generation xbox använda samma cpu och gpu som wii u och ign är bomb säker på att xbox verson är clockad/fler streaming prossorer 20% högre då dom säger "In real terms, the Xbox 720's raw graphics processing power is expected to be six times that of the Xbox 360 and will yield 20-percent greater performance than Nintendo's forthcoming console, the Wii U." det enda som skulle förklara skillnaden är touch displayen som måste renderas också

Permalänk
Medlem

Jahapp, det var som fan. Trodde de skulle satsa på lite mer kräm faktiskt. Men man ska ju inte alltid lita på det som står på internet

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

Perfekt, blir det flera som migrerar till PC istället = Mera fokus läggs på spelutvecklingen till PC.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SayZk:

Läste nyheten på IGN (http://www.ign.com/articles/2012/01/24/xbox-720-will-be-six-t...).
Vad sägs om detta?
Personligen så hade jag verkligen hoppats på mera kräm, men eftersom det går att optimera så fint när man kodar konsolspel så kanske det blir okej för konsolportning ändå?
Det ska bli kul att se vad Sony har för motsvar i Playstation 4, skulle vilja se dem sopa golvet med microsofts hårdvara så att vi får igång lite grafikkrig även på konsoler Lär väl dock knappast hända

~6 gånger så kraftfull.

~1½-2 gånger bättre grafik.

PC Spel ~½-1 gång bättre grafik.
Som vanligt

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Avstängd

20% snabbare än wii-u grafikkortet som skall baseras på hd4770?

http://www.yugatech.com/pclabs/wp-content/uploads/2009/06/gpu...
vs
http://www.techwarelabs.com/wp-content/gallery/radeon-6670-ul...

6670 vinner på ram-bandbredds sidan vilket förstås kan komma till nytta i högre upplösningar men frågan är om inte GPUn är för svag att ta nytta av det ändå.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Skrivet av SayZk:

Frågan är om de kan bibehålla den inställningen när det nya xboxet kommer ut? Annars så blire inte något nytt PlayStation förens 2014/2015? :/

Det är väldans vad folk har fått det om bakfoten...

Att PS3 har en livstid på 10 år så betyder det inte att det kommer dröja 10 år till nästa Playstation. Mellan PS-PS2-PS3 så var det 6 år mellan varje konsol. Så jag säger 2012/2013.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Detta verkade slå som en nyhet för alla, Wii kör juh på en X1300 eller HD2350 och Xbox360's krets är istortsett en pimpad X1950.

HD6670 är juh mycket saftigare än så

Visa signatur

...