Håller med er alla, detta är ett inkompetent beteende från företag vars personal faktist skall ha teknisk utbildning!
kan ju dela med mig av en liten historia som är ganska relevant. En av min polare köpte datordelar för ett antal år sedan (när socket 775 var det som gällde typ) iallafall så fick han hjälp av en annan polare som gick någon teknisk utbildning på gymnasiet och skulle kunna det här med att bygga datorer, de lyckades trycka in modekortet i chassit utan distanskruvar, och poff så ville datorn ej boot upp givetvis. Polaren ringde mig i panik och jag fick komma över och bevittna detta vansinne. Iallafall så slutade det med att jag fick modekortet, han beställde nytt, och nu för några månader sedan kom jag på att jag hade ett defekt moderkort liggandes skräpandes. Tänkte att man kanske kunde laga det, sagt och gjort var det bara att ta fram förstoringsglas och lödutrustning och fixa det.
Som ni ser på bilden var det en ledningsbana som gick av, och det verkar som att alla andra komponenter på kortet är intakta som tur är.
moderkortet är ett asus p5k, sitter just nu en q6600 clockad till 3.2 ghz (ska upp lite till) har spelat spel i timmar och benchmarkat och allt tokstabil.
så visst går det om man vill skulle jag vilja säga till de där service ställena.
http://forumbilder.se/Image.aspx?iid=5c5201222416P5551
http://forumbilder.se/images/5c5201222416P5551.jpg