Community för ensamma gamers?

Permalänk
Inaktiv

Community för ensamma gamers?

Hej!

Säkerligen finns det många ensamma gamers där ute, av olika anledningar. Kanske spelar dina vänner på en annan server, eller helt fel tider för att ni ska kunna spela med varandra. Kanske spelar ni samma spel men har valt olika factions, eller så spelar ni helt olika spel. Du kanske är ensam gamer i din vänskapskrets, eller så är du helt ny i gamingvärlden?

Hur som helst så har jag försökt göra lite research på saken och inte funnit ett generellt svenskt community för ensamma gamers. Tänk dig ett "datingforum" med sub-forum för populära spel där ensamma gamers kan samlas och förhoppningsvis komma in i en gamingkrets.

Skulle vilja höra lite åsikter och kritik om denna idé. Finns det många ensamma gamers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mguzd:

Hej!

Säkerligen finns det många ensamma gamers där ute, av olika anledningar. Kanske spelar dina vänner på en annan server, eller helt fel tider för att ni ska kunna spela med varandra. Kanske spelar ni samma spel men har valt olika factions, eller så spelar ni helt olika spel. Du kanske är ensam gamer i din vänskapskrets, eller så är du helt ny i gamingvärlden?

Hur som helst så har jag försökt göra lite research på saken och inte funnit ett generellt svenskt community för ensamma gamers. Tänk dig ett "datingforum" med sub-forum för populära spel där ensamma gamers kan samlas och förhoppningsvis komma in i en gamingkrets.

Skulle vilja höra lite åsikter och kritik om denna idé. Finns det många ensamma gamers?

Jag gillar din idé!
Låter intressant, då jag alltid varit "ensam" gamer så att säga

Permalänk
Medlem

Låter trevligt! Hänger gärna med på en sån community och blir ibland ensam gamer, när vänner eller släkt har annat för sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

låter riktigt vettigt tycker jag!

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

ensam gamer sen 2003, jag stödjer förslaget

Permalänk
Jubileumsmästare

Pitcha idén till TV3 istället, Ensam gamer söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Pitcha idén till TV3 istället, Ensam gamer söker.

Lysande idé

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem

Jag är på!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vad kul Jag tänkte själv i banorna "hur skall man hitta vettigt folk att spela med" när jag lirade WoW, RP-server eftersom jag inte pallade med den P12-täta PVP-server som mina vänner och bekanta lirade på.
Nu håller jag på att bilda familj och kommer inte ha tid för så mkt datorspelande men idén är fortfarande bra

Permalänk
Skrivet av Fahrbot:

Pitcha idén till TV3 istället, Ensam gamer söker.

Den kör vi på!

Permalänk
Medlem

Ett bra förslag.
En vanlig guild kan man känna sig tvingad att spela med men en sån här community kan man vara lite mer avslappnad i tror jag.
Kan vara riktigt skoj.

Visa signatur

Livet är hårt men orättvist
i7 6700@4,6GHz - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Vengeance 3000Mhz DDR4 16GB - Radeon 290x Crossfire

Permalänk

Gediget bra idé, kör hårt !

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk

Bra idé!

Permalänk
Medlem

Men om ensamma gamers skapar ett community bara för ensamma gamers så är ju inte gamersana ensamma längre och då är det ju inte ett community för ensamma gamers

Finns väl en hel del klaner eller communities som spelar en del olika spel.
I förra klanen var det BF2'are, WoWsingar och CoD'are blandat.

Men idéen är ju bra.
Kan ju vara ett bra ställe för klaner att rekrytera medlemmar som vill ta det steget.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Inaktiv

Trevligt att många verkar tycka att det är en bra idé.

Jag tror att det finns många ensamma gamers därute som skulle uppskatta ett community som detta.

Jag personligen gamear oftast ensam. Man loggar t.ex in på Battlefield och skjuter lite, för att lessna efter 20 minuter och stänger av. Eller startar upp Starcraft för att spela på ladder eller custom games, men det är inte lika roligt när man sitter själv och inte nyttjar mick/chat.

Är det någon som känner igen sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Ensam gamer" a.k.a. en gamer som inte har någon att spela med för tillfället t ex just den dagen men annars har massa IRL/online kompisar (dvs bara vill träffa vettiga människor för en quick match)

...eller...

"Ensam gamer" a.k.a. en gamer som inte har någon att spela med alls dvs har få IRL vänner och kanske inte så många online heller (någon som vill lära känna nya personer för bestående kompisrelationer)

?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheGiant:

Men om ensamma gamers skapar ett community bara för ensamma gamers så är ju inte gamersana ensamma längre och då är det ju inte ett community för ensamma gamers

Finns väl en hel del klaner eller communities som spelar en del olika spel.
I förra klanen var det BF2'are, WoWsingar och CoD'are blandat.

Men idéen är ju bra.
Kan ju vara ett bra ställe för klaner att rekrytera medlemmar som vill ta det steget.

Idéen är inte att ta det så långt som en klan. Det skulle helt enkelt vara till för att finna likasinnade gamingvänner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Låter som en jävligt bra idée.
Har varit ensam gamer länge så en sån här community hade ju varit en frälsning

Permalänk
Medlem

En extremt bra ide! Slutar alltid med att jag inte orkar med mina vänner då och då, för att de inte verkar veta hur man ska bete sig i gaming världen, och p.g.a. det har jag försökt att ta mig ut till andra men på vanliga servrar hittar man ju nästan inget annat än omogna 12 åringar (Inget offensivt till er normala shysta 12 åringar, jag vet att ni finns där....) Jag skulle mer eller mindre prisa ett sådant forum!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blueson:

En extremt bra ide! Slutar alltid med att jag inte orkar med mina vänner då och då, för att de inte verkar veta hur man ska bete sig i gaming världen, och p.g.a. det har jag försökt att ta mig ut till andra men på vanliga servrar hittar man ju nästan inget annat än omogna 12 åringar (Inget offensivt till er normala shysta 12 åringar, jag vet att ni finns där....) Jag skulle mer eller mindre prisa ett sådant forum!

Känner igen mig där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Känner igen mig där.

Händer allt för ofta i dagens gaming värld : /

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blueson:

Händer allt för ofta i dagens gaming värld : /

Jo. Det värsta är att om man väl börjar spela och snacka i skype med kompisar så är man fast.
Är tyvärr i den situationen att om man inte svara på skype så ignorerar man dom och då så blir det en jävla massa liv om det.
Sen så är det gigantiska skype konversationer som inte alls är trevliga vid en del tillfällen.

Spelar man inte samma spel så blir det ju ännu tråkigare
Jag som t.ex spelar WoW väldigt mycket kan finna det drygt när man inte spelar det med någon annan.

Permalänk

Att påstå att ingen är ensam om vad som helst är ren idioti. Väldigt bra förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Men om ensamma gamers skapar ett community bara för ensamma gamers så är ju inte gamersana ensamma längre och då är det ju inte ett community för ensamma gamers

Finns väl en hel del klaner eller communities som spelar en del olika spel.
I förra klanen var det BF2'are, WoWsingar och CoD'are blandat.

Men idéen är ju bra.
Kan ju vara ett bra ställe för klaner att rekrytera medlemmar som vill ta det steget.

Paradox.

Permalänk
Medlem

jag har inga IRL vänner som jag spelar spel med och kommer troligtvis aldrig blanda de två, förutom på lan. Det gör att mina vänner inte följer över från spel till spel, men med en community så skulle det kunna gå bättre att lära känna folk som spelar spel och vilka spel de spelar.

Det finns communities för tex film, tåg-, dator-, och matintresserade men varför inte för gamers?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Inaktiv

Jag och en god vän som tvingades upp till Stockholm sitter ofta på kvällarna när våra respektiva och döttrar gått och lagt sig....vi har en hel del spel i alla dess former, men få personer att spela med - vi är båda 30+ om det är av intresse.

Permalänk
Medlem

Jag är på!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem

Låter som en utmärkt ide! Kanoners, kanoner!

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem

Detta låter som en väldigt bra ide

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Men om ensamma gamers skapar ett community bara för ensamma gamers så är ju inte gamersana ensamma längre och då är det ju inte ett community för ensamma gamers

...

TheGiant har ju en viss poäng där.

Om man har för mycket aktivitet bland folk som redan har hittat någon att spela med, och inte längre är lika intresserade att hitta fler att spela med, och då minskar ju andelen "ensamma gamers" och närmar sig nivåerna som finns på vanliga forum och liknande.

Om man då enbart har en kontaktsökarsajt, eller åtminstone en avdelning dedikerad för det, så kan man ju ha att väljer vilka spel man vill söka kontakt för och att man sedan måste uppdatera det eller bekräfta att man fortfarande söker folk. Om man har den här uppdateringen/bekräftelsen 1 gång per vecka så är kontaktsökningarna mer aktuella samtidigt som det inte är alltför mycket arbete att ha kvar dem.