Sverige skrev under ACTA-avtalet

Permalänk
Medlem

Bötfäll mig, stäm mig , sätt mig i fängelse, men jag ger mig inte jag ska hånflina och fortsätta att dra ner Upphovsrättsskyddat Material F U!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Känns som världen blir mer och mer som i V for vendetta...

Visa signatur

Miditower Antec Three Hundred | OCZ ModXStream Pro 500W | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Corsair 8GB Value Select DDR3 1333MHz | Intel Core i5 2500 3,3GHz | 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | ASRock P67 Extreme 6 REV B3
Lur: Samsung Galaxy S II

Permalänk
Medlem

Jag förstår skivbolagen, men det här är bara för mycket!
SVERIGE LADDA NER MER!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Men vad är detta? borde vi inte typ rösta om sånna här saker? känns viktigare för mig med att protestera mot censur än emu...

Permalänk
Medlem

Ja jag vet i alla fall vilka jag tänker rösta på i nästa riksdagsval.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Nu får det fan va nog!

Jag har aldrig brytt mig nåt vidare om politik. Lovar och svär att lägga min röst på Piratpartiet 2014. Ses på plattan 4:e februari för att protestera mot ACTA.

Trodde EU va bättre på sånt här än USA, men USA fick stopp på SOPA och PIPA och vi misslyckades. Som de hycklare vi (våra politiker) är ska vi bara hålla tyst om vad som händer i Kina och Ryssland. Pinsamt!

https://www.facebook.com/events/332489143440319/
Liknande event hålls i Göteborg och Helsingborg också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DET ÄR PROTEST 4 FEBRUARI VID SERGEL (Stockholm) FÖR DE SOM INTE REDAN VET DET !

btw: caps FTW

Permalänk
Medlem

We know who you are
We will not forget
We will defeat you
We are legion

Anon 2012

Detta kan bli spännande

Man skall inte väcka den björn som sover, det har varit lugnt kring dessa personer, för man hr inte hört speciellt mkt, förrän nu

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Fronix:

Äh ta det inte så hårt, internet kommer fotfarande var kvar vi kommer inte dö och ni kommer fotfarande kunna ladda ner saker. Vad ska dom göra liksom? Arrestera alla människor i hela världen för att de tankat ner en fil? Knappast...

Med USA bakom spakarna vet man inte vad som kan hända :S

Men nu är det inget land de invaderar utan hela internet, blir nog mycket svårare... Men man vet aldrig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Blir till att skicka in detta till NLT.

Visa signatur

Fractual Design Define XL - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Phenom II X6 1055T @ 3.5GHz - Antec Hühler H2O 920 - G.Skill 16GB 1600MHz Ripjaws Gaming - XFX Radeon HD 6950 CF - Fractual Design Newton R2, 1000W - Eyefinity

Permalänk

En positiv sak är att ACTA innebär att länderna kan utnytja lagen i den mån de finner nödvändigt. Det är alltså inget tvång att bötfälla eller skicka "oskyldigt folk" i fängelse för att de delat med sig av lite digital information om landets regering inte finner det intressant. Utifrån hur jag tolkar lagtexten i alla fall.

Jag skickade igår kväll iväg ett mail till alla ledamöter för att visa mitt mottycke, och jag uppmanar er alla att göra det samma!
Här är alla e-postadresser till våra ledamöter i europaparlamentet:

annamaria.corazzabildt@europarl.europa.eu,
goran.farm@europarl.europa.eu,
christofer.fjellner@europarl.europa.eu,
mikael.gustafsson@europarl.europa.eu,
anna.hedh@europarl.europa.eu,
gunnar.hokmark@europarl.europa.eu,
anna.ibrisagic@europarl.europa.eu,
kent.johansson@europarl.europa.eu,
isabella.loevin@europarl.europa.eu,
olle.ludvigsson@europarl.europa.eu,
jens.nilsson@europarl.europa.eu,
marit.paulsen@europarl.europa.eu,
carl.schlyter@europarl.europa.eu,
olle.schmidt@europarl.europa.eu,
alf.svensson@europarl.europa.eu,
marita.ulvskog@europarl.europa.eu,
asa.westlund@europarl.europa.eu,
cecilia.wikstrom@europarl.europa.eu
christian.engstroem@europarl.europa.eu
Amelia.andersdotter@europarl.europa.eu

De två understa adresserna tillhör våra representanter från PP och de kan därför bortses från eftersom de redan är starka motståndare till detta handelsavtal.

Gör er röst hörd!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gagoff:

Bra tanke med en demonstration men jag tror helt ärligt inte att det ger något.
Politikerna lyssnar inte.
De har aldrig gjort det och de kommer aldrig börja.
Den enda demonstrationen som skulle väcka uppmärksamhet vore väl om man körde något i klass med grejen på Wall Street, att folk håller på ett bra jävla tag... men då skickar de väl in kravallstyrkan... *bitter på modern demokrati*

Inkorrekt, politik handlar endast om att styra massorna.. om man är många nog att demonstrera och stå emot så kan inte högerpolitik göra så mycket.

Däremot vad folket vill och vad de som rider på höga hästar vill är två helt olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Rösta "rätt" då?

Blir första gången nästa val, har varit för ung förut!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av lecristoph:

En positiv sak är att ACTA innebär att länderna kan utnytja lagen i den mån de finner nödvändigt. Det är alltså inget tvång att bötfälla eller skicka "oskyldigt folk" i fängelse för att de delat med sig av lite digital information om landets regering inte finner det intressant. Utifrån hur jag tolkar lagtexten i alla fall.

Jag skickade igår kväll iväg ett mail till alla ledamöter för att visa mitt mottycke, och jag uppmanar er alla att göra det samma!

De två understa adresserna tillhör våra representanter från PP och de kan därför bortses från eftersom de redan är starka motståndare till detta handelsavtal.

Gör er röst hörd!

Tjaaah.... jag skulle verkligen vilja göra min "röst hörd" men jag är inte den bästa på att argumentera om något jag inte gillar... skulle du kunna skicka några punkter som är bra å ta upp när jag ska maila dessa "bunch of di**s"

Visa signatur

I7 2600k | KFA2 GTX 570 SLI | MSI Z68A-GD55 G3 | 16 GB 1600Mhz VENGEANCE | Corsair GT 120g, 2TB Barracuda Green | Corsair TX 850W | CoolerMaster HAF 712 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | Steelseries Siberia v2

Permalänk
Medlem

Detta är oacceptabelt. Vad blir nästa steg?

Permalänk

diktattur jag sa att när eu bildades kommer det att lyckas med det som en annan onämnbar person misslyckades ta över europa (inte världen) jag verkar inte ha missat med nån millimeter heller, tacka vare att Sverige gick med i Eu har vi inget att säga till om i sotrt sett EU bestämmer ju och Reinfeldt är ju bara en "puppet" i händerna på USA,EU osv.
vad vi folket säger och tycker har ju ingen verkan sällan haft heller, visst vi lyckades hålla oss från Euronmen hur länge då?
Vi kommer att ahd en en vacker dag likförbannat.
näe Folket har väldigt lite att säga till om speciellt när politikerna skiter i oss och vad vi vill ha sagt.
diktatur inte roligt ord men kanske ett som kommer passa Sverige en vacker dag

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Åh Gestapo fasoner. Hoppas verkligen att lobbyister inte kommer åt våra politiker i den här frågan.

Sålänge folk inte visar sitt missnöje på ett sätt som faktiskt känns för dem (röstar på PP i riksdagsvalet i större utsträckning), så är det nu helt uppenbart att de skiter fullständigt i vad vi tycker

Tråkigt men sant.

Permalänk

Jävla gamla gubbar som aldrig suttit vid en dator skriver på bara för dom tror att internet förstör ungdomar. Tex. När jag och några polare skulle hyra en lokal för ett lan i tre dagar så vägra komun gubbarna bara för att dom tror att vi ska spela tills det blöder ur ögonen och bryta sig in på statliga sidor för de hade tydligen hänt förut så FBI hade kommit ditt. XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lecristoph:

Gör er röst hörd!

Har mailat. Svenska regeringen har skrämt mig så ofantligt de senaste 4 åren.

Till er som vill maila, skriv kort, skriv vänligt, skriv oroat och lägg vikt på att säga nej till förtryckande lagar som ACTA.
Om ni skickar ett mail på 5000ord tvivlar jag på att dem ens kommer läsa.

Visa signatur

Intel i7 930 OC: 3.80ghz // Corsair XMS3 DDR3 3x2gb 1333mhz // ATI HD4850 512mb // Corsair HX850w // WTB bra hårddiskar :/

Permalänk
Skrivet av badbikini:

Tjaaah.... jag skulle verkligen vilja göra min "röst hörd" men jag är inte den bästa på att argumentera om något jag inte gillar... skulle du kunna skicka några punkter som är bra å ta upp när jag ska maila dessa "bunch of di**s"

Detta är meddelandet jag skrev till dem:

Hej! Som engagerad medborgare i Sverige och EU, ber jag er att ni bestrider fastställandet av ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement) och därmed tar stånd för ett fritt och tryggare Internet. Denna lag är inte bara skadlig för Internet, utan det berör hela vårt samhälle. Jag förespråkar demokrati och jag hoppas att ni gör det också. Jag hoppas också verkligen att ni förstår den extrema åverkan denna kommer att innebära för nytt kulturellt skapande, då ensamrätt på imateriella idéer inte längre kan utvecklas vidare och/eller återanvändas i andra sammanhang. Jag ber er belysa den odemokratiska process ACTA har genomgått men även hur lagförslaget, om det går igenom, kommer påverka internet för vår befolkning. Snälla, gör er uppgift och försvara demokratin! Hälsningar, Mitt namn

Permalänk

Skriv upp er!

Dela med er och upprepa budskapet!

Permalänk
Medlem

Säkert redan någon som länkat den men men....

Visa signatur

"Oh yeah? Well, the jerk store called, and they're running outta you."

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.facebook.com/events/332489143440319/

Har postats tidigare, men tål att postas igen. Be there!!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av WoozyMusic:

Känns som världen blir mer och mer som i V for vendetta...

Som jag skrev innan, de tredje världskriget blir på internet tyvärr :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Ingen demonstration i Malmö alls kring detta?
Hittar inget..

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

det är bara sjukt att dom kommer på tanken äns...

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk

Kanske nu det blir att skaffa VPN då?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Fast "folket" är inte detsamma som folk som gråter över att dom inte kommer får ladda ner piratgrejer...

De som laddar ner piratkopior kommer inte lida någon större nöd i den bemärkelsen, för de anpassar sig alltid efter förutsättningarna. Däremot påverkar frammyglade avtal som dessa alla människor, varvid "folket" inte kommer att bestå enbart av "pirater".

Permalänk
Avstängd

Kom igen, måste väl finnas någon demonstration i Malmö?!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]