Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sverige skrev under ACTA-avtalet

Permalänk
Melding Plague

Sverige skrev under ACTA-avtalet

Det kontroversiella handelsavtalet ACTA signerades av den svenska regeringen och flera andra EU-länder vid en ceremoni i Japan. Riksdagen kan dock fortfarande säga nej till avtalet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var detta jag var rädd för...gamla jävla gubbar som inte har någon som helst aning.
Det är ytterst nära att hela internet brakar ihop!

2012 jordens undergång? nja mer Internets....

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sverige.. USA's bitch!

Skärpning era feta gamla gubbar.. Vad är ni rädda för?

Permalänk

Skamligt

Permalänk
Avstängd

Detta är ju bara pinsamt.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Åh Gestapo fasoner. Hoppas verkligen att lobbyister inte kommer åt våra politiker i den här frågan.

Permalänk

Fan!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Trist

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Var detta jag var rädd för...gamla jävla gubbar som inte har någon som helst aning.
Det är ytterst nära att hela internet brakar ihop!

2012 jordens undergång? nja mer Internets....

Inte bara internet, all den här skiten banar väg för mer begränsningar, övervaknign och slutligen systematisk nedtryckning av ideer och åsikter som makthavare (både politiska och ekonomiska) inte står för. Ger man ett finger så tar de hela handen, vi måste sätta ned foten och stå emot för i den här saken rör sig politiken läskigt snabbt.
'
Hela situationen för mina tankar till boken 1984... Läskiga grejer

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Hjälpsam

Fantastiskt att USA lyckades stoppa BAJS och PISS lagförslagen, men EU gick snällt i fällan för AKTADIG.

/mindre lycklig 1984

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

ne fyfan

Permalänk
Medlem

Det som skrämmer mig mest är att inget av det här nämns i mainstream media på något sätt.. Det enda massorna får höra är att "FBI arresterat fildelare!"

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Vad i helvete?!

Visa signatur

CM Storm Enforcer ~ i5-2500k @ 4GHz ~ Hyper 212 Plus ~ P8P67 Deluxe ~ HyperX Genesis Grey 4x4GB ~ Geforce GTX 560Ti DirectCU II TOP ~ ModXStream 600W ~ 120GB SSD ~ 1,5TB HDD

Permalänk
Medlem

Reinfeldt går under USA´s skrivbord för minsta lilla vink.
Vill ju ha världspolisen som bästis.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jaha, lika bra att lägga ner internet då.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Skrivet av airhead:

http://i.imgur.com/nTy1U.jpg

Vänsterledamöterna i polens parlament under omröstningen igår.

Nu tar även SR upp ACTA.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1012&arti...

Skrivet av Jonathanknet:

Det kontroversiella avtalet ACTA har i dag skrivits på av Sverige – i Japan. Det rapporterar myndighetssidor i Japan.

Avtalet jämförs med SOPA och PIPA, som vi skrivit om tidigare, och påstås ha samma förödande effekter för internet i Europa.

Vem som skrivit på för Sveriges räkning framgår inte, men klart är att signaturen hittills bara har symboliskt värde. Även om det därmed innebär att 22 av EU-länderna i stora drag är överens har det ännu inte klubbats i EU-parlamentet. Det beslutet tas i juni.

Anti-ACTA-gruppen skriver följande i ett uttalande:

“In the last few days, we have seen encouraging protests by Polish and other EU citizens, who are rightly concerned with the effect of ACTA on freedom of expression, access to medicines, but also access to culture and knowledge. This important movement will further build up. European citizens must reclaim democracy, against the harmful influence of corporate interests over global policy-making3. For each of the coming debates and votes in the EU Parliament’s committees before the final vote this summer, citizens must engage with their representatives.”

http://ajour.se/sverige-har-undertecknat-acta-lagen/

http://www.youtube.com/watch?v=citzRjwk-sQ

http://www.youtube.com/watch?v=p_bERAf5KAg&feature=related

Skrivet av luddev:

Typisk höger politik bara så ni vet. Någon som såg dokumentären på CBS 60 minutes för en månad sen? (Kan tänka mig att Reinfeldt och och Borg satt och åt chips till den)

Moderaterna är numera rena kopior av Republikanernas mer extrema höger förespråkare. Ett mera "skyddat" samhälle vilket innebär storebror syndrom, integriteten hotas. Allt ska privatiseras, skatter ska sänkas fast det behövs mer pengar till vård och what not.

Marknadsföringsknep är numera vardag inom politik, det handlar inte om att locka väljare genom politiska vallöften utan det är marknadsföringsknep, ala USA kampanjer, allt för att få väljare. Nya arbetar partiet my ass. Schlingmann stod för dessa fina ideer.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Så patetiska lagförslag, att folk gnäller på att de förlorar pengar genom fildelning av filmer/musik fattar jag inte. Däremot så förlorar spelföretagen mest på fildelning skulle jag tro. Giriga gamla gubbar som vill ha mera pengar handlar detta bara om.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Vet nån vilka de andra länderna som skrev under ACTA var?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett bevis på att Sverige alltid viker sig för de länder som har mest makt och faktiskt går med på ett avtal pga. att USA har kontrollen/mest makt i världen.
Vill gärna dra parallellen till när andra världskriget utspelade sig och Sverige var Tysklands personliga lilla rövslickare.

Får innerligt hoppas att riksdagen inte får igenom detta beslut.

Visa signatur

6700K / 16GB DDR4 / 1.5 TB SSD / Corsair CS750M / RTX 2070 OC

Permalänk
Medlem

Finns det någon sajt där man skriver under MOT skiten så någon kan skicka det till regeringen?
Perkele.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Dubbelmoral är ett av Sveriges specialiteter så varför så förvånad?

Skrivet av iHenked:

Ytterligare ett bevis på att Sverige alltid viker sig för de länder som har mest makt och faktiskt går med på ett avtal pga. att USA har kontrollen/mest makt i världen.
Vill gärna dra parallellen till när andra världskriget utspelade sig och Sverige var Tysklands personliga lilla rövslickare.

Får innerligt hoppas att riksdagen inte får igenom detta beslut.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Det var många eu länder som skrev under där, Finland med.

Perkele!

Jävla giriga mediajättar som ska ha ännu mer och göra allting mer och mer som Nordkorea där några bestämmer vad andra ska höra, se och göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fluf:

Fantastiskt att USA lyckades stoppa BAJS och PISS lagförslagen, men EU gick snällt i fällan för AKTADIG.

/mindre lycklig 1984

Nja USA skrev under ACTA också, ACTA är global, SOPA var mer eller mindre endast Amerikansk.

Vet inte vad man skrev under egentligen då inget ändras med denna underskrift, mer än att länder och deras regeringar nu får ta en funderare över ACTA och sen köra den igenom sina instanser.

Dumt nog kollade jag på denna film igår, som snabbt o lätt förklarar ACTA:
http://www.youtube.com/watch?v=N8Xg_C2YmG0

Lite svårt att sova sen då man låg o grubblade. Finns ju ett hopp och det är att lagen kommer att användas utan missbrukas, men det kan vi ju givetvis glömma. Lagen som sådan ger storföretag mer makt, precis som att dom behöver öka sina vinster ännu mer på andras bekostnad.

Finns en petition här:
http://www.avaaz.org/en/eu_save_the_internet/?fp

Tydligen ska Avaaz vara effektiva och var väldigt aktiva i att bekämpa SOPA. Har inte kollat upp dom närmare men skriva under mot ACTA kan ju alla göra.
Så skriv under, finns inget att förlora på det. I vanliga fall så skrattar jag åt onlinepetitions..men inte denna gång.

Permalänk
Medlem

Fyfan i helvete. Protester någon?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga? Först FRA och IPRED, och nu detta? Man blir mörkrädd och förbannad över att bo i Sverige.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Företagen får mer och mer att säga till om och konsumenten mindre. Yttrandefrihet vad är det? Ett irritationsmoment för företag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jacke910:

Vet nån vilka de andra länderna som skrev under ACTA var?

Mer eller mindre ALLA industriländer har redan skrivit under..U-länderna skiter vi i (pssst så länge dom inte har olja)

Men finns en annan syn på det hela också, här säger EU att vi inte behöver oroa oss eller att vårt kära internet ska påverkas
http://ec.europa.eu/trade/creating-opportunities/trade-topics...

Permalänk
Medlem

Då tar jag fan patent på H2o. Det skulle inte förvåna mig om USA redan gjort det...

Permalänk
Medlem

Och dom sa att det var dumt att rösta på PP.

Visa signatur

Citera för svar