Tjo gott folk!
Införskaffade för ett par månader sedan lite nya komponenter i datorn, bl.a ett KFA2 GTX560 som jag är väldigt nöjd med, förutom ljudnivån som blir galet hög vid belastning.
I normala fall kan man ju komma runt detta genom att bara dra upp volymen/ta på sig hörlurar/ställa datorn i ett annat rum, men då hög ljudnivå betyder att kortet blir varmt så är den långsiktiga lösningen förstås en ny kylare.
Sagt o gjort, 1st kylare modell Arctic Cooling Accelero Twin Turbo II införskaffades, det stod ju trots allt GTX560 på kompatibilitetslistan.
Ikväll skulle det så ske, kylaren skulle på. Tror vi det passade? NEHEEEEEEEEEJDÅ! Naturligtvis är vartenda skruvhål för monteringsramen åt H-E...
Det innebär 2 saker:
1) Jag har en Accelero TTII till övers...
2) Behovet av ny kylning kvarstår!
Har vattenkylt på CPUn (en H60, så det går inte att bygga vidare där...), o skulle gärna köra en liknande lösning på grafikkortet. Har tittat på CoolIt Omni ALC, men det finns ingen adapter som gör detta kompatibelt med mitt kort (än mindre eftersom mitt kort dessutom inte följer referensdesignen för 5 ruttna lingon...)
Så, folket!
Vet någon en lösning som fungerar tillfredställande?
Jag är ingen snåljåp, men samtidigt har jag mycket annat i mitt liv som kostar pengar, så de allra dyraste alternativen kan vi sortera bort direkt. 1000-1200kr är jag beredd att satsa om resultatet blir bra, sålänge det kyler och är tyst är jag mer än nöjd.