Permalänk
Medlem

Monster Beats Pro, värt?

Tjena!
Inhandla precis ett par Monster Beats Pro på netonnet.
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/brusreducerande/monster-beatsprohighperformance/152101.3193/
Jag undrar ifall det är någon som har ett par sådana här? Isåfall berätta vad ni tycker om dem.
Beställde dem på postorder så får dem inom några dagar, och jag hoppas jag inte ångrar mig, de kostar ju en hel del

MVH

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem

De ska väl vara allmänt överprisade, vet inte om alla modeller är så. Bra lurar men inte till priset man betalar, en rejäl slant går till märket.

http://reviews.cnet.com/headphones/the-beats-pro-by/4864-7877...

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Rekordmedlem

Skräp, köp riktiga lurar !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

De är bara överprisad, annars hade de vart helt ok. Hade de kostat typ 1500~2000kr hade det varit ett OK val. För pengar i den prisklassen finns de andra alternativ.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Proffsmobbare

Ska du ha dessa till musik, och vill ha välljud så ärdet i princip det sämsta du kanlägga dina pengar på. Ochdet är inte för att göra dig ledsen, men det är sanningen.

Bastunga, men det är inte bra ljud och egentligen inte bra lurar heller. Ljud brukar vara något som man har en personlig uppfattning om och är i regel svårt att bedömma. Men Beats Pro är helt enkelt bara rent dåliga, och är kända inom hifi-kretsar som just riktigt dåliga.

Men visst, gillar man idiotmastrad musik i LMFAO-stil och inte har något emot att lägga 3,3k på något i Skullcandy-klass så är det väl inga fel direkt.

Tidigare nämner 1,5-2k som en värdering av ljudet, jag skulle påstå att för under tusenlappen i nypris så skulle man kunna börja diskutera hur bra ljud det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofqvist:

Tjena!
Inhandla precis ett par Monster Beats Pro på netonnet.
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/brusreducerande/monster-beatsprohighperformance/152101.3193/
Jag undrar ifall det är någon som har ett par sådana här? Isåfall berätta vad ni tycker om dem.
Beställde dem på postorder så får dem inom några dagar, och jag hoppas jag inte ångrar mig, de kostar ju en hel del

MVH

I den prisklassen är Beats fullkomligt värdelösa. Man ser ju dessa på bussen.. Det är verkligen inte "studiohörlurar". Kika på Sennheiser, de är prövade och proffsiga.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Ska du ha dessa till musik, och vill ha välljud så ärdet i princip det sämsta du kanlägga dina pengar på. Ochdet är inte för att göra dig ledsen, men det är sanningen.

Bastunga, men det är inte bra ljud och egentligen inte bra lurar heller. Ljud brukar vara något som man har en personlig uppfattning om och är i regel svårt att bedömma. Men Beats Pro är helt enkelt bara rent dåliga, och är kända inom hifi-kretsar som just riktigt dåliga.

Men visst, gillar man idiotmastrad musik i LMFAO-stil och inte har något emot att lägga 3,3k på något i Skullcandy-klass så är det väl inga fel direkt.

Tidigare nämner 1,5-2k som en värdering av ljudet, jag skulle påstå att för under tusenlappen i nypris så skulle man kunna börja diskutera hur bra ljud det är.

Nja så dåliga är de inte, Beats Pro är iaf betydligt bättre än Studios som kostar typ 5 ggr mer än vad de är värt, Pro är ju ändå bara 2x så dyr som de egentligen är värda. Finns en hel del lite större DJs som använder Beats Pro t.o.m. Men i den prisklassen finns det bättre alternativ.

Beats Pro är dock inte så värst bastunga, kolla denna frekvensresponse grafen, ser rätt så bra ut på den punkten.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Brosan har ett par sådana här : http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/brusreduce...

Och kan säga att de är riktigt feta! Och Monster Pro måste vara bättre. Är det någon som har ett par Pro? Eller ni har bara hört och läst?

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av RPGWiZaRD:

Nja så dåliga är de inte, Beats Pro är iaf betydligt bättre än Studios som kostar typ 5 ggr mer än vad de är värt, Pro är ju ändå bara 2x så dyr som de egentligen är värda. Finns en hel del lite större DJs som använder Beats Pro t.o.m. Men i den prisklassen finns det bättre alternativ.

Jag värderar inte den banankurvan till EQ som PRO-lurarna har till högre än 1000 SEK, det är min uppfattning.

Du får betydligt mer välljud för 1500 SEK än PRO. Säkerligen för 1000 SEK också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Jag värderar inte den banankurvan till EQ som PRO-lurarna har till högre än 1000 SEK, det är min uppfattning.

Du får betydligt mer välljud för 1500 SEK än PRO. Säkerligen för 1000 SEK också.

Banankurvan?

http://www.innerfidelity.com/images/MonsterBeatsPro.pdf

Tycker det ser rätt så bra ut.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofqvist:

Brosan har ett par sådana här : http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/brusreduce...

Och kan säga att de är riktigt feta! Och Monster Pro måste vara bättre. Är det någon som har ett par Pro? Eller ni har bara hört och läst?

Varför rådfrågar du då? Du verkar ha "koll" på detta.

Vad är det för fel på ditt ansikte, det byter skepnad... är de... kan det vara... omg trollface!

Dold text
Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Varför rådfrågar du då? Du verkar ha "koll" på detta.

Vad är det för fel på ditt ansikte, det byter skepnad... är de... kan det vara... omg trollface!

Dold text

Jag frågade om det var någon som hade ett par sådana här och kunde berätta hur de är.. något fel?

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Nja så dåliga är de inte, Beats Pro är iaf betydligt bättre än Studios som kostar typ 5 ggr mer än vad de är värt, Pro är ju ändå bara 2x så dyr som de egentligen är värda. Finns en hel del lite större DJs som använder Beats Pro t.o.m. Men i den prisklassen finns det bättre alternativ.

Beats Pro är dock inte så värst bastunga, kolla denna frekvensresponse grafen, ser rätt så bra ut på den punkten.

Nej, De ger ut beats till DJ'sen och ger dom pengar för att använda dom.
För att tillexempel välja en DJ som många känner till så Avicii va med i en reklamfilm för bud light premium och där har en ett par Beats lurar. Han gjorde ett helt inlägg på Facebook om att han INTE använder beats. Det var där för reklamens skull.

Är själv dj och skall idag beställa hem ett par riktiga lurar. SENNHEISER HD-25 C II.

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Proffsmobbare

Hittade tyvärr ingen realtiv jämförelse med lurar jag testat på innderfidelity.com, men efter en kort stunds trött letande;

DT770 Pro, 1500 SEK

DT990 Pro, 1500 SEK

Jag föredrar realtivt neutralt ljud och discolurarna som Beats är värderar jag inte högt.

Permalänk
Medlem

Gillar man lurar som färgar sönder enormt så visst. Överprisade ja. Och banankurva kanske är den nya synonymen till den gamla hederliga hängmattan som man stöter på på vissa ställen med förståsigpåare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DC_DJ:

Gillar man lurar som färgar sönder enormt så visst. Överprisade ja. Och banankurva kanske är den nya synonymen till den gamla hederliga hängmattan som man stöter på på vissa ställen med förståsigpåare.

Så du har testat dem? För vill helst få svar på några som har ett par :/ Men tackar förstås för ditt svar

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem

Jäkligt många förstå-sig-på'are som verkar ha stenkoll på vad han ska använda lurarna till, det är väl ändå det första ni ska fråga?
Dock kan jag hålla med om att du får mer välljudande lurar överlag från företag som AKG, Sennheiser och Sony, men det beror på vad du vill använda dem till.

Sen att kända DJ´s använder dem ute på klubb beror oftast på att de sak framstå som trendiga, ljudkvaliten ute på en klubb inte spelar någon större roll i deras öron och/eller att de blivit sponsrade med dessa lurar

Permalänk
Proffsmobbare

Passar även jag på att kasta in "förstå-sig-på'are" lite slumpmässigt så har vi alla fått chansen att skriva det en gång och leka kunniga.

Skärp er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t_one21:

Jäkligt många förstå-sig-på'are som verkar ha stenkoll på vad han ska använda lurarna till, det är väl ändå det första ni ska fråga?
Dock kan jag hålla med om att du får mer välljudande lurar överlag från företag som AKG, Sennheiser och Sony, men det beror på vad du vill använda dem till.

Sen att kända DJ´s använder dem ute på klubb beror oftast på att de sak framstå som trendiga, ljudkvaliten ute på en klubb inte spelar någon större roll i deras öron och/eller att de blivit sponsrade med dessa lurar

Någon som verkar vettig
Jag vill ha ett par sköna hörlurar, mäktig bas. Ska främst ha dem när jag går korta sträckor, använder dem med min iphone. Kommer också använda dem vid datorn då bruden min inte gillar min musiksmak direkt Kanske kommer använda dem någongång till gaming.

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofqvist:

Så du har testat dem? För vill helst få svar på några som har ett par :/ Men tackar förstås för ditt svar

De som faktiskt äger lurarna är generellt den typ av människor som köper något för att det är "inne" och de har själva inte en aning om varan ifråga är bra eller inte. Bara yta, ingen substans. På stan tror de att de är coolast och deras gelikar som också bara är yta stärker deras ego medan vi vettiga människor skrattar åt deras dumhet.
Testat dem är det fler som gjort, och med tanke på den allmänna uppfattningen bland de som faktiskt är intresserade av ljud och vilka horribla affärsmetoder Monster dessutom tillämpar är rekommendationen att inte ta i deras skräp med tång.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

De som faktiskt äger lurarna är generellt den typ av människor som köper något för att det är "inne" och de har själva inte en aning om varan ifråga är bra eller inte. Bara yta, ingen substans. På stan tror de att de är coolast och deras gelikar som också bara är yta stärker deras ego medan vi vettiga människor skrattar åt deras dumhet.
Testat dem är det fler som gjort, och med tanke på den allmänna uppfattningen bland de som faktiskt är intresserade av ljud och vilka horribla affärsmetoder Monster dessutom tillämpar är rekommendationen att inte ta i deras skräp med tång.

Ok. Jag är absolut inte personen som vill verka "häftig" och gå runt o tro att jag ha det bästa. För det finns bättre säkerligen. I svaren jag fick från personer så framstod det inte om de hade testat lurarna eller ej, det var en av min fråga jag ville få besvarad.
Jag kan erkänna att jag inte kan mycket om ämnet och vill gärna ha svar från kunniga, som vissa verka vara

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofqvist:

Ok. Jag är absolut inte personen som vill verka "häftig" och gå runt o tro att jag ha det bästa. För det finns bättre säkerligen. I svaren jag fick från personer så framstod det inte om de hade testat lurarna eller ej, det var en av min fråga jag ville få besvarad.
Jag kan erkänna att jag inte kan mycket om ämnet och vill gärna ha svar från kunniga, som vissa verka vara

Man behöver inte ha använt saker själv för att veta att det är överprisat "skräp". Läs några recensioner från respektable sidor så ser du att de definitivt inte är prisvärda. För 1500 kan du få hörlurar med bättre ljud, och mer korrekt återgivning utan att färga ljudet.

Permalänk
Medlem

Lyssna innan du köper dem. I mina öron lät dem inget vidare och dem är verkligen inte värt det översatta priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Man behöver inte ha använt saker själv för att veta att det är överprisat "skräp". Läs några recensioner från respektable sidor så ser du att de definitivt inte är prisvärda. För 1500 kan du få hörlurar med bättre ljud, och mer korrekt återgivning utan att färga ljudet.

Klart man vill veta hur privatpersoner tycker om produkten. Det är i själva verket då man få lite hum om produkten.
Expertrecensioner vet jag hur de är. Experterna är väldigt kräsna. Har kolla expertrecensioner i allt jag köpt inom elektronik. Min tv verkade skit om man läste recensioner från experter, men i själva verket var hur bra som helst, vilket också kundrecensionerna bekräftade. Så när jag köper grejor från nätet kolla jag i överlag mest på kundrecensioner.

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Lyssna innan du köper dem. I mina öron lät dem inget vidare och dem är verkligen inte värt det översatta priset.

Ok. Tack för svaret!

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Hittade tyvärr ingen realtiv jämförelse med lurar jag testat på innderfidelity.com, men efter en kort stunds trött letande;

DT770 Pro, 1500 SEK
http://www.geocities.co.jp/ryumatsuba/dt770pro_f.gif

DT990 Pro, 1500 SEK
http://desmond.imageshack.us/Himg406/scaled.php?server=406&fi...

Jag föredrar realtivt neutralt ljud och discolurarna som Beats är värderar jag inte högt.

DT770 Pro är verkligen inte neutrala, har haft dem själv. Väldigt V-signatur där höga och låga frekvenser är betydligt mer framme än mellanregistret. DT990 Pro har ännu mera bas än Beats Pro, de är de klart tyngsta "open-back" baslurarna som finns med 9~10dB boost i bas (jämför med Beats Pro med 7~8dB).

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Passar även jag på att kasta in "förstå-sig-på'are" lite slumpmässigt så har vi alla fått chansen att skriva det en gång och leka kunniga.

Skärp er.

Om du kände dig träffad är det upp till dig.
Min kommentar försökte mest förklara att det är bättre att fråga vad han vill få ut av köpet.
Som att säga till någon att inte köpa nyaste flashigaste lilla fiaten, när allt personen vill ha är en ny, fräsh, liten och bensinsnål bil som skall användas för korta resor inne i staden. Ska han ut och busa är det självklart att han ska hitta något äldre som tål lite stryk eller en ferrari om han bara ska imponera.
Men fråga vad han vill innan ni drar "förstår-sig-påar"-slutsatser

Men med tanke på att du vill ha något schysst som fungerar lika bra framför datorn som till mp3 från en iPhone i en bra prisvärd klass med kvalite för pengarna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=156013
AKG är kända för sin kvalite i både konstruktion och ljud, samt pengar/kvaliten, 518DJ har en starkare basåtergivning och skulle nog passa dig

EDIT: med tanke på att TS är ute efter datorspelande och musiklyssnande, så tror jag att en något vriden kurva på lurarna faktiskt är att föredra, nu en helt neutral kurva skulle nog förta lite av det han ska använda den till.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av RPGWiZaRD:

DT770 Pro är verkligen inte neutrala, har haft dem själv. Väldigt V-signatur där höga och låga frekvenser är betydligt mer framme än mellanregistret. DT990 Pro har ännu mera bas än Beats Pro, de är de klart tyngsta "open-back" baslurarna som finns med ~10dB boost i bas (jämför med Beats Pro med 7~8dB).

Har gjort lite blindtester och håller med dig om 770, ingen lur jag föredrar själv, har den mest till protabelt användande. Angående 990 måste jag ifrågasätta dig lite dock. Basen anser jag vara lägre och tightare i 990 än Beats Pro, har du testat själv, och i så fall med vad för drivkälla?

990 har ett ljud som jag verkligen gillar, och upplever inte att basen skulle ta över på samma sätt som Pro gör när jag testade. 770 är en färgglad leklur, men 990 anser jag vara rolig men relativt neutral till det verkliga ljudet som kommer ur lurarna.

Det beror ju dock helt på vilka Ohm-tal du har testat och ägt, då alla har olika ljudbild, i regel såförsvinner den riktigt grova basen och blir istället tightare ju högre upp i Ohm-stegen man klättrar.

Men ljud är ju som sagt individuellt, det som står i kartorna berättar inte hur lurarna låter, men det ger ju helt klart en fingervisning eller utgångspunkt.

Att du skulle anse att Beats Pro skulle slå Beyer-ljudet däremot, det får mig riktigt fundersam över din hörlurssmak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Har gjort lite blindtester och håller med dig om 770, ingen lur jag föredrar själv, har den mest till protabelt användande. Angående 990 måste jag ifrågasätta dig lite dock. Basen anser jag vara lägre och tightare i 990 än Beats Pro, har du testat själv, och i så fall med vad för drivkälla?

990 har ett ljud som jag verkligen gillar, och upplever inte att basen skulle ta över på samma sätt som Pro gör när jag testade. 770 är en färgglad leklur, men 990 anser jag vara rolig men relativt neutral till det verkliga ljudet som kommer ur lurarna.

Det beror ju dock helt på vilka Ohm-tal du har testat och ägt, då alla har olika ljudbild, i regel såförsvinner den riktigt grova basen och blir istället tightare ju högre upp i Ohm-stegen man klättrar.

Men ljud är ju som sagt individuellt, det som står i kartorna berättar inte hur lurarna låter, men det ger ju helt klart en fingervisning eller utgångspunkt.

Att du skulle anse att Beats Pro skulle slå Beyer-ljudet däremot, det får mig riktigt fundersam över din hörlurssmak.

Jag har aldrig ansett att Beats Pro skulle slå Beyer lurarna men det kanske det mycket väl gör för vissa personer, iaf hade jag antagligen föredragit Beats Pro över DT770 Pro men tveksamt gällande DT990 Pro men Beats Pro har oxå andra bekymmer som väldigt tunga och jag gillar inte tunga hörlurar. Problemet är att vi har alla så olika smak o tycke hur vi vill det ska låta, det är långt ifrån sanningen att för allihopa så är neutralt ljud bäst och därför brukar jag personligen avstå från att tala från vilken hörlur är bäst "objektivt" sett. För mig själv som en hörlure-entusiast som har ägt/haft ca 12 st olika lurar nu stämmer inte detta heller t.ex. jag vill inte ha en spikrak kurva utan jag gillar faktist förstärkt bas men samtidigt gillar jag oxå när mellanregistret är bra framme. Ska vi säga som så att det är mer OK för mig om mellanregistret är lite mer framme än höga registret, jag hatar V-shape kurva, hade hellre tagit en upp-och-ner vänd V-kurva över tvärtom. DT990 Pro är jag dock lite intresserad av för den tycks ha den basrespons jag söker efter och den är mestadels endast boostad kring 8~10kHz hållet i de högre frekvenserna vilket kan ganska lätt justeras med EQ:

Jämför mot mina M-Audio Q40 som jag gillar starkt (gav en liten boost i de lägre mellanregistrena bara):

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Att gå efter grafer är ganska meningslöst. Det säger inte så mycket alls om hur det faktiskt låter. Beats Pro är dock dåliga hörlurar, fungerar ganska bra till hip hop men då finns det även bättre lurar för det som är av mycket bättre kvalité.

@RPGWizard. Är det du som har gjort foobar2000 Dolby headphone-konfigurationen på head-fi?