Bota nagelsvamp med vitlök, farligt?

Permalänk
Avstängd

Bota nagelsvamp med vitlök, farligt?

Hej
För tre år sedan gick jag till läkaren för jag hade nagelsvamp och jag skulle fila naglarna och ha på Nalox. Det blev inte bättre av det så jag skaffade mig en något annat medel som inte heller fungerade och nu har jag Scholl som jag drar på och det fungerar inte heller utan nagelsvampen fortsätter att växa ner på tånaglarna. Jag har försökt få tabletter utskrivna men dom vägrar att ge mig det. Jag läste på en sida att man kan ta en nylonhandske och klippa av ett finger, lägga i krossad vitlök och trä på fingret på tån och sedan låta det gå två dygn sen blir nagel mjuk så man kan skrapa bort den och nagelsvampen och man fortsätter sedan tills allt är borta. Tydligen ska inte nagelsvampen tåla den miljön som den utsätts för inne i handsken. Nu undrar jag om det är riskfritt att göra såhär? Ser så sjukt fult ut med nagelsvamp och vill bli av med den men känner inte att jag har lust att lägga ner ett till år på ett annat medel och hoppas att det fungerar.
Åsikter om denna metoden eller har ni några bättre tips?
Tråden om vitlöksbehandlingen http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=6400000000000001...

Permalänk
Medlem

Dela gärna upp texten nästa gång,små jobbigt å läsa

Hmm kolla med olika vårdcentraler och förklara läget.
Bör väl finnas fler än en att gå till?

Fan någon måste väl hjälpa?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

Dela gärna upp texten nästa gång,små jobbigt å läsa

Hmm kolla med olika vårdcentraler och förklara läget.
Bör väl finnas fler än en att gå till?

Fan någon måste väl hjälpa?

Sorry för texten.
Har bara en vårdcentral i den hålan jag bor i och dom vill inte skriva ut tabletter utan bara att jag ska använda nalox som inte fungerar. Ska testa det med vitlök och se om det fungerar annars blir det att tjata på dom igen.
Undrar mest om vitlöken kan skada huden eller något eller är det helt okej att köra på? Har läst att huden kan bli irriterad och lite skrynklig men vill ha lite mer fakta innan jag testar.

Permalänk

Dom vill inte ge dig tabletterna eftersom dom har riktigt läskiga biverkningar och för dom flesta fungerar det du smetar på nageln. Om du har lust att prova med vitlöken, berätta hur det gick men "don't hold your breath"

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inveramsay:

Dom vill inte ge dig tabletterna eftersom dom har riktigt läskiga biverkningar och för dom flesta fungerar det du smetar på nageln. Om du har lust att prova med vitlöken, berätta hur det gick men "don't hold your breath"

Ja för dom flesta, dvs inte för alla. Ska börja min kur med vitlök imorgon och uppdaterar tråden allteftersom.

Permalänk
Medlem

Haha, vitlöken kan du nog skippa. Gå till en ny läkare och få starkare medicin(antibiotika?).

En tjejkompis fick en kraftig nagelsvamps infektion när vi var i thailand, såg riktigt grisigt ut...

Hon pratade med ett en som jobbade med massage/manikyr, och hon sa att dom måste skära bort de infekterade(typ allt) och tvätta ofta med ren sprit.

Sagt o gjort, men det hjälpte. Svampen dog, och nya friska fina naglar växte ut. =0)

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Penix.se:

Haha, vitlöken kan du nog skippa. Gå till en ny läkare och få starkare medicin(antibiotika?).

En tjejkompis fick en kraftig nagelsvamps infektion när vi var i thailand, såg riktigt grisigt ut...

Hon pratade med ett en som jobbade med massage/manikyr, och hon sa att dom måste skära bort de infekterade(typ allt) och tvätta ofta med ren sprit.

Har redan sagt att jag inte får någon medicin utskriven på våran vårdcentral jag har heller inte tid att åka 1,5 timmar enkelväg till nästa för att kolla.
Vad jag läste är att vitlöken gör att nageln blir helt mjuk så att man kan skrapa bort den och nagelsvampen så det blir helt rent.

Ska testa på en av naglarna idag och se vad som händer med den efter några dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Dom vill inte ge dig tabletterna eftersom dom har riktigt läskiga biverkningar och för dom flesta fungerar det du smetar på nageln. Om du har lust att prova med vitlöken, berätta hur det gick men "don't hold your breath"

Vad är det för biverkningar? Det var det ingen som sa något om när jag fick dem utskrivna. Detta var för ca. 10år sedan men ändå.
Det var ganska dyra piller men effektiva!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulleit:

Vad är det för biverkningar? Det var det ingen som sa något om när jag fick dem utskrivna. Detta var för ca. 10år sedan men ändå.
Det var ganska dyra piller men effektiva!

Sliter som fan på levern därför vill inte läkarna skriva ut dom. Finns även några fall där folk dött men då har dom haft något problem med sin lever som inte kollats upp innan man tagit tabletterna.

Permalänk
Medlem

Ofan, det sa inte vårdcentralen ett ljud om... De påpekade mest att de var dyra.

och enda anledningen att jag fick dem var att jag sa att inte orkade hålla på och pensla och fila... Då hade jag lite tur kanske att man inte kände av några biverkningar.