Permalänk
Medlem

Titta vad som dök upp idag!

Tänkte bara dela med mig av bilder på ett paket som Posten levererade till min dörr idag >: )

Nostalgikick för vissa kanske! Iallafall, det var trevligt att öppna paketet.

Kanske ligger i fel kategori, men hittade inget bättre.

Game on!

Titta vad som dök upp idag!

Permalänk
Medlem

Kungligt!

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem

Top!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Kostade? Citera gärna!

Permalänk

Kan vara den vackraste skapelsen på vår jord...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myxen:

Kungligt!

Skrivet av anemic:
Skrivet av järnnäsan:

Kan vara den vackraste skapelsen på vår jord...

Både nostalgisk och fin! Kommer stå som en kung vid TVn.

Skrivet av cAWPer:

Kostade? Citera gärna!

Ett par hundra!

Dock endast konsoll och kontroll, inga övriga sladdar.

Men ett bra pris ändå, tror jag. Eller? o_O

Permalänk
Medlem

Nikkop? Vilken hemsida beställde du ifrån? och vilka sladdar fick du inte med?

Visa signatur

Zaitec.

Permalänk
Medlem

Är det ett telefonnummer som visar sig under bild nr 3?
EDIT: Borta nu

Visa signatur

Kamera Kamerahus:Nikon D5000 Objektiv: NIKKOR AF-S DX 18-55/3.5-5.6G VR & Nikon Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED| aDDeNmaN Spotify playlist|
Telefon: iPhone 4S 16Gb VIT :)
Följ @adden99 på instagram!

Permalänk
Medlem

Köpt på gamegirl?

Fin konsoll det där
Har en som skall restaureras för andra gången snart i källaren

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanttu:

Nikkop? Vilken hemsoda beställde du ifrån? och vilka sladdar fick du inte med?

Tradera från Game-World, auktioner dvs. Jag fick inte med något bortsett från det på bilden, dvs konsoll och kontroll.

Skrivet av aDDeNmaN:

Är det ett telefonnummer som visar sig under bild nr 3?

Haha näe va komiskt. Det är numret till min lillebrors fritids som jag skrev upp tillfälligt för att kunna ringa det, sen glömde jag sudda ut det ^^

Permalänk

Det finns bara kärlek för NES i mitt hjärta.

Permalänk
Medlem

ojdå den där såg ju verkligen fin ut, ser ut att vara i princip nyskick, funderar med att köpa på mig ett ex:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Trevlans! Fint skick!

Fick hem mitt NTSC Snes idag, hade fått sig en liten pärla dock, men har beställt hem reservdelar till det, konsolen i sig var helt klart värd 300 kr ink. frakt. Nu väntar jag endast på min pongkonsol samt Sega Genesis, samlar som en dåre atm!

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Kärlek <3

Fick min USB Nes kontroll adapter från kina idag. Nu jävlar är det 8-bit game on.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Kärlek <3

Fick min USB Nes kontroll adapter från kina idag. Nu jävlar är det 8-bit game on.

Dela gärna med dig av den informationen
Beställer gärna en sån med glädje!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Proffsmoddare

Gameworld på Tradera är en grym säljare må jag säga. Brukar vara lite halvskraj att traderashoppa ibland men där är de inga problem. Min egna NES-samling börjar komma över 60 spel nu. Den teknik som får mest kärlek i mitt hus iaf!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Åååååh!
Har som policy att ALDRIG sälja eller gud förbjude slänga någon konsol eller spel som jag införskaffar (såvida inte spelet är riktig kasst).
Sålde min Gamecube och mina spel till Game och köpte ett PS2 för pengarna när jag var yngre. Nu är även PS2an såld för pengarnas skull, vilket jag ångrar idag. Hade jag haft samma tänk då som jag har nu hade jag nog fortfarande haft kvar gamecuben, nu har jag bara en trasig och dubbelbegagnad som jag inte visste när jag köpte den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Sök på Nestickle och sen .nes på nätet Man kan spela på tangentbordet.

Just nestickle fungerar tillfredsställande eller mycket bra, men man får inte alls samma upplösning eller samma känsla riktigt på kontrollen. Nu menar jag inte att känslan inte blir som på orginalet utan mer att det blir inte riktigt lika bra som originalet. tycker att spel som första Zeldat fungerar att spela, men tex metriod som kräver lite mer kan bi extra klurigt på en emulator.

Olika emulatorer finns det massivs av på nätet, man kan inte hålla reda på alla... C64 Amiga, Spectrum 48, sök på nätet och en hel värld öppnar sig

Den här kan man köra direkt via webbläsaren http://www.zxspectrum.net/

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Sök på Nestickle och sen .nes på nätet Man kan spela på tangentbordet.

Just nestickle fungerar tillfredsställande eller mycket bra, men man får inte alls samma upplösning eller samma känsla riktigt på kontrollen. Nu menar jag inte att känslan inte blir som på orginalet utan mer att det blir inte riktigt lika bra som originalet. tycker att spel som första Zeldat fungerar att spela, men tex metriod som kräver lite mer kan bi extra klurigt på en emulator.

Olika emulatorer finns det massivs av på nätet, man kan inte hålla reda på alla... C64 Amiga, Spectrum 48, sök på nätet och en hel värld öppnar sig

Den här kan man köra direkt via webbläsaren http://www.zxspectrum.net/

Jag tror han ville ha info om själva adaptern till USB och inte om emulatorn Haha. Även jag är intresserad av denna adapter!

Permalänk
Medlem

Mina tummar gillar inte dessa bilderna ;D

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk

ååå NES, kommer ihåg när jag fick min ^^ viss e det härligt : D

Permalänk
Medlem

https://plus.google.com/u/1/photos/fromphone/5661988969304603...

Står i vägen gör det med.

(21 originalhandkontroller, 6 st 3:e parts (2 st trådlösa med mottagare) 48 spel, 5 konsoller, 11 antennmojjar, 7 strömadaptrar, 2 zappers, 1 joystick.)

Permalänk
Medlem

Nostalgi: Ja.
Behöver den här kommentaren en beskrivning: Nej.
Ni vet antigen precis vad vi menar, elller inte.

Awesomeness.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Grattis
Har själv 3½ konsol samt 5 dosor, men inga spel :/

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Är det sprillans nytt eller bättre beg?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

http://www.ebay.com/itm/Controller-Converter-to-PC-USB-Adapte...
Finns även handkontroll http://www.ebay.com/itm/New-NES-Retro-PC-USB-Controller-/3903...
Men jag ville ha äkta känsla.

Permalänk
Medlem

Jag har fått höra av mina föräldrar flertal gånger att när jag var runt 3 år så hade vi ett nintendo 8-bit som min storebror satt och körde mario på. Ville vara med en gång och fick kontrollen i min hand men kabeln var inte ikopplad i konsollen eftersom min brorsa inte ville att jag skulle störa och att jag då gick fram och kopplade in min kotroll när jag märkte att något inte stämde

Permalänk
Medlem

har aldrig sett något vackrare...

Visa signatur

MODERKORT: Asus ROG MAXIMUS Z690 EXTREME CPU: Intel I9 12900k CPU Kylare: Corsair H170i
RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB Hårddisk: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB GPU:ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition PSU: Corsair AX1200i | Chassi: Corsair 7000X Monitor: ASUS PG27AQN Mus: Microsoft Pro Intellimouse Tangentbord: SteelSeries Apex Pro Headset:
Razer Blackshark V2

Permalänk
Medlem

En sån där betalade jag 2900 för en gång i tiden...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Avundsjukan är obeskrivlig!