Fri montering hos Inet 14-29 Feb.

Permalänk
Medlem

Fri montering hos Inet 14-29 Feb.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Fetaste kön det kommer bli :S

Permalänk

Finns det någon anledning? x)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Finns det någon anledning? x)

För de som inte kan bygga datorer själva?

Permalänk
Medlem

Vem kan inte bygga en dator själv? En full schimpans kan bygga ihop en dator.

ps: Jag är rätt mån om att ingen annan än jag själv får röra min hårdvara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hau5mau5:

Vem kan inte bygga en dator själv? En full schimpans kan bygga ihop en dator.

ps: Jag är rätt mån om att ingen annan än jag själv får röra min hårdvara.

Det finns folk som är rädda att skada sin hårdvara och därför låter de att försäljaren bygga åt de samt få med garanti, ifall det skulle hända något. På detta sätt känner de sig säkra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hau5mau5:

Vem kan inte bygga en dator själv? En full schimpans kan bygga ihop en dator.

ps: Jag är rätt mån om att ingen annan än jag själv får röra min hårdvara.

Är det ens första gång man sätter igång en dator så är du ju osäker på hur man bygger den, då är det bättre att man bet dem göra det än att du sitter och oroar dig.... Jag tror inte din 80 åriga mormor skulle våga sätta ihop en dator...... Och nej en Schimpans kan inte bygga en dator <.<

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hau5mau5:

Vem kan inte bygga en dator själv? En full schimpans kan bygga ihop en dator.

ps: Jag är rätt mån om att ingen annan än jag själv får röra min hårdvara.

Tjaaaa 95%+ av svenska folket ungefär kanske?

Folk verkar inte kunna se utanför sweclockers, sweclockers är inte hela sverige

Permalänk
Medlem

Det är lättare en man tror och med hjälp från sweclockers community är det ännu lättare.
Jag tycker det är snällt av inet att hjälpa dom som inte vill gratis.

En fördel när man bygger själv, eller lär sig för första gången är att det underlättar när nåt strular eller går sönder.
Man vet hur det ser ut under skalet och har en bas förståelse för hur man kan felsöka o.s.v.

Go inet och go alla som vågar testa att bygga själva.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem

1. Slå upp en youtube video.
2. Bygg som han/hon på videon gör.
3. Starta datorn.
4. Installera operativsystem.
5. Uppdatera det som behövs.
6. Klar.
7. Nu kan du uppdatera hårdvara när du får råd och inte behöver hjälp från något företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Finns det någon anledning? x)

alla <3 dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hau5mau5:

1. Slå upp en youtube video.
2. Bygg som han/hon på videon gör.
3. Starta datorn.
4. Installera operativsystem.
5. Uppdatera det som behövs.
6. Klar.

De som skiljer oss på swec från resterande mängd av svenska befolkningen är att om något inte fungerar dirket så har vi större förståelse om vad som kan/är fel. Finns otroligt många människor som tycker teknik, främst datorer är förjävligt för att det alltid är något problem. Saker de själva inte har kunskap/ork/tid att lösa.

Om detta sprids lär inet få att göra

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Deras åtagande är faktiskt ganska så stort när de sätter ihop datorn. Skulle någonting gå fel med burken under de närmaste 2 åren efter leverans så är det bara att skicka in burken så fixar de det kostnadsfritt (Förutsatt att det inte är handhavandefel). Så jag tycker nog att det är en ganska bra deal

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Är det ens första gång man sätter igång en dator så är du ju osäker på hur man bygger den, då är det bättre att man bet dem göra det än att du sitter och oroar dig.... Jag tror inte din 80 åriga mormor skulle våga sätta ihop en dator...... Och nej en Schimpans kan inte bygga en dator <.<

Hö, min mormor byggde förra helgen sin matx dator så detså

Permalänk
Skrivet av hau5mau5:

1. Slå upp en youtube video.
2. Bygg som han/hon på videon gör.
3. Starta datorn.
4. Installera operativsystem.
5. Uppdatera det som behövs.
6. Klar.
7. Nu kan du uppdatera hårdvara när du får råd och inte behöver hjälp från något företag.

Eller så låter du Inet bygga den åt dig gratis så får du garanti på att datorn ska fungera, får du problem så har du kostnadsfri felsökning etc. Även rätt härligt att kunna skylla på någon annan när datorn får fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av hau5mau5:

Vem kan inte bygga en dator själv? En full schimpans kan bygga ihop en dator.

ps: Jag är rätt mån om att ingen annan än jag själv får röra min hårdvara.

Jag vågar inte ens gå in i BIOS.

Säger väl otroligt mycket.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wully:

Hö, min mormor byggde förra helgen sin matx dator så detså

Min mormor dog 1955 så åldern spelar ju in, eller hur?

För övrigt finns det rätt många även här på Sweclockers som inte klarar av att bygga riktigt, ibland med katastrofalt resultat. Bara gå in på supportdelarna och läsa.

Väldigt bra erbjudande av Inet ivfsh.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hau5mau5:

1. Slå upp en youtube video.
2. Bygg som han/hon på videon gör.
3. Starta datorn.
4. Installera operativsystem.
5. Uppdatera det som behövs.
6. Klar.
7. Nu kan du uppdatera hårdvara när du får råd och inte behöver hjälp från något företag.

Det funkar skit bra men tänk också på vad andra människor tycker och tänker, om det är värt att riskera att råka förstöra en hårdvara och hur de hanterar hårdvaran med våld eller med lungna. Som sagt månniskor har sitt tycke och tänke, de väljer helt själva om de vill försöka sig på detta dvs bygga själv. De förlorar en del pengar men de får ju garanti på bygget vilket är ett stort + då ifall det skulle gå fel någonstans kan man skylla på försäljaren :P.

Jag lärde mig på ett helt annat sätt, köpte en hp dator (dumt av mig XD) därefter bytte jag gpun och nätdelen själv då de var lätta att montera för mig. Sedan sålde jag hp datorn utan de ny köpta nätdelen och gpun och köpte nya grejer chassi , mobo, minnnen med mera, och fick hjälp av en skit schysst kompis. Jag följde steg för steg hur han gjorde och han förklarade skit bra. Efter ett tag kunde jag bygga en dator till min syster :). Detta hände jätte långe sedan (2007).

Vad jag tycker så lär man bäst så här men det är vad jag tycker, det finns andra som tycker det är dåligt sätt att lära sig men det är tyck & smak.

Edit: åå j^vla visste inte att man skrev så mycket tills man läste igenom det hela, värsta uppsatsen ju! XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hau5mau5:

Vem kan inte bygga en dator själv? En full schimpans kan bygga ihop en dator.

ps: Jag är rätt mån om att ingen annan än jag själv får röra min hårdvara.

Som många andra sagt kan det vara en kunskapsfråga, MEN, det är också en tidsfråga. För mig är pengar värda mindre än tid ibland och då byter jag bort mina pengar mot Inet:s tid. Då har jag köpt mig tid att göra sånt jag tycker är roligare än att bygga datorer

Förut när jag var fattig tonåring och sen student så byggde jag själv. Då var min tid värd mindre än pengarna

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orebro:

Som många andra sagt kan det vara en kunskapsfråga, MEN, det är också en tidsfråga. För mig är pengar värda mindre än tid ibland och då byter jag bort mina pengar mot Inet:s tid. Då har jag köpt mig tid att göra sånt jag tycker är roligare än att bygga datorer

Förut när jag var fattig tonåring och sen student så byggde jag själv. Då var min tid värd mindre än pengarna

Men samtidigt får du din dator i delar tidigare än en hel färdig byggd dator ;), det har nog ingen betydelse att tiden är mindre värd än pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Men samtidigt får du din dator i delar tidigare än en hel färdig byggd dator

Mjo, mitt resonemang förutsätter att man har andra saker som är lika värda eller mer värda än tiden med en fungerande ny dator också såklart

Fast det är väl helt forum för att ha det kanske

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem

Mitt inlägg var inget emot Inets erbjudande som är jäkligt bra för folk som kanske är rädda för att bygga första gången eller helt enkelt inte har tid :P, men det är jäkligt enkelt bara man tar lite tid och kikar igenom och är försiktig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orebro:

Mjo, mitt resonemang förutsätter att man har andra saker som är lika värda eller mer värda än tiden med en fungerande ny dator också såklart

Fast det är väl helt forum för att ha det kanske

Förstår vad du menar och håller med dig fullständigt

Permalänk
Medlem

fördelen om man kan bygga är att man ändå får 1 års extra garanti.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

F*n vad ni ska spåra ur hela tiden.
Tack Inet för gratis montering, kudos!

Permalänk

Gött, hoppas alla "felbyggare" hittar dit 1+ till inet.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag som är van vid datorer och klarar att bygga sådana låter till och med Inet bygga ihop min dator. Sjukt jobbigt att felsöka om det är fel på moderkort som söndrar andra komponenter. Dessutom har jag inte 2x av allting som vissa verkar ta för givet att alla har så man kan göra en grundlig felsökning.

Det är en fråga om bekvämlighet när något går sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hau5mau5:

Vem kan inte bygga en dator själv? En full schimpans kan bygga ihop en dator.

ps: Jag är rätt mån om att ingen annan än jag själv får röra min hårdvara.

Det förklarar ju att du kan bygga datorn <3

Permalänk
Inaktiv

Bättre att bygga datorn själv i mitt tycke, då vet man lite hur allt fungerar, och har mycket lättare att själv uppgradera den senare.

just my 5 cents.

Permalänk
Skrivet av anon124216:

Bättre att bygga datorn själv i mitt tycke, då vet man lite hur allt fungerar, och har mycket lättare att själv uppgradera den senare.

just my 5 cents.

Varför i hela friden skulle det vara svårare att förstå hur datorn fungerar eller att uppgradera den om Inet har byggt den istället för du själv?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8