LG presenterar "glasögonfri" 3D-skärm

Permalänk
Melding Plague

LG presenterar "glasögonfri" 3D-skärm

Koreanska LG släpper den nya datorskärmen Cinema 3D D2500N-PN, som inte kräver glasögon för att visa bild i tre dimensioner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt, men 3D utan glasögon har ju sina brister.

Permalänk
Medlem

Kan det verkligen vara bra med 3d och allt jox? Jag kommer ju inte köpa men iaf.. är folk intresserade av dethär?

Permalänk

Hur funkar det om det är 2st som tittar samtidigt?

Permalänk
Medlem

Sjukt välkommet! Även om priset är högt! Tekniken går framåt så snart är det billigt det med!

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Kan det verkligen vara bra med 3d och allt jox? Jag kommer ju inte köpa men iaf.. är folk intresserade av dethär?

Jag gillar 3D. Och hade denna skärm varit inom min budget hade jag köpt den. Nu får jag vänta tre år på prissänkning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Trevligt, men 3D utan glasögon har ju sina brister.

3d har brister överhuvudtaget, ont i huvudet, det suger etc

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Hur funkar det om det är 2st som tittar samtidigt?

Ja precis, hur fungerar detta med flera par ögon ?
Eller är det en forever alone tv

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Supervärt med 16000 kr för en TN-panel

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Inaktiv

coolt om kameran funkar som det ska, har stött på passiv 3d som sugit innan

onödigt språkbruk
Permalänk
Medlem

Jag ser det som en stort steg framåt i vilket fall!

Permalänk

Vad händer om den ser två hufvud?!

Permalänk
Medlem

Rör man sig en millimeter blir ögonen f*cked.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Hur funkar det om det är 2st som tittar samtidigt?

Skrivet av Pepperflame:

Ja precis, hur fungerar detta med flera par ögon ?
Eller är det en forever alone tv

Man får skela(titta i kors) så man lurar kameran och tro att det bara är ett öga.

Jag vill ha Liseberg-3D så man nästan kan ta på sakerna. Kommer ihåg när den där ormen hoppade fram på deras naturfilm, fyfan.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

16 200kr för en TN-panel?!

Permalänk
Medlem

Så det skulle ungefär fungera som denna video som någon postade här för några månader sendan?

Passar utmärkt till en datorskärm och en användare åt gången.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Pepperflame:

Ja precis, hur fungerar detta med flera par ögon ?
Eller är det en forever alone tv

Hahaha John...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Men, är inte detta samma funktionalitet som TrackIR, dvs ingen "äkta" djupkänsla alls?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

For mitt vedkommende er dette mye mer spennende enn faktisk 3D da man slipper uklart bilde, dårlige farger, hodepine og ikke minst man slipper å ha på 3D-glasögon Ulempen er selvsagt at det funker bare for en person. Når det gjelder selve produktet er jeg ikke så begeistret da jeg heller ville hatt en frittstående sensor som man kunne brukt med den skjermen man selv ønsker, men bra det kommer slike produkter på markedet i det minste!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Inte ens riktig 3D, bara simulerad genom att bilden flyttar på sig när du rör på huvudet.

3D handlar ju bara om att lura hjärnan på ett eller annat vis. I alla fall de kommerciella tekniker som finns idag. 3D-hologram kan man ju önska låg närmare tiden

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Inte ens riktig 3D, bara simulerad genom att bilden flyttar på sig när du rör på huvudet.

Fel, skärmen har parallax barrier, så den funkar som 3ds:en fast den kan styra var man kan se 3d från, och för att styra rätt behövs kameran.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

skratt.. 3d har aldrig fungerat på mig ..med glasögon eller inte .. 3dbio osv är bara en fluga..

Permalänk
Medlem

Jahapp.... HUR många kan titta samtidigt då?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

3D handlar ju bara om att lura hjärnan på ett eller annat vis. I alla fall de kommerciella tekniker som finns idag. 3D-hologram kan man ju önska låg närmare tiden

3D handlar inte om något konstigt, bara att visa olika bilder för höger och vänster öga. 3D utan glasögon görs med "autostereoskopi", så det denna tvn gör är att leta reda på vart tittaren befinner sig och justerar bak och fram-lager av skärmen så de "riktar 3dn" åt rätt håll.. Om nu flera kollar så går det säkert att kompromissa med att rikta 3dn åt medelriktningen av tittarna.

Men, jag tror inte det blir riktigt bra. Har kollat på skärmar med denna tekniken, ser ok ut men det är lite ansträngt att kolla.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

Bra början! Har ej skaffat 3D-tv för jag har väntat på att den glasögonfria versionen ska utvecklas, om ett antal år slår man nog till :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Är det en sån modell som fungerar som tårtbitar, dvs man behöver hitta vinklar?

Permalänk
Medlem

Sjukt bra, fattar inte vf ingen gillar.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Seriöst 16k för en for ever alone skärm?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Fel, skärmen har parallax barrier, så den funkar som 3ds:en fast den kan styra var man kan se 3d från, och för att styra rätt behövs kameran.

Skickades från m.sweclockers.com

Aah! Det kom ikke fram i artikkelen, nå skjønner jeg prislappen bedre

Permalänk
Skrivet av riktigninja:

skratt.. 3d har aldrig fungerat på mig ..med glasögon eller inte .. 3dbio osv är bara en fluga..

Ungefär 1/10 kan inte se 3D på grund av ett synfel så du är långt från ensam.

Själv föredrar jag headtracking 3D över "riktig" 3D. Alltså som i filmen FredrikMH visade.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line