Demoversion av Mass Effect 3 ikväll, Bioware publicerar systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Demoversion av Mass Effect 3 ikväll, Bioware publicerar systemkrav

Det blir en händelserik afton för både PC- och konsolspelare när Bioware ger fansen en försmak av det tredje kapitlet av actionrollspelet Mass Effect.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Origin? Njaeee.... kommer det till steam kanske men att installera origin för ett spel känns lite meh...

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Suger ju att det finns på Xbox.. Vill inte spela på boxen, jag vill ha PC, NUUU!!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag ska ens orka med Mass Effect efter Biowares ständiga misslyckanden med SWTOR.

Permalänk
Medlem

Skeptisk.

Permalänk
Medlem

Mitt 5770 räcker nog 2 år till innan next gen konsoler kommer

Permalänk

Konsolport=dåligt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfishswe:

Konsolport=dåligt spel

Grafikmässigt kanske, men storyn är i en klass för sig själv.

Visa signatur

Gaming: | R7 5700X | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Musik: Macbook Air M2 | FR Scarlet 18i8 | Logic Pro 11 |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

får se om det är bra, gillade de andra 2 spelen iallafall.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

såg systemkraven och svor återigen över dagens konsoler och dess inverkan på utvecklingen i spelvärden...

Permalänk

det kräver ju nästan ingenting^^

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Fan vad snyggt och coolt det verkar vara. Ska fan köra de 2 äldre spelen innan jag börjar med det här.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

DX9 år 2012! yee, wait,,, oh...

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Entusiast

Herregud vilka människor det finns på Sweclockers.
Bra grafik = Bra spel ?

Knappast, dessutom såg Mass Effect 2 rätt bra ut, detta lär se minst lika fint ut.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

OMG GRAFIKEN KOMMER VARA OTROLIG
JK dx9...

Permalänk
Medlem

Varför oh varför kan dom inte porta till konsol i stället för porta till pc!?!
Hade kunnat vara så snyggt men i stället ser det ut som skit >.< Tänker inte enns gå in på origin only delen.
Story visst men då skall det inte se ut som dom försökt få det snyggt men att det tyvärr var en enorm vägg i form av en konsol dom inte kunde gå runt.

Synns att dom har ansträngt sig men inte kunnat mer än så.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Äh jag sitter och kör tvåan för första gången så jag kan nog hålla mig från demot.
Synd emn samtidigt skönt att kraven är låga. Kommer nog vänta länge innan jag uppgraderar från mitt GTX 460. Nästan alla spel hindras ju av konsollerna. Jag ska väl inte klaga då jag äger PS3, Wii och 360 också

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

kan man hoppa i detta spelet eller är det så stelt som 2an kändes?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Som man har väntat på detta spel å fyfan har då aldrig sett fram emot ett spel så mycket som detta.
Storyn kommer ju bli Episk med mina gamla save filer jag sparat för det här!! 7Mars födelsedag 8 Mars release omg omg omg
att man som 25 åring känner sig som en p12 som precis fått sin första disco lampa till dator.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RainesX:

Varför oh varför kan dom inte porta till konsol i stället för porta till pc!?!
Hade kunnat vara så snyggt men i stället ser det ut som skit >.<

Som skit ?
Du får gärna berätta vad som ser mycket bättre ut, då nästan alla spel jag spelar ser ut som skit om detta är skit.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt, första delen kändes rätt dålig på Xbox iaf.

Men jag hade samma känsla när jag lirade Mass Effect 2 demot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Fan vad snyggt och coolt det verkar vara. Ska fan köra de 2 äldre spelen innan jag börjar med det här.

Gör det, dom är väldigt bra!

Permalänk

Såg ju krävande ut....

Permalänk
Medlem

DX9 är EJ = Dålig Grafik. Börjar bli drygt att folk som inte är insatta i hur DX ens fungerar uttalar sig om detta.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

De sista i filmsnutten fick mig nästan att spy, "pre-order and get a new gun"... wtf när ska hela spelupplevelsen includeras när man köper spelet och inte efter ett handratals extraköp för tusen kronor.

Blir nog inget köp av detta, nog för att 1an och 2an hade ett visst underhållningsvärde men orkar inte spotta ut mer pengar till EA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

DX9 är EJ = Dålig Grafik. Börjar bli drygt att folk som inte är insatta i hur DX ens fungerar uttalar sig om detta.

Håller med om att de inte är dålig grafik, men man vill ju ha ut lite av ögongodiset i DX11, så därför är de surt att en så stor release bara har DX9 år 2012.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Håller med om att de inte är dålig grafik, men man vill ju ha ut lite av ögongodiset i DX11, så därför är de surt att en så stor release bara har DX9 år 2012.

Så länge dom lagt krutet på storyn och skippat DX11 för det backar jag upp dom totalt!

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Haha folk är negativa verkar det som, visst grafiken är nog inget att hurra för tbh och det har vi nog konsolerna att skylla på. Men storyn lär ju vara så episk att det kommer spränga era sinnen! Så det spelar ingen roll

P.S ja jag är sugen på detta! Ska inte lira demon dock, risken för hype är bara för stor! xD

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Sammyc51:

Vet inte om jag ska ens orka med Mass Effect efter Biowares ständiga misslyckanden med SWTOR.

Blanda inte Bioware och Bioware. De som gjorde SWTOR är gamla Mythic (DAOC, Warhammer Online etc) som numera också ligger under EA Bioware's logga. Det är ett helt annat utvecklingsteam än de som gör Mass Effect, likaså är det ett helt annat team som gör Dragon Age.

Skrivet av Swordfishswe:

Konsolport=dåligt spel

Knappast, och första Mass Effect är ett av de bästa spel jag spelat - och det portades sent och i en halvtaskig port dessutom.

Skrivet av lanbonden:

såg systemkraven och svor återigen över dagens konsoler och dess inverkan på utvecklingen i spelvärden...

Mja, det beror snarare på att det är Unreal Engine 3. 9800 GT är betydligt mycket mer kräm än vad som sitter i ett 360/PS3, och är det något likt ME2 lär det inte vara något problem att överbelasta ett 460 med det heller.

Skrivet av cat_fish_1:

DX9 år 2012! yee, wait,,, oh...

Minimum 9, iaf. UE3 klarar både DX10 och 11, men är bakåtkompatibel med 9, så chansen finns att det har både ett DX9- och ett DX10/11-läge.
Det sagt är bra DX9-grafik inte direkt dålig.

http://img690.imageshack.us/img690/5996/masseffect22010111922...

Skrivet av Wully:

OMG GRAFIKEN KOMMER VARA OTROLIG
JK dx9...

Högre DirectX innebär aldrig bättre grafik, det innebär bara att det finns fler sätt att göra grafik på. DX9 räcker långt när man har en bra grafikmotor att jobba med, och Unreal Engine är knappast dålig.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

vart har jag hört den där killrösten förr ?!!?!!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!