Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av XrOo:

Kiss no tell

Självklart skulle jag inte trasha moderkortet om jag hade fått betala för det.
Men i detta fall så ansåg jag att moderkortet fick ge sitt liv för en ädel orsak.
Och sen om andra inte inser syftet med videon så är det bara tråkigt.
Jag anser personligen att om ni medlemmar tänkt köpa detta kort så kanske den dåliga designen och kylningen kan skapa en tankeställare. Är det värt 3500:- ellet finns det bättre alternativ?

Moderkortet ÄR bra. Det finns häftiga funktioner för överklockning, lite somnen smart tv
Så värst smarta är de ändå inte i slutändan.

ge mig 2 modekort så jag kan sälja dom och köpa bättre minnen och slänga mitt och köpa big bang power

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

ge mig 2 modekort så jag kan sälja dom och köpa bättre minnen och slänga mitt och köpa big bang power

Haha Nu är det ju inte så det fungerar kanske?
Är själv sugen på asrocks x79 värsting. Grrr

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Nice med 3 sånna modekort liggande, jag har det modekortet i min dator nu och jag ångra mig att jag inte köpte big bang power eller Sniper modekort eller vad som helst.

SÅ ENORMT JOBBIGT ATT TA UT Grafikortet när det sitter så nära och att den USB kontakten går inte att använda typ kontakten bara åker ut.

Kul att du kan göra sådant med ett så dyrt modekort men har man sponsorer eller pengar så får man göra vad man vill

Btw är inte asus fanboy för 5 öre

Köp inte en Gigabyte-bräda för X79 iallafall.

Sämre moderkort än deras Guerilla/Sniper/Assassin vad dom nu heter är svårt att hitta.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag antar att det här var ditt vattenskadade moderkort du leker med i filmen?

Kan inte uttala mig om det specifika kortet, men jag vill väl göra ungefär vad du gjorde, fast med mitt Maximus IV Extreme, gillar inte alls det kortet. Känns som att asus kvalite har sjunkit senaste åren, dom var länge mitt förstahandsval men efter M4E är det inte så.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Jag antar att det här var ditt vattenskadade moderkort du leker med i filmen?

Kan inte uttala mig om det specifika kortet, men jag vill väl göra ungefär vad du gjorde, fast med mitt Maximus IV Extreme, gillar inte alls det kortet. Känns som att asus kvalite har sjunkit senaste åren, dom var länge mitt förstahandsval men efter M4E är det inte så.

Det var inte samma moderkort faktiskt.
Kan säga att ASUS x79 mATX ROG kort har ännu sämre placering av heatsink/pci-e port ;,(

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Gillar kombinationen av den lite lågmälda "berättarrösten" samtidigt som du trashar ett moderkort som jag antar är allt annat än billigt...
Inte tillräckligt insatt för att kommentera dina synpunkter, men känns som att du är motsatsen till han "oc3d guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Kanske, kanske inte.
Har du en LN2 pot? INTE?!?!?!
Köp en mac. Uppenbarligen har du valt fel hobby.
Hoppas kronan faller ner.

Skrivet av DaBone:

Bara för att du har en bytta till flytande kväve gör ju inte rätt, att du använder fel verktyg vid borttagande av grafikkortet?
Det är ju som att säga att en snickare har en hammare, men sågar med en fil....

Varför inte?

Finns en poäng där, jag har då aldrig sett kock hälla i motorolja för att olivoljan var slut...
Rätt verktyg till rätt ändamål, annars kanske du käkar sågspån till frukost när flingorna är slut
hoppas polletten landar!

Tycker absolut att du ska belysa problem, men gör det på rätt sätt så slipper du trökiga typer som mig

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av XrOo:

Haha Nu är det ju inte så det fungerar kanske?
Är själv sugen på asrocks x79 värsting. Grrr

ASRock X79 Extreme9 detta?

fan níce med bara 6Gigabit Sata

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Proffsmoddare

Du låter lite som Soran Ismael. Både underhållande att se på och lyssna till. Keep it up.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

https://www.youtube.com/watch?v=vke6fbWf8ng&feature=youtube_g...

Lite åsikter om moderkortet
Nyttigt att veta om du tänker köpa ett sådant moderkort.

Håller med om vrm problemet eftersom jag nu har fått byta till vatten för att åtgärda skiten... Däremot har jag inte haft problem med us3 kontakten eller att sätta in / dra ur grafikkort men har ju vatten block så jag har bara använt tummen underifrån.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av XrOo:

https://www.youtube.com/watch?v=vke6fbWf8ng&feature=youtube_g...

Lite åsikter om moderkortet
Nyttigt att veta om du tänker köpa ett sådant moderkort.

tack för tipset vad tycker du man ska köra ist ???

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

Några snabba tankar på videon.

1. Översta Pci-e porten. Visst, det är inte den smartaste lösningen, men det är knappast ett stort problem. En platt mejsel kommer in där utan några problem.

2. Interna USB-kontakten. Den är med 99% sannolikhet av samma typ som sitter på alla andra Asus kort. Då detta inte har rapporterats som något problem, så kanske man kan utgå ifrån att ditt var ett dåligt exemplar. Bara en tanke.

3. VRM Kylning. Först och främst måste jag säga att om flänsen inte täcker hela raden, så är det naturligtvis dåligt. MEN, angående den andra delen som inte har kontakt med något, så kan det kanske vara så att den delen är där just för att avleda värme från VRM. Det är ju inte så att dem kunde placerat den lodrätt från kortet, och det är faktiskt ont om plats på alla andra ställen. Därför är den placerad över komponenterna som inte behöver kylas, just därför att dem inte behöver kylas. Så det är knappast en designmiss.

Jag har ingen åsikt varken för eller mot kortet, bara några spontana tankar som uppkom när jag såg videon!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Skrivet av t_one21:

Finns en poäng där, jag har då aldrig sett kock hälla i motorolja för att olivoljan var slut...
Rätt verktyg till rätt ändamål, annars kanske du käkar sågspån till frukost när flingorna är slut
hoppas polletten landar!

Tycker absolut att du ska belysa problem, men gör det på rätt sätt så slipper du trökiga typer som mig

Om du kan länka mig ett verktyg vars ändamål endast är att just trycka för att få loss grafikkortet så ska jag ta mig och köpa mig ett sådant.
Konstruktionen är ju dum, och man behöver inte vara en hobby moddare bara för att vilja byta ut saker i sin låda.

TS : Tycker det är bra initiativ att göra denna video dessa saker står ju inte i produkt beskrivningen direkt.
Gillar smarta lösningar och på ett kort för 3.5k förväntar jag mig det.