Ipad 2 - Dammkorn under glaset. Värt att lämna tillbaka?
Hej!
Strax innan Jul köpte jag en Ipad 2 3g. Igår upptäckte jag ett litet dammkorn mitt på skärmen som inte går att få bort. Det är ingen repa (jag har känt litte lätt med nageln) och ingen död pixel (den lilla pricken försvinner inte när jag slår av skärmen). Den ända förklaringen är att dammkornet sitter under skärmglaset. Orsaken till att jag inte har noterat detta tidigare är att dammkornet inte syns när rummet är mörkt utan bara i dagsljuset eller under en lampa.
Vad tycker ni att jag borde göra? Är det fördelaktigt att lämna tillbaka min Ipad? Jag har kontaktat Mediamarkt (där jag köpte min Ipad) och de svarar så här:
"Tjena!
Jag kan se att du köpte din ipad för ca 2½ månad sen, kom in till butiken så får vi skicka den till verkstad för beslut om vad som är galet med den.
Då vi skickar produkter på verkstad gäller följande, om produkten visar sig ha ett fel som inte täcks av garanti(tappskada, fuktskada, mjukvarufel som virus osv) tillkommer en kostand för dig som kund för frakt sat undersökningsavgift om MINST 500sek."
Det hela låter ganska jobbigt. Hur stor är risken att dammkornet inte betraktas som defekt eller att jag får en Ipad med exakt samma problem?
Uppdatering - nytt mejl från mediamarkt: "Tjena
Er ipad kommer att skickas till infocare i växjö för att se vad det är för fel på den.
Dom tar sedan ett beslut om de plockar isär och gör rent eller byter ut den."
Det blir bara skummare och skummare. Ska någon nisse i Växjö eventuell öppna min Ipad och riskera att ännu mer damm kommer in? Är detta ok för Apple? Har ni några erfarenheter av Mediamarkt och dess kundservice?