Kontot hackat: 118st Crimson Deathchargers... rik farmer?

Permalänk
Medlem

Kontot hackat: 118st Crimson Deathchargers... rik farmer?

Var med om något märkligt i helgen.
Kom hem på fyllan i lördags och såg att jag hade något mail om att mitt konto var aktiverat. Orkade inte bry mig för stunden så gick och lade mig.

På morgonen vaknar jag upp och loggar in på mitt konto och in på Account på blizzards sida. Där ser jag att någon köpt ett 30-dagars game card och flyttat två av mina lvl85 till nya servrar och bytt namn på en av dom. Gör som man bör och byter lösenord på både mail och wow-konto för att sedan kontakta supporten via formuläret för hackade konton.
Får ett svar på mail en stund senare där en GM berättar att det synts att mitt konto blivit hackat och han har resettat lösenordet(som jag nyss bytt).

Laddar hem klienten på en av macarna och drar igång spelet. Mycket riktigt så har jag ett flertal mail från en GM som ger tillbaka mina saker och allt mitt guld som också hade försvunnit. Det är dock något som är fel: "Inventory full". Vafan är det nu för skit då tänker jag och kollar inventory och ser att det är fullt av epic mounts av något slag så jag tänkte först att det var någon som jävlats och spenderat allt guld på massa skit.

Går till en Inn i Stormwind och tänker sälja tillbaka allting för att få lite extra guld utöver det jag fått tillbaka men vendorn vill inte ha mina epics. Då börjar jag fundera på hur jag ska göra mig av med allt på snabbast sätt, sitta och högerklicka och välja "Delete" verkar jobbigt så jag kollar AH om det går att sälja.
Det ligger ett par stycken lika dana till ett lägsta pris av 170k guld... wtf???

Börjar räkna lite hur många det ligger i inventory och kommer fram till att det var 70st totalt... och ytterligare 38st på min andra karaktär som också var flyttad.
118st och 170k styck... blir 20 miljoner guld om man säljer allting.

Slänger ut två stycken på AH för 140k styck och tänkte kolla om någon var köpsugen(tänkte därefter ge tillbaka pengarna och se vad som händer).
Under tiden idag har då en GM kollat lite extra på vad som hänt och raderat allting som blev kvar från den som hackade kontot.

Är det normalt att detta händer?
Saker för 20M guld är ju ganska rejält...

Permalänk
Avstängd

Om du kör på outland som alliance tar jag gärna en! : D

EDIT; såg precis att GM hade deletat:<

Men ja, det händer att kineserna dumpar cpmycket på ens acc när de hackar. Vet en dude som lånade ut sitt acc till goldsellers. Tog tillbaka det efter 11dagar och hade 200k guld (mid wotlk), och helvetes mycket mats.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Om du kör på outland som alliance tar jag gärna en! : D

EDIT; såg precis att GM hade deletat:<

Men ja, det händer att kineserna dumpar cpmycket på ens acc när de hackar. Vet en dude som lånade ut sitt acc till goldsellers. Tog tillbaka det efter 11dagar och hade 200k guld (mid wotlk), och helvetes mycket mats.

Måste ju vara helt skadad ekonomi i spelet nu om det är så här mycket i omlopp.
Om man ser till ett pris på ~0.3€/1000G så skulle ju 20miljoner ge ungefär 6000€. Det måste ju svida lite grann i någons plånbok efter detta "beslag".

Permalänk
Medlem
Skrivet av dsk:

Måste ju vara helt skadad ekonomi i spelet nu om det är så här mycket i omlopp.
Om man ser till ett pris på ~0.3€/1000G så skulle ju 20miljoner ge ungefär 6000€. Det måste ju svida lite grann i någons plånbok efter detta "beslag".

Haha, synd att du inte fick behålla dem

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Min första tanke vart har dom lyckas farmat allla Crimson Deathchargers?

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dsk:

Slänger ut två stycken på AH för 140k styck och tänkte kolla om någon var köpsugen(tänkte därefter ge tillbaka pengarna och se vad som händer).
Under tiden idag har då en GM kollat lite extra på vad som hänt och raderat allting som blev kvar från den som hackade kontot.

Fick du behålla de du la ut på AH eller?

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dsk:

Var med om något märkligt i helgen.
Kom hem på fyllan i lördags och såg att jag hade något mail om att mitt konto var aktiverat. Orkade inte bry mig för stunden så gick och lade mig.

På morgonen vaknar jag upp och loggar in på mitt konto och in på Account på blizzards sida. Där ser jag att någon köpt ett 30-dagars game card och flyttat två av mina lvl85 till nya servrar och bytt namn på en av dom. Gör som man bör och byter lösenord på både mail och wow-konto för att sedan kontakta supporten via formuläret för hackade konton.
Får ett svar på mail en stund senare där en GM berättar att det synts att mitt konto blivit hackat och han har resettat lösenordet(som jag nyss bytt).

Laddar hem klienten på en av macarna och drar igång spelet. Mycket riktigt så har jag ett flertal mail från en GM som ger tillbaka mina saker och allt mitt guld som också hade försvunnit. Det är dock något som är fel: "Inventory full". Vafan är det nu för skit då tänker jag och kollar inventory och ser att det är fullt av epic mounts av något slag så jag tänkte först att det var någon som jävlats och spenderat allt guld på massa skit.

Går till en Inn i Stormwind och tänker sälja tillbaka allting för att få lite extra guld utöver det jag fått tillbaka men vendorn vill inte ha mina epics. Då börjar jag fundera på hur jag ska göra mig av med allt på snabbast sätt, sitta och högerklicka och välja "Delete" verkar jobbigt så jag kollar AH om det går att sälja.
Det ligger ett par stycken lika dana till ett lägsta pris av 170k guld... wtf???

Börjar räkna lite hur många det ligger i inventory och kommer fram till att det var 70st totalt... och ytterligare 38st på min andra karaktär som också var flyttad.
118st och 170k styck... blir 20 miljoner guld om man säljer allting.

Slänger ut två stycken på AH för 140k styck och tänkte kolla om någon var köpsugen(tänkte därefter ge tillbaka pengarna och se vad som händer).
Under tiden idag har då en GM kollat lite extra på vad som hänt och raderat allting som blev kvar från den som hackade kontot.

Är det normalt att detta händer?
Saker för 20M guld är ju ganska rejält...

spela dum och fråga var dina 118st mounts tog vägen som du farmat sen ICC kom ut?

Permalänk
Medlem

Har en gammal wow polare till mig som har 11 konton där bots farmar till han. I runda slängar tjänar han 20k i månaden på att sälja guld till kina farmers..

Det är tydligen en miljard industri...

Och ja.. jag har sätt det så det är inte BS

Permalänk
Skrivet av MrP*:

Min första tanke vart har dom lyckas farmat allla Crimson Deathchargers?

Det fanns en bugg i förra patchen som ledde till att folk kunde dupe'a items (likt Diablo 2). Skedde för det mesta bara med epic gems. Nu har dem fixat det och tagit bort de flesta items, så gem-priset har gått upp en hel del pga det.

Permalänk

när jag vart hackad (början av wotlk) så hade dom farmat ihop 300-tals stacks med skinning leather samt levlat LW till 450, + ca 4k guld! Ingen gm sa något och jag fick behålla allt

Permalänk
Medlem

Jäddra tur vissa av er haft... Jag fick kämpa ordentligt för att få tillbaka mina väskor i både inventory och i bankerna... Tur att jag fick en bra GM annars hade nog allt gått åt skogen för 8 chars fulla med mats och guld etc, ingen koll men det hade tydligen dem

Permalänk
Medlem

Blev "hackad" igår, lyckades få tillbaka mitt konto snabbt men jag har inte spelat på ett halvår så jag kommer inte ihåg vad jag hade på mina chars så jag får anta att Blizzard vet vad dom gör.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Låter nästan som att det promotas att bli hackad för att eventuellt få chans att få massa "gratisprylar" Lotto.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Men för helvete pojk har du inte varit på Internet tillräckligt länge för att veta att en sånn här trådstart kräver pics?

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Men för helvete pojk har du inte varit på Internet tillräckligt länge för att veta att en sånn här trådstart kräver pics?

/word!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Ursäkta mig..
Men det verkar som du i största allmänhet inte förstår någonting.
Förresten, varför ljuger du?
Print please

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://youtu.be/yfhB2bC7WWM

Glömde bort den här tråden.
Fick lov att böka lite för att få tag på filmerna som låg på en hårddisk som setat i en Mac men det löste sig med Paragon HFS+.

Permalänk

oh fy satan ^^ vet att det finns en exploit så du kan få flera stycken sådana mounts, så det är väl något sånt som har hänt kanske.

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Master of Overkill

Fans en bugg i föra patchen så man kunde få ulduar macen legendary på 1 run på 25 chars samtidigt

Gjorde det på 5 chars sen deleta jag macen innan jag använde den palla inte bli bannad sa till gm hur man gjode och dom fixa de.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av bsk!:

Men för helvete pojk har du inte varit på Internet tillräckligt länge för att veta att en sånn här trådstart kräver pics?

Vadå kräver pics jag blev scammad på mitt gammla acc i ICC tiden då fick jag 400 primorial saronite på charen som GM tog bort sen.

PICS OR IT DIDNT happend så 2004.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vadå kräver pics jag blev scammad på mitt gammla acc i ICC tiden då fick jag 400 primorial saronite på charen som GM tog bort sen.

PICS OR IT DIDNT happend så 2004.

Kolla youtube länken högre upp i tråden..

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anton.hj:

Kolla youtube länken högre upp i tråden..

Jag vet att han prata sanning men jag bara undrar varför folk tror att allt är fejk.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Det är väl välkänt att det går att dupa saker. Epic qems and "rare" mounts kryllar det av numera.
Botta AH är lika lätt det, och har gjorts i flera år utan att blizzard gör något åt det (och kommer inte göra det heller då "ekonomin" kommer crasha)