Anmäl dig till Roborock Challenge!

Göra en iPhone-App UTAN kunskap i programmering

Permalänk

Göra en iPhone-App UTAN kunskap i programmering

Hej!
Jag har länge haft tankar om att göra en iPhone-App och har nu bestämt mig för att göra en.
Dock så har jag ingen erfarenhet i programmering what so ever.

Det jag har tänkt mig är att "konvertera" en forum-hemsida till en iPhone-App.
Det vill säga att jag vill få ett forum till en App som gör det lättare att läsa och svara på foruminlägg.

Det ska vara precis som forumet fast i App-format

Nån här som kan programmera applikationer till iPhone?
Nån som vet hur man ska gå tillväga?

Tacksam för svar

Permalänk
Permalänk

Jag antar att du har en mac? Annars blir det svårt.
Gå in på developer.apple.com och registrera dig, ladda hem XCode och köp boken i förra inlägget.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Eller ladda hem TouchBB eller liknande från appstore så slipper du besväret...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Annars har google ett fint verktyg för o göra android apps utan att kunna något direkt online i webbläsaren:

About - App Inventor for Android

Permalänk
Medlem

Jag hade inte satsat på en renodlad app utan istället utvecklat en mobil version av sidan så att man inte blir plattformsberoende. Apple tar betalt för att du ska kunna utveckla och distribuera appar som går att köra på andra telefoner (om de inte är jailbreakade vill säga). Androids användarbas växer också så det knakar vilket gör att det kan bli intressant att ge dem samma möjligheter att delta på forumet. En webbplats anpassad för mobila enheter kommer dessutom alla användare till godo, oavsett operativsystem i luren.

Vill du lägga pengar på att utveckla iPhone-appar så finns det egentligen fler projekt som gör sig bättre som en app i en telefon än en specialanpassad hemsida.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är att testa PhoneGap
Jag kan inte programmera Obj-C, men html, css och javascript kan jag.
I princip verkar phonegap vara en app som du kompilerar MED en katalog som heter WWW, däri lägger du en webbsida som sedan är själva appen som sedan visas i din iPhone.
Det är inte så svårt som det verkar.

Niclas

Permalänk

Tack för svaren
Ska testa mig fram och se hur det går

Permalänk
Medlem

Jag har precis gått i samma tankar som du.. även om jag nog är mer inriktad på Android... Andoid växer så sjukt snabbt att jag tror att det har framtiden för sig. Åtminstone om man ser till antal användare.

Hittade en blogg som passar ganska perfekt för ändamålet, även om den inte riktigt kommit igång än. Men det gör inte mig något, för jag är också nybörjare

http://androidpengar.blogspot.com/

Permalänk
Medlem

Jag gillar hur du drar upp en år gammal tråd för att göra reklam om din blogg.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Softnux:

Jag gillar hur du drar upp en år gammal tråd för att göra reklam om din blogg.

Jag blir nästan tårögd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Jag antar att du har en mac? Annars blir det svårt.
Gå in på developer.apple.com och registrera dig, ladda hem XCode och köp boken i förra inlägget.

Går det itne köra mac os virtuellt?