Hjälp! HD6950CF blåa horizontella ränder över skärmen!

Permalänk
Medlem

Hjälp! HD6950CF blåa horizontella ränder över skärmen!

Det började med att jag installerade nya ATI drivisarna för 2 dagar sedan sen dess har korten betett sig riktigt lustigt i spel. Ikväll fick jag black screen och när jag rebootade så kom jag inte in i windows utan bara svart skärm vid login screen så nu sitter jag på safe mode. Har kört driver sweeper och resettat bios. Lägger upp en bild strax

Permalänk
Medlem

kan säga att det är fel på dom nya beta drivrutinerna, mitt 6970 fick artifakter också med dom, och klockade ner sig till 800mhz på gpu, avinstallerade dom och installerade cap 12.1 igen så funkade det prima

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Frågan är dock hur jag skall lyckas installera drivers i safe mode :/

Permalänk
Medlem

Kan ju tillägga att när jag kör drivesweeper i safe mode och tar bort korten från enhetshanteraren och sen startar om så kommer jag in i vanliga windows men så fort korten får drivrutiner igen och jag startar om så får jag blackscreen. Dessa blåa linjer/stripes finns ej över hela skärmen utan bara på bilder/videoklipp.

Permalänk

I felsäkert läge så avinstallerar du drivrutinerna i enhetshanteraren, sen så tar du inte samma drivrutiner igen?

EDIT: Alltså, höger klicka på kortet i enhetshanteraren och välj drivrutiner sen avinstallera.
Ta inte bort kortet, drivrutinerna försvinner inte för det.

EDIT2: Du startar om datron i vanligt läge efter du gjort det som jag skrev.

Permalänk
Medlem

Upptäckte nu att en viss del utav texten i BIOS POST har ersatts av en massa konstiga tecken(?) samt att jag ser färgavvikelser på ASUS logon så detta känns inte särskilt mjukvarurelaterat längre :/